درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 مهر 1402 - 03:59   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»

  رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش
  اصول روابط‌عمومی| اخلاق | 1 |
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود
  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند
  مدیر روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها
  گزارش وضعیت نگرش مصرف‌کنندگان در مورد تجارت الکترونیک
  برندسازی در چند کلام
  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22850صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 - 09:02
آموزش عکاسی:قوانین طلائی عکاسی -39
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پنج قاعده طلایی در عکاسی وجود دارد که هر عکاس باید آنها را رعایت کند. این پنج قاعده عبارتند از:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پنج قاعده طلایی در عکاسی وجود دارد که هر عکاس باید آنها را رعایت کند. این پنج قاعده عبارتند از:

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

قاعده 1- همیشه باید به دنبال بهترین زاویه دید باشید:
در عکاسی سعی کنید بهترین زاویه را انتخاب کنید. به دنبال نقطه مناسب باشید. سوژه‌های خوب و زودگذری که همیشه می‌خواهند از دستتان فرار کنند، نیاز به عکاسی دارند. سعی کنید عناصر پس‌زمینه را هم در عکس بیاورید تا نقطه دید شما حرفی برای گفتن داشته باشد. از انعکاس نور و رنگ در شیشه پنجره‌ها و سطح آب برای افزودن بعد و غنای بیشتر تصویر استفاده کنید. تمام عناصر و اجزا را در کادر تصویر به کار بگیرید و هیچ نقطه‌ای را از دست ندهید. سعی کنید به غیر از نقطه هم سطح افقی، از زوایا بالا یا پایین نیز عکاسی کنید.


قاعده 2- به تجهیزات عکاسی خود احترام بگذارید:
لوازم دوربین خود را سالم و تمیز نگه دارید. از یک برس باد بزن برای برطرف کردن گرد و خاک از جلو و عقب قسمت‌های دوربین خود استفاده کنید. لنزهای کثیف لکه‌های نامطلوبی بر روی عکس‌ها ایجاد می‌کنند. صحیح به دست گرفتن دوربین، اصل اساسی در به دست آوردن تصویری خوب است. دوربین را با دست چپ گرفته و زیر دوربین را به گونه‌ای نگه دارید که بتوانید با انگشت شست و اشاره دیافراگم و حلقه واضح‌سازی لنز را کنترل کنید و با دست راست به گونه‌ای دوربین را نگه دارید که با انگشت اشاره دکمه شاتر را بزنید. انتخاب فیلم عامل مهم دیگری است. اگر در روز افتابی روشن عکس می‌گیرید، از فیلم AsA50-100 استفاده کنید این دسته از فیلم‌ها جزئیات و رنگ بهتری را ثبت می‌کنند. از فیلم AsA200-400 برای نورهای ضعیف یا وقتی که هوا خیلی بد است، استفاده کنید. در دوربین‌های دیجیتال سعی کنید ASA دوربین را به همین صورت انتخاب کنید.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


قاعده 3- همواره به کسب تجربه بپردازید:
نگذارید تفکر و ایده‌هایتان در پشت لنز بپوسد. انواع ترکیب‌بندی‌ها را تجربه کنید، هیچ وقت وسوسه نشوید که از همان زاویه قدیمی (در ارتفاع سر) عکسبرداری کنید، بلکه گاهی با لنز واید یا تله از زاویه بالا عکس بگیرید. تغییر زاویه می‌تواند کیفیت عکس را بهبود بخشد. سعی کنید در شرایط مختلف نوری از یک سوژه معین عکس بگیرید تا ببنید کدام وضعیت نور بهتر است. سعی کنید فیلم‌های مختلف را نیز امتحان کنید، عمداً موضوعی را کمتر از حد معمول نور بدهید تا آن را رویایی‌تر کنید، همچنین از لنز متفاوتی استفاده کنید. با استفاده از لنز واید انگل به جای تله زوم می‌توانید دنیای کاملاً جدیدی را نمایش دهید. سعی کنید با لنز بسیار واید مانند واید 20 یا 16 میلی‌متری به جای تله فوتوروی همان موضوع تجربه کنید. با این کار پی می‌برید که باید به شیوه‌ای کاملاً متفاوت به همان صحنه نزدیک شوید.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


قاعده 4- همیشه باید آماده باشید:
هنگام کار اطمینان حاصل کنید که کلیه وسایل موردنیاز را برداشته‌اید. برای عکس‌هایتان به طور مؤثرتر برنامه‌ریزی کنید، تصمیم بگیرید که از چه چیزی می‌خواهید عکس بگیرید و یک روز قبل همه چیز را جمع‌آوری کنید. لنزها و فیلم مناسب را برداید . همه وسایل را داخل یک کیف بزرگ، به این امید که بهترین کار است، نگذارید. وسایل اساسی موردنیاز را داخل یک کیف کوچک بگذارید و کیف بزرگ را فراموش کنید. سعی کنید باطری‌های دوربین و فلاش را امتحان کنید و حدالامکان از باطری نو استفاده کنید.


قاعده 5- همیشه باید از پاهایتان برای گرفتن بهترین عکس استفاده کنید:
درباره سه پایه صحبت نمی‌کنیم. برای ایجاد حداکثر تأثیر به موضوع نزدیک شوید. لحظه‌ای لنز تله فوتو را به فراموشی بسپارید و ببینید آیا می‌توانید با نزدیک شدن به موضوع با لنز معمولی منظره بهتری به دست آورید. از کار آن لنز قدیمی و همه کاره (لنز نرمال) کاملاً شگفت‌زده خواهید شد. بیاموزید موضوع را مورد بررسی و اکتشاف قرار دهید. این کار را می‌توانید ابتدا با گشتن دور سوژه و یافتن بهترین زاویه مناسب انجام دهید. هرگز اول عکس نگیرید و سپس درباره آن فکر کنید. از این فرصت برای ارزیابی صحنه استفاده کنید. مراقب عناصری که موجب پرت شدن حواستان در اطراف تصویر می‌شود باشید و سعی کنید آنها را حذف نمایید.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

گرفتن عکس را از زاویه های مختلف تجربه کنید ، تنها با این روش  می توان از سو‍ژه های تکراری عکسهای جدیدی ساخت
 
تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
 
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی


  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود


  چشم‌انداز روابط‌عمومی در استان البرز


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها


  آمازون با Bedrock وارد بازار هوش مصنوعی مولد می‌شود


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  بهترین کمپین روابط‌عمومی آسیا و اقیانوسیه در سال 2023 معرفی شد


  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات