درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 4 مهر 1401 - 07:58   

کتاب فنون روابط‌عمومی - دفترچه راهنمای متخصصان روابط‌عمومی

  کتاب فنون روابط‌عمومی - دفترچه راهنمای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش

  مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش


ادامه ادامه مطلب سه

مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند

  مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟
  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار
  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ
  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»
  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد
  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار
  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات
  آیا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روند جنگ را تغییر دهند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24235صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 29 خرداد 1395 - 00:34
زبان بدن: کلید نامحسوس مذاکرات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ما در زندگی روزمره‌ی خود مدام در حال مذاکره هستیم. طرف مذاکره می‌تواند رییس، همکار، کارکنان یا مشتریان ما باشند. حتی این مذاکرات در فضای خانه هم وجود دارد و بارها پیش آمده است که با خانواده‌ی خود بر سر آنچه می‌خواهیم وارد گفتگو می‌شویم. برقراری یک مذاکره‌ی موفق، مهارتی است که با تمرین تکنیک‌های مختلف می‌توان به آن دست پیدا کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ما در زندگی روزمره‌ی خود مدام در حال مذاکره هستیم. طرف مذاکره می‌تواند رییس، همکار، کارکنان یا مشتریان ما باشند. حتی این مذاکرات در فضای خانه هم وجود دارد و بارها پیش آمده است که با خانواده‌ی خود بر سر آنچه می‌خواهیم وارد گفتگو می‌شویم. برقراری یک مذاکره‌ی موفق، مهارتی است که با تمرین تکنیک‌های مختلف می‌توان به آن دست پیدا کرد.

 

ایجاد یک احساس عمیق و ارتباط‌سازی با شخص مورد نظر می‌تواند یکی از کلیدهای مذاکره‌ی موفق تلقی شود. افراد وقتی در مقابل شما احساس راحتی کنند، پاسخ‌های مثبت بیشتری به شما خواهند داد.

 

با بعضی از افراد به صورت خودکار این ارتباط سازی برقرار می‌شود. اما چرا این مسئله‌ی مهم را به شانس واگذار کنیم و این ارتباط سازی را با افراد بیشتری برقرار نکنیم؟ در ادامه به معرفی چند تکنیک ساده خواهیم پرداخت که می‌تواند در این زمینه به شما کمک بیشتری کند.

 

حتی وقتی با دیگران وارد صحبت نمی‌شویم با حالات مختلف بدن خود با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم. نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهد که زبان بدن می‌تواند گویاتر از کلمات، منظور و احساس را منتقل کند. احساساتی که در طول مذاکرات از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

 

 

برای ایجاد یک ارتباط، در وهله‌ی اول باید انعطاف‌پذیر باشید و حواس و تمرکز خود را روی درک خواسته‌ی طرف مقابل معطوف کنید. پس از آن باید بتوانید خواسته‌ی خود را به بهترین شکل مطرح کنید. اینجا است که زبان بدن نقشی کلیدی در ایفای منظور شما پیدا خواهد کرد.

 

این سه روش تکنیک‌های ساده‌ای هستند که شرایط را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

۱. نسبت به طرف مقابل، در زاویه‌ی ۴۵ درجه قرار بگیرید
وقتی در حالت رو در رو و مستقیم هستید، ناخودآگاه نوعی احساس تقابل بین شما و طرف مقابل ایجاد می‌شود.

چنانچه خواهان یک مذاکره‌ی ساده باشید این وضعیت مشکل آفرین می‌شود. یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها این است که بدن خود را در زاویه‌ای ۴۵‌درجه قرار دهید. چه در حالت ایستاده یا نشسته هستید، شانه‌های خود را کمی به عقب بکشید. در یک جلسه‌ی داخل اتاق، به چشم هیچ‌کس خیره نگاه نکنید. استفاده از صندلی‌های گردان کمک می‌کند که حالت بدنی خود را راحت‌تر تغییر دهید و در وضعیت نگاه کردن مستقیم قرار نگیرید.

 

۲. حرکات بدن خود را با طرف مقابل هماهنگ کنید
نتایج یک بررسی در دانشگاه دوک نشان داده است که تشابه حالت فیزیکی بدن باعث ایجاد احساس راحتی در بین افراد می‌شود و فضای توافق را ساده‌تر می‌کند. البته در استفاده از این تکنیک باید دقت لازم را داشته باشید وگرنه اثر معکوس خواهد داشت!

افراد هنگام صحبت با شما بارها حالت بدنی خود را تغییر می‌دهند. پس از تغییر حالت آن‌ها کمی صبر کنید و بعد ماهرانه وضعیت بدن خود را مانند آن‌ها تغییر دهید. برای مثال اگر طرف مقال پای راست خود را خم کرده است، شما هم پای راست خود را خم کنید. یا اگر شخص مورد نظر گوش چپ خود را خاراند، شما هم گوش چپ خود را بخارانید یا اگر آرنج چپ خود را روی میز تکیه داده بود، شما هم آرنچ چپ خود را تکیه دهید. روش ساده ای است. تشابه حالات بدنی باعث می‌شود که در سطح ناخودآگاه، افراد احساس بهتری در مورد شما پیدا کنند. سعی کنید در تغییر حالت بدن به اندازه‌ی کافی تمرین کنید تا در شرایط واقعی آن را ظریفانه انجام دهید!

 

۳. سرعت صحبت کردن خود را با طرف مقابل هماهنگ کنید
معمولا افرادی که سریع‌تر فکر می‌کنند، سریع هم صحبت می‌کنند. آن‌ها جزئیات زیادی در ذهن خود دارند که می‌خواهند آن را به دیگران انتقال دهند. گاهی اوقات هم ممکن است که افراد به دلایلی مانند استرس یا دیگر موارد نتوانند با سرعت شما صحبت کنند. بعضی مواقع سریع‌تر صحبت کردن شما باعث می‌شود که فرد مقابل نتواند اطلاعاتی را که به او می‌دهید درست پردازش کند. از این رو لازم است که ابتدا صحبت کردن افراد را گوش دهید و سرعت خود را با آن‌ها هماهنگ کنید. حتی گاهی بهتر است که سرعت صحبت کردن شما کمی آهسته‌تر از سرعت طرف مقابل باشد. این تکنیک در زمان مکالمات تلفنی از اهمیت بیشتری برخوردار است. شاید در ابتدا خسته کننده به نظر برسد اما یک تلاش ارزشمند محسوب می‌شود.

با انجام این تکنیک‌ها عکس‌العمل‌های متفاوتی از افراد مشاهده خواهید کرد و این کمک می‌کند که با گذشت زمان نسبت به این موضوع استادانه‌تر عمل کنید.

 

منبع huffingtonpost
ترجمه: زومیت

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار


  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات


  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد


  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار


  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ


  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»


  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی


  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد