درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 - 07:30   

رونمایی از کتاب "روابط عمومی و رسانه ، دوست یا دشمن" در جشن ملی روز روابط عمومی

  رونمایی از کتاب "روابط عمومی و رسانه ، دوست یا دشمن" در جشن ملی روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی

  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی


ادامه ادامه مطلب دو

عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد

  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد


ادامه ادامه مطلب سه

ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها

  ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دکتر عاملی: روابط عمومی متاورس، عرصه حضور سه بعدی، محسوس، هویت‌دار، هویت بخش، غیر مرکزی، منعطف برای تغییر همراه با مشارکت همگانی در فضای دوم است
  نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» از منظر تصویر
  حقوق شهروندی باید به یک گفتمان و مطالبه عمومی تبدیل شود.
  تقدیر از خدمات و زحمات روابط عمومی و امورفرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهرنشتارود
  نماهنگ شادروان استاد پیشکسوت روابط‌عمومی قربانعلی پورمرادیان
  انتصاب، سرپرست روابط‌عمومی شهرداری زنجان
  رونمایی از کتاب "روابط عمومی و رسانه ، دوست یا دشمن" در جشن ملی روز روابط عمومی
  مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها بهترین حامیان روابط‌عمومی ها هستند
  پیشکسوتان و فعالان عرصه روابط‌عمومی تقدیر شدند
  زبان گویای مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24039صفحه نخست » گفتگوجمعه، 21 خرداد 1395 - 09:59
مسئولیت اجتماعی در بوته آزمون و خطا
دکتر حسن ربیعی، مولف و پژوهشگر حوزه علوم ارتباطات در گفتگو با روزنامه "    تفاهم" گفته است امروزه شرکت های بزرگ، اهمیت مسئولیت اجتماعی، مشارکت اجتماعی و پاسخگویی اجتماعی را درک کرده اند و بر همین اساس فرا می گیرند چه کاری سودمند است و چه کاری نیست...
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199اشاره
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر حسن ربیعی، مولف و پژوهشگر حوزه علوم ارتباطات در گفتگو با روزنامه "    تفاهم" گفته است امروزه شرکت های بزرگ، اهمیت مسئولیت اجتماعی، مشارکت اجتماعی و پاسخگویی اجتماعی را درک کرده اند و بر همین اساس فرا می گیرند چه کاری سودمند است و چه کاری نیست...


او چه دیدگاهی در خصوص مسئولیت اجتماعی و چالش های فرا روی آن دارد؟ در ذیل این گفتگو را پی بگیرید تا تصویر بهتری از این موضوع بدست آورید:

تعریف شما از مسئولیت اجتماعی چیست؟
اولین چالش ما در حوزه مدیریت، تعریف ما از مسئولیت اجتماعی می باشد. مسئولیت اجتماعی مجموعه اقدامات همکاری داوطلبانه است که به توسعه پایدار اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی کمک می کند. در واقع شرکت ها و سازمان ها با سرمایه گذاری در حوزه مسئولیت اجتماعی هم به جامعه سود می رسانند و هم خودشان نیز از این رهگذر سود می برند؛ یک روابط سودمند متقابل میان شرکت و جامعه که انعکاس دهنده انتظارات ذینفعان و اعتماد و اعتبار شرکت و سازمان است.
لذا مدیران شرکت ها و سازمان ها درک می کنند که مسئولیت شان فراتر از امور خیریه می باشد. در حالی که از شرکت ها انتظار نوع دوستی و امور خیریه می رود اما این به تنهایی انتظارات ذینفعان را در حوزه مسئولیت اجتماعی برآورده نمی سازد؛ بر این اساس تعریف مسئولیت اجتماعی فراتر از انسان دوستی و پیروی از قانون است.

آیا مسئولیت اجتماعی و پاسخگویی قادر است حجم فشارهای تشکل های مردم نهاد را کاهش دهد؟
جهانی شدن کسب و کار و ارتباطات بدان معنی است که فعالیت های شرکت ها بر کسی پوشیده نمی ماند. همچنین ذینفعان به طور معمول به تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی فعالیت های شرکت های بزرگ توجه دارند.
شاید عملکرد زیست محیطی یکی از برجسته ترین کانون های اقدامات مسئولیت اجتماعی است. نشت نفت اکسون والدز در سال 1989 در آلاسکا یکی از این نمونه هاست که گروه های طرفدار محیط زیست را گردهم آورد. در برابر این فشارها و واکنش ها، شرکت ها، سیاست هایی را در مورد مدیریت منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست تنظیم کردند.
بر این اساس، مدیران اجرایی با استفاده از مانورهای زیست محیطی، حس انسان دوستی و امور خیریه به منظور جلا دادن به اعتبار شرکت ها و بهبود روابط استفاده می کنند. امروزه، مقبولیت و مشروعیت، موضوعاتی هستند که سازمان ها و شرکت ها برای تعامل با جامعه و مشتریان به آن نیاز دارند. با این حال شرکت هایی که مسئولیت اجتماعی را جدی تر می گیرند و آن را به شکل گسترده تر تعریف نموده و برای اقدامات خود موقعیت تجاری ایجاد می کنند می توانند بر فشارهای درون و برون شرکت غلبه نمایند.

سطح اهمیت مدیران به مقوله مسئولیت اجتماعی را چگونه ارزیابی می کنید؟
مدیران اولویت بسیار بالایی برای مسئولیت اجتماعی قائل هستند و از آنجا که بحران های مالی، اعتماد عمومی به شرکت ها را به پایین ترین میزان خود در تاریخ کاهش داده است، توانایی نشان دادن مسئولیت اجتماعی معنادار، به نیازی حیاتی در مدیریت اجرایی تبدیل شده است.
با ین حال، برقراری مسئولیت اجتماعی برای شرکت ها مجموعه ای منحصر به فردی از چالش ها را فراهم آورده است. ممکن است شرکت ها به جای بهبود عملکرد به برقراری ارتباط وسوسه بشوند؛ بدین ترتیب که صرفاً چیزی را گزارش دهند که از نظر قانونی مورد نیاز است، و یا اصلاً گزارشی ارایه نکنند. اما چنانچه شرکت منتقدان را نادیده بگیرد انجام مسئولیت اجتماعی ممکن نخواهد بود.

مخاطبان مسئولیت اجتماعی شرکت ها چه کسانی هستند؟
مخاطبان مسئولیت اجتماعی شامل همه ذینفعان می شود و فرقی نمی کند که به چه صنف و گروهی تعلق دارند. رسانه ها، سرمایه گذاران، قانون گذاران، سیاست گذاران، سازمان های مردم نهاد و مجموعه وسیعی از گروه های غیر دولتی که در این مسایل فعال هستند در این حوزه قرار می گیرند. به همین دلیل، شرکت های پیشرو، انتظارات تمامی مخاطبان کلیدی خود را در نظر گرفته و اطمینان می یابند که ذینفعان تلاش آنها را درک می کنند.

در پایان اگر نکته ناگفته ای دارید بیان نمایید؟
به نظر من مسئولیت اجتماعی باید موثر و شفاف باشد. شرکت هایی برتر خواهند بود که به دنبال اتخاذ بهترین شیوه برای برقراری و اعمال مسئولیت اجتماعی باشند. قوی ترین ارتباطات، برآوردن انتظارات ذینفعان به عنوان بخشی از استراتژی دراز مدت و پایدار یک شرکت است.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی/ تصویب 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسمی کشور


  روز روابط عمومی بر جامعه روابط عمومی کشور گرامی باد


  بازنشر/ سایه روشن های روابط عمومی ایران در گفتگو با استاد کاظم متولی


  بیانیه انجمن روابط‌عمومی ایران به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، "روز و هفته روابط‌عمومی"


  نگاهی گذرا به نامگذاری روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی


  ارتباطات جهان‌گستر و روابط‌عمومی‌های ارتباط گر


  بسته پیشنهادی اعتلای روابط‌عمومی در ایران


  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی


  روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی


  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»