درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 شهریور 1402 - 08:58   

فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد

  مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی

  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی، پاشنه آشیل اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی است
  شرکت‌های بزرگ فناوری می گویند مقررات هوش مصنوعی لازم است
  اهمیت پذیرش و یادگیری از اتفاقات ناگوار زندگی/ آنچه که انکار می‌کنید، شما را شکست می‌دهد
  PR Newswire اولین محصول اشتراک‌گذاری اجتماعی را منتشر کرد
  روابط‌عمومی‌ ورزشی و پتانسیل حضور رونالدو در ایران
  سنگاپور آتش‌نشانان را با عینک هوش مصنوعی مسلح می‌کند
  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی
  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور
  برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات روابط‌عمومی و آموزش همگانی در سال 1402
  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23560صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 1 خرداد 1395 - 20:51
جایگاه اخلاق در روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها که نقش پل ارتباطی میان سازمان و جامعه به شمار میروند نیازمند رعایت برخی از استانداردهای حرفه ای می باشند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها که نقش پل ارتباطی میان سازمان و جامعه به شمار میروند نیازمند رعایت برخی از استانداردهای حرفه ای می باشند بنابراین در عصر حاضر که قالب ارگانها دریک رقابت در جهت جلب نظر مخاطبان خود در هر طبقه ای تلاش و کوشش می نمایند بدیهی است که برقراری ارتباط، نحوه پاسخگویی و چگونگی پاسخگویی از وظایف ذاتی روابط عمومی ها به شمار می رود از این رهگذر اگر مبنا، ارتباط و تعامل روابط عمومی ها با مردم باشد به هیچ عنوان شاهد نادیده گرفتن حق ارباب رجوع نخواهیم بود.

 

 روابط عمومی ها اگر میخواهند در یک جامعه بزرگ ، زندگی سعادتمندانه توام با مسالمت و همکاری نزدیک بین سازمان و مردم داشته باشند حداقل باید به آن حد از رشد اخلاقی برسند که حقایق مربوط به تفاوت انسانها را از نظر ساختمان فکری، روحی و عاطفی درک کنند چراکه انسانها در جهات مختلف بایکدیگر متفاوتند به همین دلیل هرگز نمی توان انتظار داشت که دیگران در همه موارد از ما پیروی کنند بلکه باید در حفظ اصول مشترک کوشید و اختلاف سلیقه ها و اندیشه ها را با گذشت وسعه صدر و بلند نظری و نرمی پذیراشد.

 

هرکس با ویژگی های رفتاری خود برجامعه و افکار عمومی تاثیر می گذارد، یکی از هدف های تحول اداری، ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری است که نه تنها مدیران روابط عمومی بلکه سایر مدیران باید به این نکته توجه داشته باشند. ارگانهای خدماتی که مستمر با مردم سرو کار دارند باید مهارت های ارتباطی موثر همراه با اخلاق و احترام را در کارکنان خود نهادینه کنند. اهمیت یک سازمان، امروزه به میزان اعتمادی است که مردم به آن دارند بدون تردید داشتن ساختمان های بزرگ و مجلل و حتی امکانات گسترده به هیچ وجه صرفا به این اعتماد نمی افزایئد مسلما با جلب رضایت مردم و رعایت اخلاق حرفه ای و برخوردهای صمیمی و پاسخگویی به نیاز و مطالبات مردم این مهم محقق خواهد شد.

 

مهمترین وظیفه روابط عمومی ها شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی سازمان است بی تردید این وظیفه در قالب مجموعه ای از فعالیت های ارتباطی صورت می گیرد که یکی از آن پاسخگویی است. ارتباط مردمی و پاسخگویی به عنوان اصلی ترین اقدام در روابط عمومی به عنوان هنر و علم مردم داری از ویژگی های عمده روابط عمومی کارآمد است تعامل در سازمان نیازمند پاسخگویی درست و صادقانه همراه با صمیمیت است، روابط عمومی که نتواند با مراجعه کنندگان و جامعه هدف خود ارتباط صحیح برقرار نماید قطعا در اساسی ترین وظیفه خود ناکام مانده است.

 

فضای مجازی بعنوان یکی از علوم روابط عمومی الکترونیک، فرصت مناسبی برای روابط عمومی ها در احیا ارزشهای کمرنگ شده و تلاش مضاعف در راستای تحقق فلسفه وجودی خود که اصلی ترین مولفه آن پاسخگویی با محوریت اخلاق و اخلاق گرایی است باشد. متاسفانه برخی از مدیران روابط عمومی ها از فضای مجازی بعنوان یک فرصت در جهت پاسخگویی به نیاز و مطالبات مردم دریغ نموده و بی تفاوت ازاین مهم گذر می کنند روابط عمومی ها علم غلبه کردن بر دل ها. تکریم ارباب رجوع و یک بستر ارتباطی دوسویه مخاطبان، علم و هنر ارتباط انسان ها با یکدیگر هستند.

 

عدم پایبندی به اصول اخلاقی هرکسی را می تواند در پرتگاه شغل قرار دهد. افکار عمومی روابط عمومی ها را در رعایت اصول اخلاقی مظهر و الگوی درستکاری، شفافیت و امانت می دانند بنابراین امیدواریم که نه تنها مدیران روابط عمومی ها بلکه سایر مدیران ضمن پاسخگویی به مردم اخلاق حرفه ای را سرلوحه کار خود قرار دهند./

نیما رحیم پور
مدیر روابط عمومی وامور بین الملل شهرداری خرمشهر

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌: تا 10 مهر فرصت ارسال آثار باقی است


  رونالدو و دیپلماسی ورزشی


  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  تکرار یک تحدید؛ «پروانه روزنامه‌نگاری»


  حامد بلخاری مدیر روابط‌عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران شد


  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور


  برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات روابط‌عمومی و آموزش همگانی در سال 1402


  ‍ انتشار شماره ۱۶۰ «مدیریت ارتباطات»


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات