درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 مهر 1402 - 03:49   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»

  رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش
  اصول روابط‌عمومی| اخلاق | 1 |
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود
  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند
  مدیر روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها
  گزارش وضعیت نگرش مصرف‌کنندگان در مورد تجارت الکترونیک
  برندسازی در چند کلام
  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23505صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 5 خرداد 1395 - 10:02
آموزش عکاسی: فیلترها-43
فیلتر عبارت است از یک قطعه شیشه یا پلاستیک رنگی یا بیرنگ که به منظور اصلاح و کنترل رنگ‌ها و نورها و یا ایجاد حالت‌های زیبای تصویری در جلوی لنز دوربین نصب می‌شوند. فیلترها در رنگ‌ها و اشکال متنوعی ساخته شده‌اند، ولی به طور کلی می‌توان آنها را در 5 گروه طبقه‌بندی نمود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199



شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فیلتر عبارت است از یک قطعه شیشه یا پلاستیک رنگی یا بیرنگ که به منظور اصلاح و کنترل رنگ‌ها و نورها و یا ایجاد حالت‌های زیبای تصویری در جلوی لنز دوربین نصب می‌شوند. فیلترها در رنگ‌ها و اشکال متنوعی ساخته شده‌اند، ولی به طور کلی می‌توان آنها را در 5 گروه طبقه‌بندی نمود.


1- فیلترهای رنگی: از این فیلترها برای غلظت رنگ‌ها و یا اصلاح و متعادل کردن رنگ نورها استفاده می‌شود. برای مثال رنگ اغلب نورهای مصنوعی و همچنین نور طبیعی خورشید به هنگام طلوع و غروب به علت کم بودن دمای «رنگ» آنها متمایل به قرمز و زرد است. در چنین شرایطی برای طبیعی شدن رنگ‌های عکس می‌توانید از فیلترهای رنگی استفاده کنید. هر فیلتر نور همرنگ خود را عبور داده و نور مکمل رنگ خود را جذب می‌کند؛ یعنی هر فیلتر رنگ همرنگ خود را روشنتر و رنگ مکمل خود را تیره‌تر می‌کند. رنگ زرد مکمل آبی، فیروزه‌ای مکمل قرمز و ارغوانی مکمل رنگ سبز است. برای مثال فیلتر زرد، رنگ زرد را روشنتر و رنگ آبی را تیره‌تر می‌کند.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


2- فیلترهای خنثی: فیلترهای بیرنگی هستند که در درجه‌های مختلف برای کاهش و یا خنثی کردن نورهای شدید به کار می‌روند. این فیلترها تأثیری در رنگ ندارند.


3- فیلترهای پلاریزر: از این فیلترها برای منحرف کردن انعکاس نورهای مزاحم و درخشندگی اجسام شیشه‌ای، براق و موارد مشابه استفاده می‌شوند.


4- فیلترهای ماوراء بنفش: این فیلترها برخلاف فیلترهای دیگر تأثیر چندانی در میزان نورها و رنگ‌ها نداشته و آنها را اغلب به منظور حفاظت از لنز دوربین درمقابل گرد و غبار و غیره به طور دایمی در جلوی لنز نصب می‌کنند. این فیلترها با نام (Skylight1A) و (UltraViolet) به فروش می‌رسند.
5- فیلترهای افه‌های مخصوص عکاسی: از این فیلترها برای ایجاد حالت‌های زیبای تصویری استفاده می‌شود. بعضی از این فیلترها عبارتند از:


فیلترهای منشوری چند تصویری، ستاره زن، مه‌آلود، لطافت، کنتراست، بزرگ‌نمایی، ازدیاد عمق میدان، دورنگی، رنگین‌کمان و غیره.
در عکاسی دیجیتال می‌توان بعد از عکاسی به وسیله نرم‌افزارهای مختلف از قبیل فتوشاپ عملکرد فیلترهای مختلف را بر روی عکس گرفته شده اعمال نمود.


 
4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


در منوی دوربینهای دیجیتال برای شرایط مختلف نوری فیلترهای خاصی تدارک دیده شده است که با استفاده خلاقانه از آنها میتوان از یک موضوع ثابت عکسهای متنوعی به وجود آورد.

 


تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی


  چشم‌انداز روابط‌عمومی در استان البرز


  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها


  آمازون با Bedrock وارد بازار هوش مصنوعی مولد می‌شود


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  بهترین کمپین روابط‌عمومی آسیا و اقیانوسیه در سال 2023 معرفی شد


  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات