درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:35   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24154صفحه نخست » سه شنبه، 25 خرداد 1395 - 01:11
آیین نامه داخلی کمیسیون انتشارات دولتی
طبق ماده واحده قانون «ممنوعیت وزارتخانه­ ها، مؤسسات و شرکت­های دولتی از چاپ و انتشار نشریات غیرضرور» این ممنوعیت شامل تمامی اعتبارات دستگاه­های مشمول از جمله اعتبارات خارج از شمول قانون محاسبات عمومی و یا سایر مقررات عمومی دولت نیز می­باشد. این دستگاه­ها در آیین نامه زیر، به اختصار «دستگاه­های مشمول» نامیده می­شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با عنایت به ماده واحده قانون «ممنوعیت وزارتخانه­ها، مؤسسات و شرکت­های دولتی از چاپ و انتشار نشریات غیرضرور» مصوب 29/7/1365 مجلس شورای اسلامی و آیین­نامه اجرایی آن مصوب جلسه مورخ 23/10/1366 هیأت وزیران و سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» ابلاغی مقام معظم رهبری (صرفه­جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی­سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید) و همچنین سیاست­های کلی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی، آیین نامه زیر به منظور اعمال نظارت اثربخش به منظور صرفه‌جویی اقتصادی و جلوگیری از صرف بودجه و اعتبارات دولتی در انتشار آثار غیرضرور و همچنین به منظور ضابطه­مند نمودن روند تصمیم­گیری در خصوص تقاضای وزارتخانه­ها، مؤسسات و شرکت­های دولتی مبنی بر صدور مجوز انتشار نشریات، کتب، پوستر، بروشور و ... در کمیسیون انتشارات دولتی، تدوین و ابلاغ می­گردد.

 

ماده 1) طبق ماده واحده قانون «ممنوعیت وزارتخانه­ ها، مؤسسات و شرکت­های دولتی از چاپ و انتشار نشریات غیرضرور» این ممنوعیت شامل تمامی اعتبارات دستگاه­های مشمول از جمله اعتبارات خارج از شمول قانون محاسبات عمومی و یا سایر مقررات عمومی دولت نیز می­باشد. این دستگاه­ها در آیین نامه زیر، به اختصار «دستگاه­های مشمول» نامیده  می­شوند. 

 

ماده 2) به استناد ماده 4 آیین­نامه اجرایی قانون «ممنوعیت وزارتخانه­ها، مؤسسات و شرکت­های دولتی از چاپ و انتشار نشریات غیرضرور»، کمیسیون انتشارات دولتی با ترکیب زیر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می­شود:

الف) معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام­الاختیار وی.

ب) معاون حقوقی، امور مجلس و استان­های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام­الاختیار وی.

ج) نماینده تام­الاختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی.

د) مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری­های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

تبصره 1) جلسات کمیسیون انتشارات دولتی، حداقل هر دو ماه یکبار و با دعوت دبیر کمیسیون تشکیل می­شود.

تبصره 2) حد نصاب تشکیل جلسات و همچنین مصوبات جلسه با حضور 3 عضو از 4 عضو کمیسیون می­باشد.

تبصره 3 ) دبیرخانه کمیسیون انتشارات دولتی با امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع­رسانی تشکیل می‌شود و زیر نظر آن کمیسیون انجام وظیفه می­­کند.

 

ماده 3) تقاضای انتشار آثاری­که از سوی دستگاه­های مشمول در کمیسیون مطرح می‌شود؛ شامل دو بخش است.

الف) مطبوعات:

    - نشریات داخلی

- نشریات تخصصی

    - نشریات عمومی

    - نشریات الکترونیکی برخط (شامل خبرگزاری یا پایگاه خبری) یا غیر برخط (نظیر لوح­فشرده ادواری)

ب) سایر آثار: کتاب،‌ پوستر، بروشور، لوح فشرده و ...

 

ماده 4) انتشار آثار در قالب یکی از موارد مندرج در جدول زیر صورت می­گیرد و کمیسیون برای موارد پیش­بینی نشده، تصمیم مقتضی اتخاذ می­کند:

 

ردیف

نوع اثر

پیشنهاد کمیسیون

1

نشریات داخلی

اولویت اول: انتشار الکترونیکی (بر روی لوح فشرده یا سایر حافظه‌های کمکی، استفاده از فضای مجازی)

اولویت دوم: انتشار مکتوب با توجه به تعداد کارکنان دستگاه متقاضی

2

نشریات تخصصی

* در صورت نبود ظرفیت رسانه­ای مشابه در بخش خصوصی:

اولویت اول: انتشار الکترونیکی (بر روی لوح فشرده یا سایر حافظه‌های کمکی، استفاده از فضای مجازی)

اولویت دوم: انتشار مکتوب

3

نشریات عمومی  

* در صورت نبود ظرفیت رسانه­ای مشابه در بخش خصوصی:

اولویت اول: انتشار الکترونیکی (بر روی لوح فشرده یا سایر حافظه‌های کمکی، استفاده از فضای مجازی)

اولویت دوم: انتشار مکتوب ­

4

نشریات الکترونیکی

در صورت ضرورت و داشتن هماهنگی با وظایف دستگاه درخواست‌کننده

5

کتاب

استفاده حداکثری از ظرفیت انتشار الکترونیک (بر روی لوح فشرده یا سایر حافظه‌های کمکی، استفاده از فضای مجازی) و در صورت نیاز برای چاپ مکتوب، متناسب با تعداد مخاطبان انتشار یابد.

6

پوستر و بروشور

انتشار مکتوب (در صورت ضرورت و داشتن هماهنگی با وظایف دستگاه درخواست کننده و با شمارگان متناسب)

 

تبصره 1) به منظور تشویق دستگاه ها به جایگزینی پایگاه­های اطلاع رسانی الکترونیک، تقاضای انتشار نشریات الکترونیکی خارج از نوبت در کمیسیون انتشارات دولتی طرح و بررسی می­شوند.

 

تبصره 2) چنانچه دستگاه­های مشمول دارای نشریه یا نشریات دیگری باشند، استفاده از ظرفیت همان نشریات در اولویت قرار دارد.

 

ماده 5) کمیسیون انتشارات دولتی با در نظر گرفتن شرح وظایف دستگاه متقاضی، گستره مخاطبان و با توجه به ماده 4 این آیین نامه، درخواست انتشار آثار را بررسی و شمارگان آن را تعیین می­کند.

 

تبصره) چنانچه تقاضا برای انتشار کتاب یا نشریات از سوی دستگاه­های مشمول با مرکزیت پایتخت و توزیع سراسری باشد، کمیسیون با درخواست زیر مجموعه آن دستگاه در سایر استان­ها برای انتشار کتب و نشریات مشابه مخالفت خواهد کرد.

 

ماده 6) دبیرخانه کمیسیون موظف است همزمان با طرح هر درخواست، فهرست کلیه نشریات دارای مجوز (اعم از نشریات عمومی و نشریات داخلی) و همچنین کتب، پوستر، بروشور، کاتالوگ، لوح­فشرده و سایر منشورات دستگاه­ متقاضی در یک سال گذشته را نیز گزارش کند.

 

ماده 7) مؤسسات و شرکت­های دولتی و همچنین نهادهای عمومی غیردولتی موضوع «قانون ممنوعیت وزارتخانه­ها، مؤسسات و شرکت­های دولتی از چاپ و انتشار نشریات غیرضرور»، چنانچه متقاضی انتشار نشریه باشند، باید مراحل قانونی ثبت شخصیت حقوقی موضوع بند «ب» ماده 9 قانون مطبوعات را رعایت نموده و در اساسنامه و یا قانون تشکیل خود مجاز به انتشار نشریه باشند. در غیر این صورت کمیسیون تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد کرد.

 

ماده 8) دستگاه­های مشمول باید تقاضای خود را با امضای بالاترین مقام مسئول به همراه اساسنامه یا قانون تشکیل خود و تکمیل فرم (الف) یا (ب) به کمیسیون ارسال نمایند.

 

ماده 9) هر دستگاه فقط یکبار می­تواند با ارائه مستندات لازم به رأی کمیسیون اعتراض نماید. اعتراضات در اولین جلسه کمیسیون، طرح و مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

 

ماده 10) چنانچه دستگاه­های مشمول نسبت به چاپ و انتشار آثار خود بدون مجوز کمیسیون انتشارات دولتی اقدام نمایند؛ کمیسیون موظف است با رصد و پی­گیری مداوم، طبق تبصره 4 ماده واحده قانون «ممنوعیت وزارتخانه­ها، مؤسسات و شرکت­های دولتی از چاپ و انتشار نشریات غیرضرور» آن دستگاه را به مراجع ذی­صلاح قضایی معرفی و این­گونه تخلفات را به سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور اعلام نماید تا در تخصیص اعتبارات آن دستگاه مد نظر قرار گیرد. همچنین کمیسیون مکلف است این مکاتبات را در راستای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر کند.

 

ماده 11) پس از طرح درخواست دستگاه­های مشمول در کمیسیون انتشارات دولتـی، نتیجـه رسـیدگی بـه دستگاه درخواست­کننده، ابـلاغ می­شود و فهرست موافقت­های کمیسیون نیز علاوه بر ابلاغ رسمی، روی وبگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع­رسانی می­شود.

 

ماده 12) کسب موافقت کمیسیون انتشارات دولتی به معنای مجوز انتشار نیست و دستگاه ها باید برای انتشار نشریات خود، حسب مورد از معاونت­های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت دارند.

 

ماده 13) پذیرش درخواست انتشار نشریات (عمومی و داخلی) و همچنین اعلام وصول آنها صرفاً از طریق سامانه جامع رسانه­های کشور به نشانی e-rasaneh.ir امکان­پذیر است. 

* کمیسیون موظف است حداکثر تا شهریور ماه 1395 کلیه مجوزهای صادره قبلی را که هنوز به قوت خود باقی است، بررسی نموده و با توجه به ضرورت ناشی از اسناد بالادستی نسبت به ابقاء، لغو یا ادغام آنان تصمیم­گیری نماید.

 

این آیین نامه در 13 ماده و 6 تبصره در تاریخ 12/2/1395 به تأیید وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور اقتصادی و دارایی رسید.

 

              علی طیب­ نیا                                                                                  علی جنتی     

      وزیر امور اقتصادی و دارایی                                                    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد