شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برخی از رسانه های چاپی آمریکا در ژوئن 2009 انتقاد کرده بودند که در مقایسه با بی بی سی فارسی، بخش فارسی تلویزیون صدای آمریکا نتوانسته است روزنامه نگار ایرانی تازه [روزنامه نگار حرفه ای که در دهه های اخیر در ایران به حرفه خبر اشتغال داشته و با وضعیت آشناست] جلب کند و گردانندگان این بخش دهها سال به دور از ایران بوده و نسبت به واقعیات اوضاع بیگانه و بی اطلاع هستند و بنابراین پول مالیات دهندگان آمریکایی هدر می رود.
13 ژوئن سال 1942 دولت آمریکا همه دفاتر تبلیغاتی خود از جمله اداره آمار و حقایق، اداره اخبار، و دفتر گزارشهای دولتی را در هم ادغام و سازمان اطلاعات و تبلیغات (او. دبلیو . آی) را به وجود آورد. این سازمان از سال 1945 به وزارت امور خارجه آمریکا منتقل و امور تبلیغات خارجی آمریکا از جمله امور صدای آمریکا را به دست گرفت (و عملا بازوی روابط عمومی این کشور شد).
اصحاب نظر از دیرزمان پخش برنامه به زبان ملل دیگر از رادیو تلویزیونهای دولتی را نوعی تلقین، تبلیغ سیاست دولت متبوع و آماده ساختن زمینه اجرای برنامه تلقی کرده اند و اینک به صورت وبسایت.
«صدای آمریکا» اختیار پخش برنامه در داخل این کشوررا ندارد و امواج آن برون مرزی است!.
منبع: www.iranianshistoryonthisday.com
|