درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:01   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24612صفحه نخست » جمعه، 25 تیر 1395 - 09:31
تقویم روز ارتباطات/ مسئله توزیع نشریات در ایران
مسئله توزیع نشریات در ایران ـ بیان مطالب، بدون توزیع درست نشریات هدف وزیر ارشاد را تأمین نخواهد کرد
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم در یک اجتماع که گزارش آن 13 تیرماه 1393 (چهارم جولای 2014) انتشار یافت مطالبی بیان کرده بود که قبلا کمتر شنیده شده بود.

 

به گزارش ایرنا، وی ضمن اظهارات خود گفته بود: "همه کسانی که به نظام، انقلاب و قانون اساسی معتقدند باید صحنه فعالیت برایشان باز باشد تا بتوانند مطالبشان را بیان کنند.".


در اینجا درباره این نظر وزیر ارشاد دولت یازدهم ابراز نظر کنیم.
در اظهارات نظر علی جنتی آمده بود: "... که باید صحنه فعالیت برایشان باز باشد تا بتوانند مطالبشان را بیان کنند». یک وسیله گفتن مطالب «انتشار نشریه و تألیف کتاب» است و همچنین وجود نشریات حرفه ای (ناوابسته و وفادار به اصول و تعاریف ژورنالیسم) که مطالب آنان را به علاقه مندان برسانند. در ایران ِ بعد از بهار سال 1359 که آخرین دسته روزنامه نگاران حرفه ای کشور اخراج شدند، تیراژها ـ جز در مورد دو ـ سه روزنامه دولتی که با کمک تَنی چند از همین خانه نشین ها ساخته شده اند ـ پایین است. چرا پایین است؟. برای اینکه به قواعد مربوط که نتیجه تجربه دویست و پنجاه ساله روزنامه نگاری مُدِرن در جهان است توجه نشده است. این قواعد می گوید: شرط اولِ توفیق یک نشریه، توزیع آن است. یعنی که «توزیع» حرف اول را می زند. این قاعده منحصر به نشریات نیست، هر کالای دیگر هم نیاز به بهترین بازاریابی و عرضه به مشتری دارد. بنابراین، توجه وزیر فرهنگ و ارشاد باید به توزیع نشریات هم باشد. در مورد توزیع نشریات باید راه را چنان رفت که رهروان می روند و این راهها نتیجه تجربه است. باید دید که در کشورهای دیگر، توزیع نشریات چگونه است. توزیع روزنامه با مجله فرق دارد. توزیع روزنامه؛ خانه به خانه (هوم دلیوری)، در صندوق های سکه ای و یا در نیوزستَندها (میزها و چهارچرخه ها، محل مخصوص در خواربارفروشی ها، ایستگاههای راه آهن و مترو، فرودگاهها و ...) صورت می گیرد و مجلات در کتابفروشی ها، دراگ استورها ویا توزیع پُستی ـ پیکی. دولت ها مجلاتی را که برای ارتقاء آگاهی های اتباع مفید تشخیص دهند خریداری می کنند و به کتابخانه های عمومی، کتابخانه های مدارس و افراد مربوط (دبیران، استادان، کارشناسان و ...) می فرستند. راه دیگر توزیع مجله ها، قراردادن آنها در لای روزنامه هاست و در این شکل، باید رایگان باشند و به درآمد آگهی ها اکتفا کنند.


در ایران پس از انقلاب که امر توزیع نشریات روش خاص یافته باید تحت قاعده در آید و لازم است که در وزارت ارشاد یک سازمان نظارتی توزیع به وجود آید. در برخی کشورهای تازه استقلال یافته دهه 1960، مافیابازی وارد کار توزیع نشریات شده بود و به اشاره برخی از اصحاب منافع، از توزیع یک نشریه «مخالف نویس» خودداری می شد و این کار گاهی به شکلی در می آمد که یک خبر بین المللی می شد و این دولت ها مجبور به ایجاد سازمان نظارت برتوزیع و توسعه توزیع شدند و مسئله حل شد. ولی این کار بمانند همه امور مربوط به رسانه ها نباید آلوده به بوروکراسی، کاغذبازی و امضاء دادن و امضاء گرفتن و از این قبیل باشد که موفق نخواهد شد. نشریات فرهنگی و با زمینه آموزش عمومی و ارتقاء معلومات ـ باید با کمک دولت به دانشگاهها و مدارس ارسال و میان مدرس و دانشجو توزیع شود. نشریات حاوی مطالب روزنامه نگاری و عکس برای رسانه های خبری و روزنامه نگاران ـ صرف نظر از دریافت درخواست ارسال شود. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصول متعدد تاکید بر آموزش عمومی و مطبوعات شده است. اسلام بیش از هر دین دیگر تاکید بر فرهنگ و ارتقاء معلومات دارد. ارتقاء معلومات ـ ارتقاء تمدن را باعث می شود. سردبیران نشریات باید در جریان تحولات روزنامه نگاری قرارداشته باشند. روزنامه داری و مجله داری، توزیع کتاب، فیلم سینمایی و آلبوم موسیقی در عصر اینترنت با ادوار سابق فرق بسیار کرده است باید خودرا تطبیق داد و یا عقب ماند و مخاطب از دست داد.


در دوران دانشجویی روزنامه نگاری در آمریکا، کارآموزی در توزیع و تیراژ را در یک روزنامه (در آن زمان 138 ساله) با 450 هزار نسخه فروش انجام دادم و برای مدتی ناظر بر توزیع آن بودم. 89 درصد نسخه ها «خانه به خانه» توزیع می شد، 6 درصد در جعبه های خودکار و 5 درصد در نیوزستند که عمدتا کتابفروشی ها، چهارچرخه ها و سوپرمارکت ها بودند.


مجلات در سوپرمارکت ها، دراگ استور ها و کتابفروشی ها در محل های هرمی شکل ِ گردان قرار داده می شوند. این هرم ها طوری تعبیه شده اند که هنگام قرارداده شدن مجله ها، هیچکدام روی دیگری قرار نگیرد تا دیده نشود. همچنین محل های خاص در خوابگاههای دانشجویان. دولت و شهرداری ها از همه مجلات نسخه هایی را در کتابخانه های عمومی، دبیرستانی و دانشگاهی قرار می دهند تا علاقه مندان بخوانند. برخلاف روزنامه ها، مطالعه تمامی مطالب یک مجله در اینترنت رایگان نیست. خوشبختانه در ایران رایگان است ولی کمتر دیده شده که رادیو تلویزیون ایران مروری بر مطالب یک مجله داشته باشد که در عین حال تشویق به خواندن آن است. فلسفه دولتی بودن رادیوتلویزیون همین است که در 90 درصد کشورها، این دو رسانه همگانی دولتی هستند و هزینه آنها از جیب ملت است. بنابراین تا مجله ای معرفی نشود شناخته نخواهد شد، زحمات و سرمایه ناشر هدر خواهد رفت و دچار یأس خواهد شد.


در تهران بیش از هر شهر دیگر جهان، نشریه منتشر می شود و شاید 5 تا ده برابر بیشتر و بنابراین نیوزستندها، جا برای در معرض دید قرار دادن همه نشریات ندارند و بعضی نشریات در زیر نشریات دیگر قرار می گیرند و دیده و فروخته نمی شوند مخصوصا که اگر جدیدالانتشار باشند و ناشناخته که باید این مسئله حل شود تا زحمات و هزینه ها هدر نرود و پشیمانی از انتشار که خدمت فرهنگی است پدید نیاید. باید دانست که دکه خیابانی (در تهران؛ کیوسک) جای توزیع مجله نیست. باید راهی رفت که رهروان می روند. باید دید که در سایر کشورها عَرضه روزنامه و مجله چگونه است.


همچنین باید دید که امر توزیع در ایرانِ پیش از سال 1371 چگونه بود. از دوران قدیم تا زمان جنگ (جنگ عراق با ایران) هر روزنامه تهران دارای توزیع از آن خود بود؛ به صورت خط و نیز توزیع با دوچرخه. دوچرخه سواران ـ دهها نفری ـ می آمدند و روزنامه را با 25 درصد کمتر از بهای تعیین شده می خریدند و هرکدام در چهارراه و کوچه های معین با جار زدن و گفتن تیتر اول روزنامه با صدای بلند می فروختند. صاحبان خطوط، با وانت روزنامه هارا می بردند و با مخلوطی از هوم دلیوری و نیوزستند توزیع می کردند. برای خطوط دوردست، سازمان حمل و نقل روزنامه و در برهه ای با سه چرخه های وارداتی از ایتالیا روزنامه رسانی می کرد ـ درست مطابق همین کاری که در کشورهای دیگر می شود. توزیع مجلات نظم بهتری داشت. دولت در توزیع مجلات فرهنگی ـ علمی کمک می کرد و به دانشگاه، کتابخانه و مدارس متوسطه و مقامات و کارکنان مربوط و علاقه مند می رساند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد