
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-بسیاری از زنان کاربر اینترنت ترجیح میدهند آگهیهایی دریافت کنند که جنسیت در آن لحاظ نشده و به اصطلاح خنثی هستند.
شرکت آمریکایی فلوئنت (Fluent) در تحقیقات اخیر خود به این نتیجه دست یافته است.
به گزارش موسسه صبا ویژن به نقل از وبسایت fluentco.com، شرکت مزبور با نظرسنجی از 1443 کاربر زن در آمریکا دریافت که 74 درصد این عده، مایلند پیامهای بازاریابی خنثی دریافت کنند.
این در حالی است که اغلب پاسخدهندگان (73 درصد) گفتهاند قبلاً پیامهایی که به طور خاص مربوط به زنان است را دریافت کردهاند و فقط 27 درصد این عده گفتهاند که هیچ گاه چنین پیامهایی را دریافت ننموده یا به ندرت دریافت کردهاند.
وقتی از این افراد سوال شد که آیا ترجیح میدهند آگهیهای زنانه دریافت کنند یا خیر، فقط 26 درصد پاسخ مثبت دادند و گفتند پیامهای زنانه را بیشتر میپسندند.
این موضوع نشان میدهد بازاریابهایی که میخواهند پیامهای شخصی شده برای زنان بفرستند، نباید به فاکتور جنسیت بهای بسیاری بدهند.
در این پژوهش همچنین مشخص شد که کانالهای بازاریابی دیجیتال از قبیل شبکههای اجتماعی، ایمیل و اعلانهای موبایلی میتواند بیش از کانالهای سنتی نظیر مطبوعات و تلویزیون، مخاطبان را به خرید تشویق کند.
کمتر از نیمی از پاسخدهندگان به سوالات این نظرسنجی (44 درصد) گفتهاند تبلیغات تلویزیونی در تصمیم آنها برای خرید یک کالا یا سرویس تاثیرگذار بوده است.
روزنامه ها و مجلات، 35 درصد و آگهیهای رادیویی و بیلبوردها نیز 26 درصد بر این تصمیم اثر داشته است.
در این نظرسنجی مشخص شد که 30 درصد بانوان 18 تا 29 سال، برندها را در شبکههای اجتماعی دنبال میکنند، و 71 درصد این عده گفتهاند احتمال این که این امر باعث شود آنها در نهایت محصول آن برند را خریداری کنند، بالاست.
بر اساس یافتههای این تحقیق، فیسبوک سردمدار شبکههای اجتماعی است و پس از آن نوبت به اینستاگرام، توییتر، پینترست و اسنپچت میرسد.
|