درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 بهمن 1401 - 18:10   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور


ادامه ادامه مطلب دو

توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه

  توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  توصیه‌هایی برای خبرنگارانی که به استراحت نیاز دارند
  توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه
  آینده مرجعیت رسانه‌ای متعلق به روایت‌های تصویرساز است
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر
  طرحی برای تعطیلی آزادی بیان
  آن‌ها که با آمدن هوش مصنوعی بیکار می‌شوند
  روابط‌عمومی و مفهوم مسئولیت اجتماعی
  نقش داده‌ها در پوشش خبری پناهجویان اقلیمی
  اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران محدود نمی‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24487صفحه نخست » روابط عمومی اسلامیشنبه، 12 تیر 1395 - 08:03
روابط عمومی احیاگر بانکداری اسلامی
دکتر سید ضیاء ایمانی مدیر عامل بانک مهر اقتصاد - اگر روابط عمومی ها بتوانند تبیین کنند که در بانکداری اسلامی انسان محوری جای سود محوری را می گیرد و به جای نقش آفرینی پول، کالا و سود، این انسان است که محور اصلی قلمداد می شود، نه تنها خود روابط عمومی در قامت یک روابط عمومی کاملا اخلاقی ظاهر خواهد شد بلکه در این قاموس، موجبات احیاگری ارزش های اعتقادی و انسانی را فراهم خواهد نمود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مباحث جدی این روزهای کشور در حوزه نظام بانکداری، تلاش مجلس و دولت محترم و مشخصا بانک مرکزی برای تشکیل بانکداری اسلامی است که از مدت ها پیش قرار بوده دولت محترم با تقدیم لایحه ای به مجلس شورای اسلامی سرنوشت این دغدغه جدی را به دست مجلس و نمایندگان محترم بسپارد تا درآنجا با استفاده از پتانسیل های کارشناسی خود نمایندگان، همچنین بهره گیری از ظرفیت های کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس نقشه راه مناسبی را برای نظام بانکداری کشور ترسیم و تصویب بکنند.

 

البته، اکنون و با گذشت بیش از چهار دهه از فعالیت های بانکداری اسلامی شاید صحبت کردن از تلاش برای رفع دغدغه های که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تاکید فرموده اند چندان خوشایند نباشد چرا که به هیچ وجه قرار نیست ابتکار تازه ای صورت گیرد و یا اتفاق جدیدی بیفتد.

 

 این موضوع (بانکداری اسلامی) که در سال 1963 اولین موسسه اش در مصر افتتاح شده ، در سال 1970 نیز در کنفرانس وزرای خارجه کشور های اسلامی اولین گام اصلی برای تاسیس بانکداری اسلامی برداشته شده و در سال 1975 بانک توسعه اسلامی در قالب یک موسسه مالی بین المللی کار خود را از 20 اکتبر همان سال به طور رسمی آغاز کرده است. حتی طی سال های 1997 تا 2008 تعداد بانک های اسلامی در دنیا از 176 به 267 بانک رسیده است به طوری که طی این سال ها دارایی های اسلامی نیز بین 15 تا 20 درصد رشد داشته و در پایان سال 2009 حجم کل دارایی های اسلامی منطبق بر شریعت اسلامی تقریبا به 500 میلیارد دلار رسیده است.

 

بنابراین با پذیرش این مفروضات که ماهیت روابط عمومی هر سازمان وابسته به ماهیت آن سازمان است و تخصص گرایی در زمینه فعالیت های روابط عمومی ضرورتی است اجتناب ناپذیر، پس می توان نتیجه گرفت که معرفی بایسته و شایسته بانکداری اسلامی و تحقق شرایط آن در کشور نیازمند طراحی یک برنامه ارتباطی و روابط عمومی جامع می باشد و لازم است این امر از سوی صاحبنظران، مدیران و کارشناسان واحدهای روابط عمومی مرتبط مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

با توجه به این پیشینه و معرفی و اثبات یک نمونه ایده آل از بانکداری اسلامی از یک سو و نقش و سهم روابط عمومی ها در معرفی و تبیین سیاست های موسسات و بانک ها از سوی دیگر، لازم می نماید در یک مطالعه جدی دلایل رشد و توسعه بانکداری اسلامی و همچنین موانع و مشکلات موجود از دیدگاه ارتباطات و روابط عمومی نیز مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

 

اگر روابط عمومی ها بتوانند تبیین کنند که در بانکداری اسلامی انسان محوری جای سود محوری را می گیرد و به جای نقش آفرینی پول، کالا و سود، این انسان است که محور اصلی قلمداد می شود، نه تنها خود روابط عمومی در قامت یک روابط عمومی کاملا اخلاقی ظاهر خواهد شد بلکه در این قاموس، موجبات احیاگری ارزش های اعتقادی و انسانی را فراهم خواهد نمود.

 

با این دیدگاه، روابط عمومی ها نه تنها نقش پل و برقراری ارتباط بین درون و برون سازمان را به خوبی بازی خواهند کرد بلکه فراتر از آن با پیشگامی خویش در هموار کردن راه های تقنینی اسناد بالادستی کشور نقش جاده صاف کن های قانونی را نیز ایفا خواهند نمود.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فناوری انقلابی Passkey چیست؟


  کسب‌وکارها باید مسئولیت‌اجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند


  چرا قبل از اشتراک‌گذاری آدرس ایمیل در هر سایتی که آن را خواست باید خوب تامل کنید؟


  راستی‌آزمایی تصویری: یافتن مکان عکس‌ها با ابزارهای رایگان


  فاز جدید پاسخگویی روابط‌عمومی هوشمند شورای شهر مشهد


  روابط‌عمومی و مسئولیت سازمانی


  4 نکته رسانه‌ای درباره خبر حمله به سفارت آذربایجان در تهران


  چگونه در شرایط بد اقتصادی رهبران سازمانی خوبی باشیم؟


  ضرورت استفاده کارآمد نهاد وکالت از ظرفیت‌های جریان رسانه‌ای


  چرایی کاهش اعتماد به رسانه‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد