درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 3 مهر 1401 - 18:22   

تمدید فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش

  مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش


ادامه ادامه مطلب سه

مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند

  مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟
  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار
  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ
  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»
  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد
  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار
  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات
  آیا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روند جنگ را تغییر دهند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23560صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 1 خرداد 1395 - 20:51
جایگاه اخلاق در روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها که نقش پل ارتباطی میان سازمان و جامعه به شمار میروند نیازمند رعایت برخی از استانداردهای حرفه ای می باشند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها که نقش پل ارتباطی میان سازمان و جامعه به شمار میروند نیازمند رعایت برخی از استانداردهای حرفه ای می باشند بنابراین در عصر حاضر که قالب ارگانها دریک رقابت در جهت جلب نظر مخاطبان خود در هر طبقه ای تلاش و کوشش می نمایند بدیهی است که برقراری ارتباط، نحوه پاسخگویی و چگونگی پاسخگویی از وظایف ذاتی روابط عمومی ها به شمار می رود از این رهگذر اگر مبنا، ارتباط و تعامل روابط عمومی ها با مردم باشد به هیچ عنوان شاهد نادیده گرفتن حق ارباب رجوع نخواهیم بود.

 

 روابط عمومی ها اگر میخواهند در یک جامعه بزرگ ، زندگی سعادتمندانه توام با مسالمت و همکاری نزدیک بین سازمان و مردم داشته باشند حداقل باید به آن حد از رشد اخلاقی برسند که حقایق مربوط به تفاوت انسانها را از نظر ساختمان فکری، روحی و عاطفی درک کنند چراکه انسانها در جهات مختلف بایکدیگر متفاوتند به همین دلیل هرگز نمی توان انتظار داشت که دیگران در همه موارد از ما پیروی کنند بلکه باید در حفظ اصول مشترک کوشید و اختلاف سلیقه ها و اندیشه ها را با گذشت وسعه صدر و بلند نظری و نرمی پذیراشد.

 

هرکس با ویژگی های رفتاری خود برجامعه و افکار عمومی تاثیر می گذارد، یکی از هدف های تحول اداری، ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری است که نه تنها مدیران روابط عمومی بلکه سایر مدیران باید به این نکته توجه داشته باشند. ارگانهای خدماتی که مستمر با مردم سرو کار دارند باید مهارت های ارتباطی موثر همراه با اخلاق و احترام را در کارکنان خود نهادینه کنند. اهمیت یک سازمان، امروزه به میزان اعتمادی است که مردم به آن دارند بدون تردید داشتن ساختمان های بزرگ و مجلل و حتی امکانات گسترده به هیچ وجه صرفا به این اعتماد نمی افزایئد مسلما با جلب رضایت مردم و رعایت اخلاق حرفه ای و برخوردهای صمیمی و پاسخگویی به نیاز و مطالبات مردم این مهم محقق خواهد شد.

 

مهمترین وظیفه روابط عمومی ها شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی سازمان است بی تردید این وظیفه در قالب مجموعه ای از فعالیت های ارتباطی صورت می گیرد که یکی از آن پاسخگویی است. ارتباط مردمی و پاسخگویی به عنوان اصلی ترین اقدام در روابط عمومی به عنوان هنر و علم مردم داری از ویژگی های عمده روابط عمومی کارآمد است تعامل در سازمان نیازمند پاسخگویی درست و صادقانه همراه با صمیمیت است، روابط عمومی که نتواند با مراجعه کنندگان و جامعه هدف خود ارتباط صحیح برقرار نماید قطعا در اساسی ترین وظیفه خود ناکام مانده است.

 

فضای مجازی بعنوان یکی از علوم روابط عمومی الکترونیک، فرصت مناسبی برای روابط عمومی ها در احیا ارزشهای کمرنگ شده و تلاش مضاعف در راستای تحقق فلسفه وجودی خود که اصلی ترین مولفه آن پاسخگویی با محوریت اخلاق و اخلاق گرایی است باشد. متاسفانه برخی از مدیران روابط عمومی ها از فضای مجازی بعنوان یک فرصت در جهت پاسخگویی به نیاز و مطالبات مردم دریغ نموده و بی تفاوت ازاین مهم گذر می کنند روابط عمومی ها علم غلبه کردن بر دل ها. تکریم ارباب رجوع و یک بستر ارتباطی دوسویه مخاطبان، علم و هنر ارتباط انسان ها با یکدیگر هستند.

 

عدم پایبندی به اصول اخلاقی هرکسی را می تواند در پرتگاه شغل قرار دهد. افکار عمومی روابط عمومی ها را در رعایت اصول اخلاقی مظهر و الگوی درستکاری، شفافیت و امانت می دانند بنابراین امیدواریم که نه تنها مدیران روابط عمومی ها بلکه سایر مدیران ضمن پاسخگویی به مردم اخلاق حرفه ای را سرلوحه کار خود قرار دهند./

نیما رحیم پور
مدیر روابط عمومی وامور بین الملل شهرداری خرمشهر

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات


  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار


  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد


  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ


  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار


  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»


  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی


  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد