درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 18:08   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24558صفحه نخست » دوشنبه، 14 تیر 1395 - 10:08
منوی نابینایان پرپروک زیر ذره‌ بین
بازی برد-برد
هنگامی که مخاطبان خاصی به‌عنوان گروه هدف برند‌ها انتخاب می‌شوند، باید در سازمان‌های مردم‌نهاد، دولتی و مراکز و مجامعی که با این گروه هدف در ارتباط هستند، اطلاع‌رسانی انجام شود. با توجه به این موضوع پرپروک نیز باید با آموزش و پرورش استثنایی، انجمن نابینایان، فدراسیون ورزش نابینایان و... ارتباط برقرار کرده و در این مراکز خدمات خود را اطلاع‌رسانی کند
  

بازی برد-برد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در چند سال گذشته توجه سازمان‌های ایرانی بیش ‌از پیش به مسئولیت اجتماعی جلب شده است. برخی سازمان‌ها براساس هویت برند خود، روی مسئولیت اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند و برنامه‌ریزی‌های مناسبی را در این خصوص انجام می‌دهند اما برخی دیگر از سازمان‌های ایرانی صرفا با حمایت از موسسات خیریه‌ای قدم در مسیر مسئولیت اجتماعی می‌گذارند و هویت برند این سازمان‌ها چندان در تعیین استراتژی مسئولیت اجتماعی سازمان تاثیرگذار نیست.

فست‌فود پرپروک به تازگی منوی غذایی را برای نابینایان طراحی کرده و در این منو از خط بریل استفاده کرده است. از طریق این منو، نابینایان می‌توانند غذای مورد نظر خود را انتخاب کنند. اینکه طراحی این منو تا چه اندازه در راستای مسئولیت اجتماعی تلقی می‌شود و پرپروک در راستای معرفی این موضوع به جامعه چه اقداماتی را می‌تواند انجام دهد، بهانه‌ای شد تا سراغ دکتر محمدرضا نظری، استاد دانشگاه و مشاور بازاریابی و پیام بلوریان کرد، مشاور مدیریت رستوران‌های زنجیره‌ای پرپروک برود.

دکتر محمدرضا نظری می‌گوید: تهیه منوی غذایی نابینایان فست‌فود پرپروک در راستای مسئولیت اجتماعی تلقی می‌شود. به‌صورت کلی اگرچه مقوله مسئولیت اجتماعی با طراحی برخی از خدمات برای گروه هدف خاصی از جامعه در نظر گرفته می‌شود اما معمولا دامنه مخاطبان آن کل جامعه را در بر می‌گیرد؛ به عبارت دیگر مخاطبان ایرانی هنگامی که می‌بینند یک فست‌فود برای مخاطبان روشن‌دل و نابینا خدماتی را عرضه می‌کند، این موضوع حس مثبتی را به آنها القا می‌کند.

او ادامه می‌دهد: اقداماتی که سازمان‌های ایرانی در راستای مسئولیت اجتماعی انجام می‌دهند، برای گروه هدف خاصی نیست و این‌گونه اقدامات همه جامعه را مخاطب قرار می‌دهد.

مخاطبان ایرانی به اینکه برندی به گروه هدف خاصی از جامعه احترام بگذارد و حقوق آنها را محترم بشمارد، حس خوبی دارند. از طرفی تهیه منویی برای نابینایان، آثار روانی مثبتی را برای مخاطبان ایرانی به همراه دارد.

 

ارتقا، تقویت و توسعه برند

نظری اظهار می‌کند: اینکه برند فست‌فود پرپروک برای توسعه برند خود چه سیاست‌هایی را اتخاذ می‌کند و چه برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی، تخفیف، سیستم بازاریابی، CRM  و... را در نظر گرفته است، جزو اطلاعات درون‌ساختاری پرپروک محسوب می‌شود و دسترسی به آن وجود ندارد اما این موضوع کاملا مبرهن است که مسئولیت اجتماعی عرصه تقویت و توسعه برند است و پرپروک از این موضوع می‌تواند استفاده‌های بسیار زیادی انجام دهد.

در این میان به نظر می‌رسد که پرپروک به این موضوع رسیده است که برای تقویت و توسعه برند روی مسئولیت اجتماعی سرمایه‌گذاری کند و ارائه خدماتی به نابینایان در راستای مسئولیت اجتماعی است و در تقویت و توسعه برند می‌تواند مثمرثمر واقع شود. این موضوع برای پرپروک به‌عنوان یک بازی برد-برد تلقی می‌شود، چون هم خدماتی به روشن‌دلان جامعه می‌رسد و هم نظام بازاریابی و برند پرپروک تقویت پیدا می‌کند و با اقبال بهتری از جانب مخاطبان ایرانی مواجه می‌شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان می‌کند: هنگامی که مخاطبان خاصی به‌عنوان گروه هدف برند‌ها انتخاب می‌شوند، باید در سازمان‌های مردم‌نهاد، دولتی و مراکز و مجامعی که با این گروه هدف در ارتباط هستند، اطلاع‌رسانی انجام شود.

با توجه به این موضوع پرپروک نیز باید با آموزش و پرورش استثنایی، انجمن نابینایان، فدراسیون ورزش نابینایان و... ارتباط برقرار کرده و در این مراکز خدمات خود را اطلاع‌رسانی کند. پیشنهاد می‌شود پرپروک از سیستم Colony marketing یا بازاریابی و اطلاع‌رسانی به مراکز تجمع نابینایان استفاده کند.

به‌عنوان نمونه بنیاد جانبازان و معلولان کشور یکی از سازمان‌هایی است که متولی رسیدگی به روشندلان است. اطلاع‌رسانی در مورد این مسئولیت اجتماعی می‌تواند در چنین مراکزی انجام شود. این در حالی است که بازاریابی و اطلاع‌رسانی یک‌به‌یک در این موضوع جواب نمی‌دهد؛ به عبارت دیگر رسانه‌های تصویری برای اطلاع‌رسانی به روشن‌دلان مناسب نیستند و از رسانه‌های گفتاری و شنیداری برای این گروه هدف باید استفاده شود.

 

صرفا تهیه منو کافی نیست

او بیان می‌کند: صرفاً تهیه منو برای نابینایان کافی نیست و پرپروک می‌تواند محیط فست‌فود‌های خود را برای این گروه از جامعه آماده‌سازی کند و این موضوع نیاز به زنجیره‌ای از اقدامات دارد. به‌عنوان نمونه باید دسترسی راحت نابینایان به فست‌فود مهیا شود یا در اولویت سفارش غذا قرار بگیرند، بنابراین پرپروک باید مجموعه‌ای از اقدامات را برای این موضوع برنامه‌ریزی کند تا از این طریق نابینایان به راحتی بتوانند از فضای فست‌فود پرپروک استفاده کنند و صرفا منو غذا با استفاده از خط بریل کفایت نمی‌کند.

به‌صورت کلی مسئولیت اجتماعی باید در کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ مدنظر قرار گیرد و جریانی راه‌ بیفتد که از این طریق مدیریت و معماری شهری نیز به معلولان توجه بیشتری داشته باشد؛ به‌عنوان نمونه در حال حاضر سیستم مترو، اتوبوسرانی، پیاده‌رو و... آمادگی پذیرش گروه‌های معلول در جامعه را ندارد.

 

حفظ هویت پیش‌بینی شده برای برند

پیام بلوریان کرد می‌گوید: پرپروک به‌عنوان یک رستوران زنجیره‌ای، کیفیت، شادی و خلاقیت را به‌عنوان هویت خود پذیرفته است و کلیه فرآیندهای مرتبط با مشتریان اعم از طراحی محصول، خدمات و ارتباطات بر این اساس طراحی و اجرا شده است اما به نظر ما توجه به گروه‌های خاص اجتماعی مانند معلولان جسمی و حرکتی و افراد مسن از مسئولیت‌های اجتماعی هر کسب‌وکاری است و ما فکر می‌کنیم این گروه‌ها نیز از مخاطبان و بعضا از مشتریان ما هستند. لذا طراحی منو مخصوص نابینایان و سایر برنامه‌های از این ‌دست در این راستا و با حفظ هویت پیش‌بینی شده برای برند و سایر فرآیندها انجام شده است.

بلوریان اظهار می‌کند: طی مطالعات منظمی که در سازمان در خصوص مشتریان و رفتارهای آنها از طریق نظرسنجی‌های منظم انجام شد، به‌عنوان یک شکایت با موضوع ایجاد منویی برای نابینایان مواجه شدیم که متاسفانه ما نیز مانند خیلی از اماکن عمومی دیگر به این گروه‌ها توجهی نداریم، بنابراین نسبت به رفع این نیازها متناسب با توان خود برنامه‌ریزی کردیم و به‌عنوان نخستین اقدام از این سری از برنامه‌ها، تهیه منو مخصوص نابینایان انجام شد.

او درباره استقبال مخاطبان از این مسئولیت اجتماعی خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر در روزهای اولیه اجرای این برنامه و اطلاع‌رسانی هستیم و از همین طریق از مخاطبان درخواست می‌کنیم به ما در اطلاع‌رسانی در این زمینه کمک کنند، تا این پیام جهت بهره‌برداری به این گروه‌ها رسیده و از طرفی بابی برای توجه سایر همکاران ما و سایر اصناف به آنها شود.

لازم به ذکر است ما از طریق فضای مجازی خصوصا شبکه‌های اجتماعی نسبت به اطلاع‌رسانی در این خصوص اقدام خواهیم کرد.

بلوریان درباره گروه هدف این مسئولیت اجتماعی می‌گوید: هدف این موضوع، گروه‌های اجتماعی خاص مانند معلولان و افراد مسن و در این فاز از پروژه به‌طور خاص نابینایان هستند. ما اطلاع‌رسانی به اطرافیان نابینایان و سازمان‌های حمایتی از این گروه‌ها را از طریق شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کرده و در حال اجرا داریم اما از همه افراد جامعه و خصوصا رسانه‌ها جهت این کار دعوت به همکاری می‌کنیم.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد