درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:09   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23353صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 27 اردیبهشت 1395 - 11:45
بیانیه انجمن روابط عمومی ایران
به مناسبت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی و هفته روابط عمومی سال 1395
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، انجمن روابط عمومی ایران به عنوان نخستین نهاد مدنی روابط عمومی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با پیشینه  ربع قرن  فعالیت حرفه ای  و مدنی  ایستاده بر  بام بلند  تجربه  و تحلیل و تفسیر ،27 اردیبهشت  روز  ارتباطات و روابط عمومی  و هفته روابط عمومی را مناسبت و فرصتی  می داند که   همراه با دست اندر کاران  این حرفه فن  ، در بخش های مختلف  سیاستگزاری ، اجرایی و علمی و آموزشی ، مجموعه فعالیت ها، نقش ها، کارکرد ها و ضعف ها و قوت ها و فرصت ها و تهدید های   روابط عمومی در ایران را به ارزیابی بنشیند  و راهبرد های اصولی این حرفه را تصحیح ، تدوین و تکمیل نماییم  . باشد با این نگرش هم  از فاصله و شکاف علمی  و اجرایی خود با جهان هرچه که ممکن است، هم از  فاصله و شکاف رو به تزاید بین مردم  و حاکمیت ،مدیریت ها و ذینفعان  در بخش های  دولتی ، خصوصی  و تعاونی  بکاهیم و بین نهاد های آموزشی، اجرایی، مدنی روابط عمومی هم سویی و هماهنگی معنا داری را ایجاد کنیم.

 همانطور  که در  سال 1392 در بیانیه ای به همین مناسبت  اشاره کردیم  ، تشکیک در مورد  تفاوت کارکرد های روابط عمومی در جوامع مختلف  ، تشکیکی  بی وجه است  ،چون به طور قطع کارکرد هایی که در بدو تولد این حرفه در جامعه ی محل تولد روابط عمومی  یعنی آمریکا برای روابط عمومی در نظر گرفته شده بود، در زمان حاضر نه تنها در ایران، بلکه در خود کشور آمریکا هم پا برجا نیست، اما مفاهیم، رویه ها، روش ها می تواند راهنما باشد برای یافتن کارکرد های جدید متناسب با شرایط و الزامات هر جامعه ای .

در کشور عزیزمان ایران ، فضای عمومی جامعه از نیاز جدی به دفاع از ارزش هایی چون صداقت ، شفافیت ،گردش آزاذ اطلاعات و التزام به روش های اخلاقی و اقناعی در تعامل میان دستگاه های  سیاستگزاری و اجرایی  و مردم خبر می دهد .روابط عمومی باید در تکاپوی دستیابی به هویت و جایگاهی مستقل و کار آمد در  مناسبات میان مردم و دستگاه های  دولتی و خصوصی تلاشی مضاعف و مبتنی  بر اصول حرفه ای   به این نیازها پاسخ در خور بدهد .

فارغ التحصیلان و فعالان حوزه علوم ارتباطات اجتماعی ،خواهان شناسایی و تثبیت شأن حرفه ای خود هستند  و در آشفته بازار  نهاد سازی های رانتی  و غیر حرفه ای از ایجاد هاله های  ابهام زا برای فعالیت  نهاد های موجهی چون انجمن روابط عمومی ایران  و انجمن  صنفی مطبوعات  رنج می برند .

انجمن روابط عمومی ایران در راستای  کمک به احیاء و تقویت و گسترش  مناسباتی  از نوع  موارد ذکر شده  ، وظیفه خود می داند از ستاد برگزاری  هفته روابط عمومی  و دست  اندر کاران و تلاشگران سامان دهی  به فعالیت های  اجتماعی  ، فرهنگی  ، علمی  و آموزشی  مرتبط با روابط عمومی در این هفته سپاسگزاری نموده  و به نیابت  از طرف اعضای  انجمن  و جامعه روابط عمومی  مرتبط با انجمن روابط عمومی ایران  از آنها قدر دانی  نماید ، همچنین سپاسگزاری  نماید  از  حوزه های  کارگزاری  و بنگاه داری  روابط عمومی  که برنامه ها و همایش ها و نشست های خود را با  ستاد برگزاری هفته روابط عمومی ، هماهنگ و همسو نمودند و از  فعالینی  که به هر علت  در برنامه ریزی های  خود برای این هفته  از  برنامه ها و سیاستگزاری های این ستاد جدا افتادند  و به روش های  نا سالم اعتبار بخشی ها و اعتبار فروشی های مخرب گذشته اصرار ورزیدند  به شدت گله مند  و تداوم این روش ها را برای  هویت بخشی به روابط عمومی حرفه ای  زیان بار می داند .    

روابط عمومی امروزه در جهان به صنعت تبدیل شده و همراه با صنعت تبلیغات و صنعت بازاریابی با استفاده از تکنولوژی های  حیرت افزای نوین ارتباطی  در خدمت مدیریت های خرد و کلان به عنوان یک حرفه و تخصص کمیاب و گران ، شناخته شده است. رسیدن به جایگاه مناسب مستلزم تبیین کارکردهای روابط عمومی  و توافق ستادی  با سیاستگزاران ، مدیران  و قانونگزاران  و نهاد های مدنی و آموزشی است .

انجمن روابط عمومی ایران اعتقاد دارد امروز مجادله بر سر تکثر در  نهاد سازی بخاطر  جلب رضایت این ، یا آن مشکلی از ما را حل نخواهد کرد. به ویژه آن که روابط عمومی در ایران این نوع مجادله ها را  بارها پشت سر گذاشته و با افت و خیز های فراوان و تلاش های بی شائبه ی بزرگانی چون زنده یادان دکتر حمید نطقی و دکتر کاظم معتمد نژاد ، محمد ملازم  ، دکتر مجتبی جبل آملی ، سیروس پارسا ، محمد تحریری و ... و   عزیزانی در نظام اجرایی وقت کشور، روابط عمومی هم در نظام آموزش عالی و هم در نظام اجرایی دولتی کشور و به تبع آن به تدریج در بخش خصوصی به نوعی تثبیت شد و روند رو به رشد و تعالی خود را طی کرده و اقدامات اساسی برای تجدید حیات و فعال کردن روابط عمومی ها انجام شده است، بنابراین طرح دوباره این مجادله ها، نه تنها ضرورتی ندارد، بلکه نوعی تضعیف ارزیابی می شود.

برای برون رفت از چالش ها و نارسایی های موجود انجمن روابط عمومی ایران اولا:  اجرای دقیق بخش نامه شماره 33790 مورخ 19/5/1364 مصوبه دولت وقت را پیشنهاد می نماید. ثانیا: با تکیه بر  رهنمود های مقام معظم رهبری درباره روابط عمومی ها  و دیدگاه های رؤسای جمهور  ادوار مختلف بعد از انقلاب و تعاریف منسوب به نظریه پردازان و سازمان های  جهانی روابط عمومی  چون : «ادوارد برنیز » و «دائره المعارف آمریکانا » و زنده یاد «دکتر حمید نطقی» ، تعریف منتسب به  سازمان  علمی فرهنگی  بین المللی یونسکو  پیشنهاد می نماید :

1-مجمعی کارشناسی با محوریت انجمن روابط عمومیونمایندگانی از نهاد های دانشگاهی، دبیر خانه شورای اطلاع رسانی دولت، نهاد های مدنی روابط عمومی در کشور، کارکرد های روابط عمومی در شرایط موجود کشور را تبیین نماید .

2-سیاست گذاری و تعیین شاخص های ارزیابی و اعتبار بخشی ها و مشابه آن با توجه به این کارکرد ها و زیر نظر چنین مجمعی رسمیت یابد و از اقدامات کاسب کارانه و منفعت طلبانه و فردگرایانه ،که متاسفانه در سال های اخیر رو به تزاید است، جلوگیری شود.

بدیهی است واگذاری امور اجرایی مربوط به این نوع اقدامات به بنگاه های واجد شرایط و دارای امکانات و سوابق ، بلامانع و حتی مورد تاکید است .

3-این مجمع در دوره های 3 ساله برای تاکید یا تغییر یا اصلاح و یا تکمیل این کارکرد ها مبتنی بر آیین نامه ای که تدوین و تصویب خواهد شد اقدام وکارکرد ها رابه روز رسانینماید .

 انجمن روابط عمومی ایران ضمن تبریک هفته روابط عمومی  به همه اساتید، مدرسان، مدیران، کارشناسان، متصدیان و کارگزاران روابط عمومی و عرض خدا قوت از تلاش های انجام شده برای توسعه ادبیات این حوزه  از آندسته از روابط عمومی ها که با استفاده از  ظرفیت بسیار  بالای  تکنولوژی های  نوین ارتباطی  و شبکه های  اجتماعی  و رسانه های  رسمی  و سنتی  و نهاد های  مدنی  ،  توجه به افکار عمومی ونیاز اطلاعاتی  جامعه و  پاسخگویی های به موقع به افکار عمومی  و  توجه به  اعتماد سازی  ، برجسته سازی های اقناعی   ، مدیریت افکارعمومی  ، اطلاع رسانی  دو سویه  را  هدف  و سرلوحه  فعالیت های خود داشتند  صمیمانه قدردانی  می نماید .

 

منبع: انجمن روابط عمومی ایران

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد