درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:34   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22442صفحه نخست » یکشنبه، 22 فروردین 1395 - 12:39
روزنامه‌نگاری تحقیقی از واقعیت تا سینما
نحوه رسیدن «اسناد پاناما» به دست روزنامه‌نگاران زوددویچه نیز به شباهت به نحوه آغاز افشاگری‌های قبلی نیست اما حجم عظیم اطلاعات در این پرونده لشکری از روزنامه‌نگاران را می‌طلبید که علاوه بر اطلاعات رسیده سرنخ‌ها را دنبال کنند و با یک سال کار مداوم بتوانند خط و ربط چهره‌ها و پول‌های پنهان را دنبال کنند. در این داستان روزنامه‌نگاری تحقیقی به سرنخ نرسیده است اما پس از آشکار شدن یک‌باره این مدارک توانسته تا سرنخ‌ها را دنبال کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، افشاگری‌های بزرگ در خصوص دولت‌ها و شرکت‌ها با گسترش و تقویت تکنولوژی در حال پیشرفت است. همان ابزاری که گاه اجازه می‌دهد شرکت‌های جعلی و حساب‌های ناشناخته دست به دست هم بدهند و جزایر امنی برای فسادهای مالی بسازند، می‌توانند تبدیل شوند به سرنخ‌ها و اسنادی برای افشای این فساد. آنچه حالا به عنوان بزرگ‌ترین افشاگری مالی تاریخ در رسانه‌ها آمده است تا چند سال پیش جانشینان دیگری داشت. خبرهای رسوایی حالا هرچند سال یک بار کل دنیا را تکان می‌دهند و دولت‌ها و صاحبان تجارت‌های بزرگ پیدا و پنهان را دست کم برای چند ماهی از سایه بیرون می‌کشند. از ماجرای افشاگری‌های سایت ویکی‌لیکس به مدیریت جولین آسانژ گرفته تا افشاگری‌های ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا در خصوص تلاش گسترده امریکا و انگلستان برای جاسوسی و دستیابی غیرقانونی به اطلاعات. در بازتاب و نشر و گزارش‌های تکمیلی این ماجراهای بزرگ همیشه پای رسانه‌ها نیز در میان بوده است مانند ادوارد اسنودن که برای برملا کردن، داستان خود را با کمک روزنامه‌های گاردین و واشنگتن پست منتشر کرد و بعدتر اشپیگل و نیویورک تایمز گزارش‌های تکمیلی و اسناد بیشتری را در خصوص ادعاهای او منتشر کردند. نحوه رسیدن «اسناد پاناما» به دست روزنامه‌نگاران زوددویچه نیز به شباهت به نحوه آغاز افشاگری‌های قبلی نیست اما حجم عظیم اطلاعات در این پرونده لشکری از روزنامه‌نگاران را می‌طلبید که علاوه بر اطلاعات رسیده سرنخ‌ها را دنبال کنند و با یک سال کار مداوم بتوانند خط و ربط چهره‌ها و پول‌های پنهان را دنبال کنند. در این داستان روزنامه‌نگاری تحقیقی به سرنخ نرسیده است اما پس از آشکار شدن یک‌باره این مدارک توانسته تا سرنخ‌ها را دنبال کند. حالا اسناد پاناما احتمالا به نمونه یکی از بارزترین نمونه‌های روزنامه‌نگاری تحقیقی نام خود را در تاریخ روزنامه‌نگاری ثبت می‌کند، مانند ماجراهای کلاسیک‌تر این حوزه که در زمان خود تبدیل به گزارش شدند، تغییر ایجاد کردند و تبدیل شدند به کتاب، فیلم و تصاویر ماندگاری در ذهن‌ها .


همه مردان رییس‌جمهور
یکی از مشهورترین داستان‌های روزنامه‌نگاری تحقیقی که تبدیل به مثالی همیشگی برای توضیح این نوع از روزنامه‌نگاری شده است، مربوط می‌شود به افشای ماجرای شنود در ستاد انتخاباتی حزب دموکرات ایالات متحده امریکا که پای ریچارد نیکسون، رییس‌جمهور وقت ایالات متحده را به میان‌کشید. روزنامه واشنگتن‌پست به سردبیری بنجامین‌سی. بردلی این ماجرا را که با پیدا شدن اتفاقی یکی از نوار کاست‌ها لو رفته بود، دنبال کرد. باب وود‌وارد و کارل برنشتاین دو روزنامه‌نگاری بودند که به صورت مشترک روی این گزارش کار می‌کردند، منبعی که از ابتدا خبر را به آنها رسانده و با این دو روزنامه‌نگار در تماس بود تا سالیان دراز ناشناخته ماند، این دو روزنامه‌نگار از او با عنوان «صدا کلفته» یاد می‌کردند اما هرگز اسمی از او به میان نیاوردند. سال 2005 میلادی، 30 سال پس از پرونده واترگیت، منبعی که به روزنامه‌نگاران واشنگتن‌پست برای رسیدن به داستان جنجالی‌شان کمک کرده بود خود را معرفی کرد: ویلیام مارک فلت، معاون وقت پلیس امنیت داخلی امریکا (FBI) بود. با انتشار گزارش و تحقیقات بیشتر، نیکسون مجبور به استعفا از سمت خود شد، نخستین‌بار در تاریخ امریکا بود که یک رییس دولت از سمت خود کناره می‌گرفت و این نتیجه گزارش روزنامه واشنگتن‌پست بود که ماجرای «واترگیت» را برملا کردند .
باب وودوارد و کارل برنشتاین ماجرای واترگیت را تبدیل به کتابی کردند. این کتاب در سال 1997 تبدیل شد به فیلمی با درخشش داستین هافمن و رابرت رد فورد .


ورونیکا نمی‌خواست که بمیرد
ورونیکا گورین در 38 سالگی کشته شد. مرگش یکی از نتایج داستان بزرگی بود که دنبال می‌کرد. روزنامه‌نگار ایرلندی که بر اساس روابط خوبی که هم با پلیس و هم با گروه‌های تبهکار برقرار کرده بود، توانست اطلاعات دسته اولی برای گزارش‌های حوزه جرم و جنایت به دست آورد. وقتی که ورونیکا آغاز به کار روی گزارش‌های مربوط به گروه‌های تاجر موادمخدر کرد، تهدیدها آغاز شد. نخستین تهدید زمانی عملی شد که او گزارشی در خصوص قتل یکی از سرکردگان گروه‌های مواد مخدر نوشت، دو گلوله به سمت خانه‌اش شلیک شد، ورونیکا زیر بار ترس از تهدید نرفت، گزارش بعدی‌اش را که نوشت، مردی با اسلحه زنگ در خانه‌اش را زد و گلوله‌ای به پایش شلیک کرد. ورونیکا گورین همچنان کار تحقیق و نگارش گزارش‌هایش را ادامه داد. پلیس و روزنامه برای حمایت از او وارد عمل شدند تا گروه حفاظتی در برابر خانه‌اش مستقر شود، کاری که به مذاق او خوش نیامد چون عقیده داشت روند تحقیقات و کارش را مختل می‌کند. سرانجام در سال 1996 زمانی که او در ماشینش پشت چراغ قرمز ایستاده بود، موتوسیکلتی در کنارش ایستاد، شش گلوله به او شلیک شد و ورونیکا برای همیشه خاموش شد. سران گروه‌های قاچاق در دوبلین بلافاصله جلسه‌ای تشکیل دادند تا خود را از قتل او مبرا کنند اما مرگ ورونیکا خشم بسیاری را برانگیخت. یک هفته پس از ترور او پارلمان ایرلند برخی قوانین مربوط به جرم را مورد بازبینی قرار داد که منجر به انجام اصلاحات در اداره جنایی ایرلند شد، سرکردگان گروه‌هایی که ورونیکا را تهدید کرده و به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند. شجاعت ورونیکا گورین باعث شد تا زندگی و کارش تبدیل به فیلم شود، «ورونیکا گورین» با بازی کیت‌بلانشت در سال 2003 ساخته شد، فیلمی که روایت شجاعت این روزنامه‌نگار ایرلندی را به تصویر می‌کشد .
 

افشاگری
سال 2002 میلادی روزنامه بوستون گلاب در امریکا گزارش‌هایی در خصوص رسوایی اخلاقی در کلیساهای کاتولیک این منطقه منتشر کرد. گزارش‌ها حاصل کار تیم گزارشگران تحقیقی این روزنامه بود. بررسی‌های این تیم بر اساس برخی مصاحبه‌ها با شاهدان و قربانیان کودک‌آزاری توسط کلیسا شکل گرفت و رفته‌رفته با پیدا شدن سرنخ‌ها و شاهدان بیشتر نقاب از چهره فسادی عظیم برداشته شد که بعدتر پا را از بوستون امریکا فراتر نهاد و موجی از خبرهای مربوط به کوک‌آزاری و سوءاستفاده جنسی در کلیسا را در سراسر جهان برداشت و پای واتیکان را هم به میان کشید. سال بعد از انتشار این گزارش روزنامه گلدن گلاب جایزه پولیتزر را از آن خود کرد، مقامات کلیسای کاتولیک در برابر انتشار این سلسله‌گزارش‌ها مجبور به واکنش شدند. مایک رزندس، ساشا پفیفر و مت کارول به دبیری والتر رابینسون روی این گزارش کار کردند و پرده از بی‌اخلاقی‌های کلیسای کاتولیک برداشتند. سال 2015 اسکار بهترین فیلم به فیلم «اسپات لایت» رسید، فیلمی که بر اساس داستان کار تیم روزنامه‌نگاران تحقیقی بوستون گلاب روی این پرونده ساخته شد.

 

منبع: اعتماد

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد