درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 - 08:23   

آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟

  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


ادامه ادامه مطلب یک

لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار

  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب سه

قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید

  قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انجمن متخصصان روابط‌عمومی بر استفاده از نیروهای متخصص و حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی‌ها تاکید کرد
  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی
  حضور رییس انجمن بین المللی روابط عمومی و مدیر عامل هلدینگ میدکو
  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید
  نیاز مبرم روابط عمومی شهرداری‌های استان یزد به تغییر نگرش
  مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان: روابط عمومی، یکی از مهم‌ترین، سخت‌ترین و تأثیرگذارترین حوزه‌های کاری در ادارات است
  استاندار کرمان: روابط عمومی ها تجارب دوره مقابله با کرونا را مستندسازی کنند
  کارگاه آموزشی مجازی « تاثیرسواد رسانه ای بر اثربخشی فعالیت های رسانه ای روابط عمومی ها» برگزار می شود
  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار
  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2265صفحه نخست » چهارشنبه، 13 دی 1391 - 02:55
رسانه ای بنام حضرت زیـنب (س)
این تشبیه از ابعاد مختلف دارای الگوی ویژه برای همه روابط عمومی های مسلمان و همه فعالان این حوزه است.
  

روابط عمومی نهضت عاشورا؛ "رسانه ای بنام حضرت زیـنب (س)"

سـرنی در نینوا می ماند، اگر زینب نبود

کربلا در کـربلا می مـاند، اگر زینب نبـود
چهره سرخ حقیقت بعد ازآن طوفان رنگ

 پشت ابری از ریا می ماند، اگر زینب نبود

شارا، حسن عمیدی  دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی- چه به درستی که شاعر ایرانی می گوید؛ " کربلا در کربلا می ماند، اگر زینب نبود " چه به درستی که سخن از ماندگاری نهضتی جهانی می کند، که مبلغان و پیام رسانانی شایسته، چون حضرت زینب (س) داشته است. پیام رسانانی که در درجه اول خود در بطن نهضت و قیام بوده و باعمق جان و از ژرفای وجود، مصایب و ارزش های عاشورا را درک کرده اند.
عاشورایی که نه یک حادثه بلکه به فرهنگی عمیق تبدیل شده، فرهنگی برخاسته از متن اسلام ناب که نقش حیاتی را در استحکام ریشه ها، رویش شاخه ها و رشد بار و برهای آن ایفا کرده است.
اگر جهاد امام حسین (ع) خوب جنگیدن و خوب شهید شدن بود، جهاد خواهرشان هم خوب تبلیغ کردن و خوب سخن گفتن و ابلاغ پیام ولایت مداری یاران ابا عبدالله حسین (ع) بوده است.
اگر رسالت امام حسین (ع) به این است که تن به ذلت و ظلم ندهد، رسالت زینب (س) هم به این است که چهارده منزل از کربلا تا شام را به اسارت برود و وقایع عاشورا را دلیرانه و شجاعانه بازگو نماید.
رسالت حضرت زینب (س) در واقع بیان گفت و گوی امام حسین (ع) با نسل ها و تاریخ آینده است.
و ایشان توانست علی وار با سیره تبلیغی خود، صدای برادر مظلوم شان را که ندای "هل من ناصر لینصرنی" است را به همه دنیا و همه مسلمانان بازگو کند.
رسالت حضرت زینب (س) پیامی است به همه انسان هایی که طالب حقیقت اند، به همه کسانی که بر شهادت حضرت حسین (ع) می گریند و رسالت ایشان به عنوان روابط عمومی و سخنگوی قیام عاشورا، که توانست پیام این قیام را با ابزارهای تبلیغی چون خطابه و سخنرانی، تحقیر دشمن و حفظ کرامت اهل بیت (ع) و صبر و استقامت در مسیر الهی به مردم کوفه و شام و مدینه برساند. موفق ترین برنامه ایشان درشهر کوفه و رسوا کردن یزید در شهر شام بود که توانست با برقراری ارتباط صحیح و تبلیغی درست، یزید را تسلیم و وادار به حقانیت امام حسین (ع) کند. از این روست که بانگ شجاعت ایشان درگوش تاریخ طنین انداز شد که درمقابل خود نمایی، طعنه و طنز یزید نسبت به این حادثه، بانگ بر آورد؛ «و ما رأیت الا جمیلا»
آری به درستی که ایشان به عنوان یک رسانه پویا و روابط عمومی فعال توانست موجب نشر و ابلاغ نهضت عاشورا شود.
این تشبیه از ابعاد مختلف دارای الگوی ویژه برای همه روابط عمومی های مسلمان و همه فعالان این حوزه است، یعنی حرکت حق محور، جسارت در ارایه پیام، صداقت در ارتباط و پرهیز از غلو ، ویژگی است که یک کارگزار روابط عمومی مسلمان در صورت توجه و تبیین می تواند، به موفقیت در انجام وظایف خود بعنوان رابط و واسط بین دستگاه و مردم نایل گردد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  محمد آقازاده از «خبرنگاران هزارتومانی» می‌گوید


  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز روابط عمومی


  چرا ویروس کرونا به فرهنگ‌های «سهل‌انگار» بیشتر آسیب رسانده است


  احمق باش تا کامروا شوی


  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید


  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


  مهارت مدیر در تیم «حل مشکل»


  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی


  کارگاه آموزشی مجازی « تاثیرسواد رسانه ای بر اثربخشی فعالیت های رسانه ای روابط عمومی ها» برگزار می شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400