درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:07   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24530صفحه نخست » یکشنبه، 13 تیر 1395 - 09:57
5 نکته برای چند برابر کردن استعدادهای کاری
همه ما تاکنون کارهایی را تجربه کرده‌ایم که به ما انرژی و انگیزه می‌دهند، یا برعکس خسته‌کننده و طاقت‌فرسا هستند. در چند سال اخیر تحقیقات بسیاری در این مورد انجام شده است و به بررسی دلایل این احساس‌ها پرداخته‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، همه ما تاکنون کارهایی را تجربه کرده‌ایم که به ما انرژی و انگیزه می‌دهند، یا برعکس خسته‌کننده و طاقت‌فرسا هستند. در چند سال اخیر تحقیقات بسیاری در این مورد انجام شده است و به بررسی دلایل این احساس‌ها پرداخته‌اند. استفاده روزانه از استعدادهای فردی به شما این امکان را ‌می‌دهد که سه برابر بیشتر از کیفیت زندگی و 6 برابر بیشتر از کارآیی در محیط کار بهره‌مند شوید. استفاده از استعدادهای فردی همچنین در قالب سودآوری و اثربخشی خود را نشان ‌می‌دهد. در این شرایط همه از جمله کارفرما و شرکتی که در آن کار می‌کنید برنده بازی خواهند بود. توانایی شما در به‌کارگیری استعدادهای فردی در نهایت شما را به فردی برجسته و درخشان تبدیل می‌کند، اما این امر چگونه در عمل ممکن خواهد بود؟ ابتدا استعدادهای خود را بیابید تا به وضوح آنها را شناسایی کنید. با استفاده از پنج نکته زیر که در دانشگاه UBAT به شرکت‌کنندگان با هر سابقه شغلی ارائه شده است، می‌توانید در مرحله بازتاب شخصی کارتان را شروع کنید.

 

1) خواستن، اشتیاق داشتن

شما به‌طور طبیعی به سمت چه نوع فعالیت‌هایی گرایش بیشتری دارید؟ مثلا مطالعه کردن، چه چیزی؟ کی؟ چرا؟ یا اگر عاشق شروع فاز اول یک پروژه هستید، به این فکر کنید که به چه چیز آن علاقه دارید و در این لحظات دقیقا چه کاری انجام می‌دهید. برای «اتین»، مدیر یک پروژه فنی، هر چیزی که مربوط به تجزیه و تحلیل کردن باشد جذاب است، حتی بدون اینکه به آن فکر کند. او یاد گرفته است که چگونه خارج از محیط کار ایده‌پردازی کند. چیزی که اتین بیش از هرچیز در ایده‌پردازی دوست دارد توانایی ترکیب تمرکز وسواس‌گونه با تخصص فنی است.

2) یادگیری سریع. چه فعالیت‌ها و تکنیک‌هایی را سریع یاد می‌گیرید؟

برای پاسخ دادن به این پرسش، به چیزهایی که به‌تازگی یادگرفته‌اید فکر کنید. همچنین به یاد بیاورید که در دوران کودکی و نوجوانی چه چیزهایی را راحت یاد می‌گرفتید. «کلارا» معاون تاثیرگذاری یک مدیر است که به یاد می‌آورد در دوران مدرسه استعداد زیادی برای یادگیری زبان‌های خارجی داشته است. امروز، کار او ترجمه کردن است و از این طریق با نمایندگان سطح بالای شرکت‌ها در کشورهای مختلف ارتباط برقرار می‌کند و با آنها قرار ملاقات تنظیم می‌کند.

3) یک جریان، یک غوطه‌وری کامل

در طول کدام فعالیت‌ها احساس می‌کنید مسائل جریان طبیعی خود را طی می‌کنند تا جایی که حتی گاهی سپری شدن زمان را احساس نمی‌کنید؟ اتین را در نظر بگیرید: بعد از کمی تفکر او متوجه می‌شود وقتی تیم و جلسات با مشتریان را هدایت می‌کند، چنین احساسی دارد. تعامل و تبادل و امکان انتقال پیام در حین گوش دادن به دیگران، کاملا او را از خود بی‌خود می‌کند. برای کلارا، این احساس غوطه‌ور شدن بیشتر در فضای مکالمات صمیمانه رو در رو اتفاق می‌افتد. او زمان گوش دادن به صحبت‌های طرف گفت‌وگویش، از خود بی‌خود می‌شود.

4) لحظات عالی

هنگام انجام کدام کارها لحظاتی را تجربه کرده‌اید که به خود می‌گویید: «فکر می‌کنم واقعا خوب بودم، اما چطور این اتفاق افتاد؟» نگاهی به عقب بیندازید و زمان‌هایی را به یاد بیاورید که به خاطر انجام کاری بازخورد خوبی از حاضران گرفته‌اید. کلارا صحبت کردن در جمع را دوست دارد. وقتی به آن فکر می‌کند، می‌بیند که در بسیاری مواقع بازخورد و نظرهای خوبی از مخاطبانش دریافت کرده است. خیلی اوقات افراد زیادی به کلارا گفته‌اند که کلمات او تاثیر زیادی روی آنها داشته، به طوری که هفته‌ها یا ماه‌ها بعد این کلمات را در جاهای دیگر نقل قول کرده‌اند. اتین در موقعیت‌های پرتنش، مثلا در طول درگیری با یک مشتری می‌تواند خیلی خوب باشد. او می‌تواند اوضاع را آرام کند، به توافق با مشتری برسد و در نهایت برخورد مناسبی هم از مشتری ببیند. همکاران اتین معمولا از این توانایی او شگفت‌زده می‌شوند.

5) رضایتمندی

چه فعالیت‌هایی به شما آنقدر انرژی ‌می‌دهد که در حین انجام یا پس از پایان آن به خود بگویید: «من دوباره کی می‌توانم این کار را انجام دهم؟» توجه به این نکته پنجم برای پیدا کردن استعدادهایتان در محیط کار جنبه‌ای بسیار ضروری است: اگر لذتی وجود نداشته باشد به این معنا است که استعدادی نیز وجود ندارد. در واقع به‌طور ناخودآگاه نیز ما میل چندانی به پیشرفت در چیزی که به آن علاقه‌مند نیستیم، نداریم. اتین این نکته را به‌طور مشخص احساس می‌کند. اگرچه تحصیلاتی در این زمینه ندارد یا شغل اصلی‌اش نبوده، اما او به شدت از پیشبرد یک فعالیت، گره‌گشایی، تعامل با همکاران و امضا کردن سریع قراردادها لذت می‌برد.  حالا، این به شما بستگی دارد: قلم و کاغذ بردارید و به هریک از پرسش‌هایی که مطرح شد پاسخ دهید، البته خواهید دید که در ابتدا کار چندان راحتی نیست، چرا که ما معمولا تمایلات طبیعی خود را از یاد می‌بریم و تنها عادت هایمان را تکرار ‌می‌کنیم، اما این ارزش دارد که کمی به خود وقت بدهید و اجازه بدهید که ایده‌های جدید به ذهنتان برسد. به‌طور کلی، به کارهایی فکر کنید که به‌طور طبیعی شما را به سمت خود می‌کشند و در نهایت نقاط مشترک این کارها را پیدا و تجزیه و تحلیل کنیدبا کشف‌های جدیدی که کردید، آینده شما بر اساس استعدادهایتان در دستانتان است: با قطعیت درمورد استعدادهایتان صحبت کنید و جرات حرف زدن در مورد آنها را در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود داشته باشید. استعدادهایتان را فریاد بزنید و به عرصه عمل برسانید. هر هفته، درحالی‌که این استعدادها را سازماندهی می‌کنید، به هر چیزی که می‌خواهید یا نیاز دارید انجام دهید، فکر کنید. لحظاتی را صرف بررسی چگونگی پیشرفت استعدادهایتان کنید و جایی که می‌خواهید از نقاط قوت خود به خوبی استفاده کنید، از این لحظات بیشترین بهره را ببرید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3804

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد