درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:30   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22388صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 7 مرداد 1399 - 09:35
اهمیت محتوا و نقش روابط عمومی در تولید محتوا
محتوای روابط عمومی یقینا می تواند بخش مهمی از یک استراتژی محتوا را بازی کند. اگر یک شرکت به دنبال ارتقاء تصویر خود به واسطه صحبت کردن در مورد آخرین کمکش به سازمان های خیریه باشد، به احتمال زیاد محتوای روابط عمومی خواهد بود که این داستان را می گوید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  محتوای روابط عمومی یقینا می تواند بخش مهمی از یک استراتژی محتوا را بازی کند. اگر یک شرکت به دنبال ارتقاء تصویر خود به واسطه صحبت کردن در مورد آخرین کمکش به سازمان های خیریه باشد، به احتمال زیاد محتوای روابط عمومی خواهد بود که این داستان را می گوید. اما یک استراتژی محتوایی که بیش از حد تبلیغاتی است بعید است به موفقیت برسد. این شرکت باید محتوایی تولید کند که بتواند از طریق پاسخ به پرسش ها و توضیح آن که چرا محصول یا خدماتش برای آنها بهترین است، مخاطبان خود را حفظ نماید.


یک استراتژی مستحکم برای مشتریان بالقوه اطلاعاتی فراهم خواهد کرد که بدون تلاش برای فروش به آن ها در هر نوبت، سبب حرکت آن ها به مرحله بعدی سفر خرید خواهد شد. هنگامی که محتوا نسبت به یک منبع بیشتر حالت یک تبلیغ فروش به خود می گیرد، خوانندگان آن را خاموش خواهند کرد و احتمال خرید کمتر خواهد شد.

 

تفاوت ها و شباهت های بین روابط عمومی و بازاریابی محتوا

 استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی در نگاه اول می توانند مشابه به نظر برسند، اما اجازه دهید نگاهی از نزدیک به آن ها بیندازیم. در حالی که شباهت هایی در این که کدام یک از رویکردها می تواند انجام شود، وجود دارد، و در چگونگی رسیدن آن ها به اهداف خود، تفاوت ها نیز برای تشخیص مهم می باشند. درک بهتر شما از قابلیت های هر یک از ابزارهای در اختیارتان، موجب خواهد شد که بهتر بتوانید از آن ها به نفع خود استفاده نمائید.


بازاریابی محتوا و روابط عمومی متقابلا منحصر به فرد نیستند (یعنی این دو مقوله با هم ناسازگار نیستند). بین آن ها ویژگی های مشترک بسیاری وجود دارد و همچنین از روش های مشابه استفاده می کنند، اما اهداف آنها منحصر به فرد بوده و نتایج متفاوتی تولید می کند. بسته به اهداف شما، بهترین استراتژی برای به کارگیری توسط شما می تواند متفاوت باشد.


بازاریابی محتوا و روابط عمومی در عملکردهای متفاوتی به کار گرفته می شوند. محتوای روابط عمومی به شرکت ها اجازه می دهد تا اطلاعات برند، محصولات و فرهنگ خود را به اشتراک گذارند، در حالی که بازاریابی محتوا به آن ها پلت فرمی برای نشان دادن تفکر رهبری و تخصص شان در بازار هدف خود ارائه می دهد.


هنگامی که شما آن ها را به اجزای اصلی‌شان کوچک کنید، هر دو مقوله بازاریابی محتوا و روابط عمومی ابزارهای ارتباطی هستند که شرکت ها به منظور قرار گرفتن به عنوان رهبران صنعت خود، و نشان دادن این مسئله که آنها می توانند نیازهای مشتریان خود را برآورده سازند، آن ها را به کار می گیرند. مرزهای کاملا مبهمی میان این دو وجود دارد - یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب اغلب شامل محتوای روابط عمومی نیز می باشد، و بالعکس.


یک راه بالقوه که شما می توانید دو راه متقاطع را ببینید، در نظر بگیرید: اگر قرار بود یک بیانیه مطبوعاتی برای یک محصول یا خدمت جدید صادر نمائید، آن می توانست در یک یا چند مقاله وبلاگی با موضوعات مشابه اشاره شده و به آن مرتبط شود. محتوای کلی بلاگ گسترده تر از آن چه که شما تنها در مورد محصول خود بنویسید، باقی خواهد ماند. با این رویکرد، شما می توانید از حوزه های تبلیغاتی خطرناک که بازاریابی محتوا موفقیت کمتری در آن ها می بیند، اجتناب کنید.


رویکرد بازاریابی محتوا به منظور ارتباطات معمولا نسبت به محتوای روابط عمومی، بیشتر پیرامون کاربر یا مشتری بالقوه می باشد. بازاریابی محتوا به سوالاتی که مردم واقعی می پرسند پاسخ داده و آنها را با یک محصول و یا راه حل متصل می نماید. محتوای با کیفیت بالا، در هسته اصلی یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب قرار داشته، و این اغلب بدان معناست که یک قطعه و یا دارایی چیزی بیشتر از یک فروش نرم است که بخواهید از پشت بام فریاد بزنید که شرکت X و یا محصول Y راه حلی برای مشکل یک کاربر می باشد.


محتوای روابط عمومی معمولا به یک شرکت این فرصت را می دهد که به طور مستقیم‌تری به تبلیغ خود و محصولاتش بپردازد، که به طور کلی این کار را با هدف قرار دادن رسانه ها به جای عموم مردم به عنوان مخاطبان خود انجام می دهد. محتوای روابط عمومی همچنین قادر به پاسخگویی به موقعیت ها و مشکلات منحصر به فرد می باشد. به عنوان مثال، ارتباطات بحران، بخش مهمی از مجموعه روابط عمومی هر شرکتی است که می تواند به هر موضوعی با هدف به حداقل رساندن هر گونه آسیب به برند، به سرعت و به طور مستقیم رسیدگی نماید.


رویکرد روابط عمومی به بازاریابی یک شرکت، چندین سال است که به خوبی تثبیت شده، با این حال محتوا مرتبط تر از همیشه در حال رشد است. در سال 2010، موسسه Content Marketing Institute نشان داد که 90 درصد از شرکت ها از محتوا در استراتژی های خود استفاده می کنند، و فقط به این نگاه می کنند که از آن زمان چه مقدار در صنعت آن ها تغییر ایجاد شده است. این رویکرد پیچیده تر از همیشه رشد یافته، و کیفیت بر کمیت ارجحیت پیدا نموده است و استراتژی های کلی همراه با به روز رسانی SEO و تغییر بازار، به منظور حفظ و ادامه کار تکامل یافته اند.


روابط عمومی قطعا جایگاه خود را در ارتباطات و بازاریابی دارد، به ویژه اگر هدف داشتن یک خروجی رسانه و یا تعدادی شخص ثالث و یا تقویت محتوا، باشد. گفته شده است که، در عصر دیجیتال ما مقادیر بسیار زیادی محتوا در پیرامون ما وجود دارد، بنابراین تسخیر چشم ها و گوش ها بیش از پیش به یک چالش تبدیل شده است. زمانی که شما مستقیما به جستجوی مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه می پردازید، استفاده از "قدرت تکلم روابط عمومی" و تبلیغ برندتان در درجه اول یک راه موثر برای تشویق آنها به خرید محصول شما، نمی باشد. این چالشی است که بازاریابی محتوا با آن روبروست - شما باید برای مخاطبان خود به واسطه ارائه اطلاعات ارزشمند و، به طور ایده آل، راه حل مشکلات آن ها، یک تجربه غنی فراهم آورید.


بازاریابی محتوا نقشی مهم در جذب خریداران ایفا می کند، در عین حال روابط عمومی هنوز هم به عنوان یک نیروی توانمند در دنیای بازاریابی محسوب می شود. در واقع با توجه به مطالعه ای که اخیرا توسط Nielsen and inPowered صورت گرفته است، روابط عمومی در تاثیرگذاری بر یک خرید در مرحله نهایی و بررسی خرید، 80 درصد موثرتر از بازاریابی محتوا می باشد. این مسئله احتمالا به دلیل این واقعیت است که خریدار در مراحل تحقیقات اولیه خود، تمرکز بیشتری بر محصولات و خدمات داشته و فعالانه به دنبال محتوای روابط عمومی بر فراز پهنه وسیع اطلاعات است.


محتوای روابط عمومی یقینا می تواند بخش مهمی از یک استراتژی محتوا را بازی کند. اگر یک شرکت به دنبال ارتقاء تصویر خود به واسطه صحبت کردن در مورد آخرین کمکش به سازمان های خیریه باشد، به احتمال زیاد محتوای روابط عمومی خواهد بود که این داستان را می گوید. اما یک استراتژی محتوایی که بیش از حد تبلیغاتی است بعید است به موفقیت برسد. این شرکت باید محتوایی تولید کند که بتواند از طریق پاسخ به پرسش ها و توضیح آن که چرا محصول یا خدماتش برای آنها بهترین است، مخاطبان خود را حفظ نماید.


یک استراتژی مستحکم برای مشتریان بالقوه اطلاعاتی فراهم خواهد کرد که بدون تلاش برای فروش به آن ها در هر نوبت، سبب حرکت آن ها به مرحله بعدی سفر خرید خواهد شد. هنگامی که محتوا نسبت به یک منبع بیشتر حالت یک تبلیغ فروش به خود می گیرد، خوانندگان آن را خاموش خواهند کرد و احتمال خرید کمتر خواهد شد.

 

نگارش محتوا

به عنوان یک حرفه ای روابط عمومی، شما احتمالا بارها ناگزیر به نوشتن و یا ویرایش مطلبی شده اید. این که آیا این کار مربوط به یک کتاب، یک فیلم، یک برنامه تلویزیونی و یا حتی یک مقاله مجله باشد تبدیل یک مطلب طولانی به یک یا دو پاراگراف می تواند یک وظیفه دلهره آور باشد، البته، هدف این است که به خوانندگان در مورد این کار به اندازه کافی اطلاعات داده شود تا خود بخواهند آن را تجربه کنند.

 

کلید خلاصه کردن یک کتاب 400 صفحه ای و یا یک فیلم دو ساعته به چند جمله، شناسایی برجسته ترین نقاط داستان و توصیف آنها در کمترین کلمات ممکن است. فراتر از آن، هر چند، خود خلاصه باید خواندنی باشد. شرح خسته کننده از یک بازی جالب و یا برنامه تلویزیونی، اثر مورد نظر را بر روزنامه نگاران و یا خوانندگان آن ها، بینندگان یا شنوندگان ندارد.

 

مثل همه کارهای دیگر هر چه بیشتر مطلب خلاصه کنید، انجام این کار برای شما آسانتر می شود. من در دهه گذشته نزدیک به هزار مطلب را نوشته و یا ویرایش کرده ام. اما در اینجا راه هایی برای شروع ذکر می شود:

 

1. صحنه ها را مرتب کنید. خط اول خلاصه باید به خواننده کمک کند تا بتواند زمان و مکان وقوع داستان را تجسم نماید. برای جلب علاقه خواننده هر زمان که ممکن است از چاشنی طرح معما استفاده کنید.

 

2.یافتن تعارض مرکزی داستان. هر داستان، اعم از تخیلی یا غیر تخیلی دارای یک کشمکش اصلی است. پدر ... در جستجوی فرزند گمشده خود در اقیانوس پهناور، موضوعی است که داستان را به جلو سوق می دهد. شناخت تعارض اصلی و سپس توصیف آن، برای نوشتن یک خلاصه خوب ضروری است.

 

3.در جزئیات کلیدی بپاشید. به طور مشخص، لازمه خلاصه کردن یک کار طولانی به یک پاراگراف، حذف حدود 99.99٪ از جزئیات آن می باشد. با این حال، ذکر برخی از جزئیات خلاصه داستان را مهیج تر کرده و اطلاعات را با بازده بیشتری نسبت به استفاده از زبان مبهم و یا کلی گویی به خواننده منتقل می کند.

 

4.از زمان حال استفاده کنید. خلاصه مطلب، قوی تر و زنده تر خواهد بود وقتی که به زمان حال نوشته شود و نه به زمان گذشته.

 

5.از صفت و قید، کمتر استفاده کنید. اغلب گفته می شود که "نمایش دادن" بهتر از "بیان کردن" است. این بدان معناست که استفاده از اسامی و افعالی که به خوبی انتخاب شده باشند بهتر از استفاده از صفت ها و قیدها است.

 

6. پرده سوم را تنظیم کنید و در آن متوقف شوید. اغلب آثار داستانی و حتی بیشتر کتاب های غیرداستانی و فیلم ها دارای سه پرده هستندکه می توان اینگونه شرح داد: پرده اول- قرار دادن قهرمان داستان بالای یک درخت، پرده دوم- پرتاب سنگ به او، پرده سوم-پایین آوردن او. در هنگام نوشتن یک خلاصه، ما نمی خواهیم که داستان را بدون پایان رها کنیم، اما چنانچه خطرات را به خواننده بگوییم داستان را برایش جذاب تر نموده ایم.

 

کیفیت خلاصه داستان می تواند بین یک پایان شاد و یا پایانی غم انگیز برای یک کمپین روابط عمومی تفاوت ایجاد کند. رعایت این نکات به شما کمک خواهد کرد که به توسعه این مهارت بسیار ارزشمند بپردازید.

 

 راه های تنظیم و ترویج محتوا

رسانه های اجتماعی می توانند ابزارهای بسیار ارزشمندی برای ارتقاء و ترویج محتوا باشند. درحالی که ایده انتشار و پخش محتوای شما در میان مشتریان و مخاطبان و طرفدارانتان در شبکه های اجتماعی مختلف همون فیسبوک و لینکدین و ... بسیار خوب است، ارزش اصلی که رسانه های اجتماعی ایجاد می کنند انتشار و توزیع محتوای شما فراتر از لیست مخاطبان  و  افرادی است که به طور مستقیم با شما در ارتباط هستند.

 

برای این کار شما باید فرآیند به اشتراک گذاری را برای آن ها فراهم سازید.  برای این منظور چه باید بکنید؟ چه کاری باید انجام دهید تا محتوای شما مورد انتشار و اشتراک گذاری توسط مخاطبانتان قرار گیرد؟برای ادامه دار شدن نظر دهی و اصلاح و استقبال مخاطبان از محتوای شما چه باید کرد؟


شما نمی توانید بر کسی به طور مستقیم تاثیر بگذارید تا محتوای شما را به اشتراگ بگذارد اما راه های غیر مستقیمی برای تولید محتوا وجود دارد تا بتواند آن ها را تشویق نماید تا محتوای شما را انتشار دهند.

 

1- عنوان های جذاب انتخاب نمایید: عنوان یک مطلب تقریبا مهمترین بخش آن محسوب می گردد. آغاز متن و عنوان شروع یک محتوا نقش بسیار جیاتی در انتشار پذیری آن توسط دیگران دارد. مطمئن شوید که عنوان شما خسته کننده و مایوس کننده نباشد. تیتر چشمگیر، جذاب، صریح و روشن بسازید تا محتوای اصلی را به خوبی نشان دهد.


2- عنوان را کئتاه انتخاب نمایید: شبکه های اجتماعی مختلف به خصوص توییتر تعداد محدودی کلمه و کاراکتر را می پذیرند. وقتی مطلبی را به اشتراک می گذارید افراد دوست دارند نظرات خود را بر روی آن قرار داده و سپس آن را باز نشر نمایند. بنابراین هر مطلبی نیاز به فضایی خالی برای دیگر مخاطبان خود دارد. تا آن ها ارتباط و نظر خود را درباره آن بگویند. شما همچنین احتمالا از لینک خود نیز در این متن ها استفاده می کنید. پس با عناوین عریض و طویل فضاهای خود ار از بین نبرید. آن را کوتاه تر از محدودیت های ابزار بگذارید تا دیگران چیزی به آن بیفزایند.


3- اضافه کردن توضیحات جذاب: برای مطالب خود توضیحات مرتبط و جذاب فراهم نمایید. اکثر سایت ها این توضیح و توصیف را از طریق لینک خود می سازند. اگر توضیحات هر صفحه برای سایت شما در سئو معنی دار نباشند توضیحات مختلف در شبکه های اجتماعی متصل به سایت شما می توانند برای موتورهای جستجو مفید خواهند بود. با عنوان مناسب و توضیح کافی ترغیب کننده افراد برای بازنشر مطالب خود باشید.


4- یک عکس توجه برانگیز قرار دهید: شما استفاده از تصاویر در محتوا و مطالب مورد استفاده در شبکه های اجتماعی مختلف را به صورت یک عادت برای خود درآورید.

 

5- در عنوان خود از هشتگ ها و یا نام کاربری توییتری خود استفاده نمایید: اگر می خواهید محتوای شما بیننده زیادی داشته باشد و یا محتوایی خاص داریدبا استفاده از هشتگ در عنوان خود می توانید به این مقصود دست یابید.


6- امکان اشتراگ گذاری و بازنشر: اشتراک گذاری مطالبتان را برای عموم در سایت و شبکه های اجتماعی مختلف را آزاد بگذارید.استفاده از کلید ها و علائم اشتراگ گذاری از بهترین راه های تشویق مخاطبان به بازنشر و انتشار محتوای مشا می باشد.


7- مطمئن شوید که محتوای تولیدی شما کیفیت خوبی دارد: اگر شما امیدوارید محتوای شما مورد انتشار و بازنشر قرار گیرد بایستی از سطح مطلوبی برخوردار باشید. اگر همه موارد قبلی را رعایت کنید اما محتوا و مطالب شما ارزش و کیفیت لازم را نداشته باشد، برای مخاطبان انتشار پذیر نخواهد بود.محتوای مطلوب باید حدود60 % از توان شما را به خود اختصاص دهد. 


یکپارچه سازی کلی طراحی، توسعه و محتوا

الف- استراتژی یکپارچه سازی توسعه، طراحی و محتوا

وبسایت نیازمند انعطاف در طراحی است. محتوا نیازمند دسترسی آسان بر روی دستگاه های مختلف است.

 

سهولت استفاده: در یک صفحه اصلی سایت، هر چیزی که بازدید کنندگان نیاز دارند باید دم دست شان باشد. اگر مشتریان باید از طریق چند کلیک برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستند اقدام کنند، فرصت ها از دست می روند. زیبایی شناسی باید با عملکرد بصری تلفیق شود.

 

دسترسی: توسعه یک وبسایتی که برای همه کاربران در دسترس است یکی از مسائلی است که اغلب نادیده گرفته می شود اما یک تعداد از مراحل در طراحی بصری و کدنویسی وجود دارد که می تواند به کاربرانی که دارای معلولیت هستند نیز کمک کند.

 

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو): اکنون کیفیت محتوای بهینه سازی شده برای جستجو بخشی ضروری اش داشتن تگ های متای روزآمد شده و لینک های سردبیری است که به طور ارگانیک برای جریان یکپارچه سازی کلمات کلیدی بیشتر جستجو شده مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ساخت محتوا/ سایت: برای ایجاد یک حضور قدرتمند آنلاین، یک کسب و کار نمی تواند تنها میزان زیادی از متن را برای صفحات سایت تولید کند. روزهای کمی گرایی به سر آمده است و فراتر از آن امروز به کیفیت توجه می شود و نمی توان با چاشنی کردن کلمات کلیدی به بازدید کنندگان مورد نظر دست یافت.

 

امروز ارتباطات واقعی (نه فقط محتوا) پادشاه است. نگارش برای مخاطبان بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت یافته است و عمق این بحث ها برای متقاعد کردن مشتریان و جستجوی ربات ها حیاتی می باشد و سبب می شود که شرکت مستحق جلب توجه مخاطبانش شود.

 

ب- همپوشانی طراحی و محتوای وبسایت
هویت برند: یک برند بیشتر از فقط یک لوگو است و بیشتر از صرف یک طراحی صفحه می باشد. در زمانی که 50 درصد از زمان آنلاین مصرف کنندگان، صرف درگیر شدن با محتوای سفارشی می شود، به کسب و کارتان اجازه دهید که بخشی از گفتگو باشد، تا بتوانید در میان این همهمه و سر و صدا برجسته شوید. مطمئن باشید که صدایی خاص و سازگار برای همه محتواها تولید کرده اید.

 

روابط مخاطب: ارتباطات صحیح، اتصال با مخاطبان و ارائه تخصص، تفریح، و روشنگری برای نگارش موثر در وب ضروری است. چه وبسایت منطبق بر منطق یا احساس باشد یا اینکه داده ها یا داستان هایی را ارائه دهد، یافتن رویکردی که می خواهد بهترین دسترسی را به مخاطبان هدف بدهد، از اهمیت بسزایی برخوردار است. هم تصویر و هم محتوا نیازمند کار با همدیگر هستند تا بتوانند پایان خوشی را برای شما رقم بزنند.

 

فنون تولید محتوای روابط عمومی برای شبکه های اجتماعی

یکی از مهمترین چالش های روابط عمومی تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی است. بسیاری از اوقات روابط عمومی پیام هایی را برای شبکه های اجتماعی تولید می کند که مقبول مخاطبان قرار نمی گیرد. در این نوشتار بر آنیم تا فنونی را که می توان برای ارسال پیام های موثر برای هر شبکه اجتماعی به کار برد را معرفی کنیم.


اهمیت این متن به این دلیل است که اگر شما در شبکه اجتماعی حضور پیدا کنید و پس از مدتی انتظار برای دیدن عکس العمل افراد، عمر مطلب مورد نظرمان به پایان برسد و هیچ بازخوردی نداشته باشید، تمام تلاش و انگیزه تان زیر سوال می رود. تولید محتوای تعامل برانگیز و به طور کلی استراتژی شبکه های اجتماعی یک چالش روزانه برای همه کسب و کارهای کوچک است. در اینجا به نکاتی برای به اشتراک گذاری مطلب در فیسبوک، توییتر، پینترست و لینکداین می پردازیم.


درگیر نمودن افراد در صفحات مربوط به کسب و کار بسیار دشوارتر از درگیر نمودن آنها در صفحات شخصی است. این امر به این دلیل است که با وجود اینکه همه ما می دانیم چه چیزی مورد توجه و علاقه دوستانمان در رسانه های اجتماعی است نمی توانیم این نوع محتوا را بر روی صفحه کسب و کارمان به اشتراک بگذاریم. برای مثال یک عکس از یک کودک با نمک یا یک ویدیو خنده دار با وجود حجم بالای تعاملی که ایجاد می کند بر روی صفحه ای که نام برند شرکتمان بر آن قرارداده شده قابل انتشار نیست. در این نوشتار به طور خلاصه به چند نکته و ایده برای تولید محتوای مناسب برای شرکت ها در رسانه های اجتماعی اشاره خواهیم کرد.


فیس بوک: یادداشت هایی که روی فیس بوک بیشترین تعامل را ایجاد می کنند همراه با عکس هستند، بنابراین پیدا کردن عکس های خوب یک عنصر کلیدی استراتژی شما بر روی این رسانه خواهد بود. برای پیدا کردن عکس های جذاب به سراغ عکس های قدیمی خود و شرکتتان بروید. استفاده از نقل قول های تصویری نیز تعامل بالایی را ایجاد می کند، همچنین می توانید با قراردادن جای خالی در جملاتی که پست می کنید و درخواست از مخاطبان برای پر کردن جای خالی ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید.
رأی گرفتن از طرفداران روشی دیگر برای بالا بردن سطح تعامل است اما حتی این پست ها هم باید با عکس همراه شوند.


پینترست: اگر آلبوم جذابی برای پینترست ندارید چیزهای دیگری هستند که می توانند به شما بر روی این رسانه اجتماعی کمک کنند. برای مثال می توانید یک تابلو از تمام چیزهایی که الهام بخش شما و برندتان هستند درست کنید و یا برای رویدادهای شرکتتان تابلو بسازید و به همه شرکت کنندگان رویداد در مورد این تابلو اطلاع دهید تا در این باره با یکدیگر بحث و گفتگو کنند.


همچنین می توانید عکس هایی از اعضای تیم تان را همراه با یک معرفی کوتاه یا زندگینامه آنها منتشر کنید. این تابلو را می توانید در سایر شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید. تهیه تابلو هایی با موضوع تعطیلات یا مناسبت های ملی و مذهبی یا حتی به اشتراک گذاری دستور پخت نوع خاصی از غذای مورد علاقه کارکنان نیز می تواند به ایجاد رابطه ای صمیمی با مخاطبان کمک کند.


توییتر: در توییتر باید توییت های هوشمندانه ایجاد کنید و آنها را به مقاله اصلی یا یک عکس لینک کنید. آمار و ارقام در توییتر با اقبال خوبی مواجه می شوند و شانس بالایی برای ریتوییت شدن دارند. پس سعی کنید از آنها به عنوان قلاب استفاده کنید آمار و ارقام در توییتر با اقبال خوبی مواجه می شوند و شانس بالایی برای ریتوییت شدن دارند. پس سعی کنید از آنها به عنوان قلاب استفاده کنید تا مخاطب را به مطلب اصلی بکشانید. نقل قول ها نیز مانند آمار ریتوییت قابل توجهی دارند مهم ترین نکته در مورد نقل قول ها انتخاب پیامی با کمتر از 140 کارکتر است.


پرسیدن سوال های ساده که با کمتر از 140 کارکتر قابل پاسخ دهی هستند نیز روش مناسبی برای ایجاد ارتباط با کاربران توییتر است. ارائه راهنمایی ها و ترفندها، یاد دادن کلک های سریع، استفاده از مقالات آموزنده و خنده دار نیز انواع دیگری از محتوای تعامل برانگیز مناسب برای توییتر هستند. به طور کلی در کسب و کارهای آی تی محور توصیه می شود که از توییتر استفاده شود.


لینکداین: لینکداین بستری با محتوای صنعتی و حرفه ای است. بنابراین کاربران آن به دنبال محتوایی عمیق تر و تخصصی تر هستند. به اشتراک گذاری کتاب های الکترونیک صنعتی و تخصصی و مطالب عمومی درباره کسب و کار بازخورد مناسبی در رسانه لینکداین دارد. به اشتراک گذاری ایبوک های صنعتی و تخصصی و مطالب عمومی درباره کسب و کار بازخورد مناسبی در رسانه لینکداین دارد. نکته مهم در اینجا افزودن نظرات شخصیتان به مقالات و گزارشاتی است که منتشر می کنید. به علاوه می توانید در گروه های لینکداین نیز مانند توییتر سوال مطرح کنید، لینکداین پر از متخصصانی است که تشنه پاسخگویی به سوالات شما هستند. ایجاد سوال های ساده و شفاف، نظر دادن را برای مخاطب راحت می کند.


اینستاگرام: اینستاگرام بستر نرم افزاری مناسبی برای توصیف سبک زندگی جاری در حاشیه برند و کسب و کار شماست. پشت صحنه کسب و کارتان را به شکلی جذاب و دیدنی به تصویر بکشید و از این طریق به ایجاد شفافیت برای شرکت و برندتان کمک کنید. تصاویر کسل کننده از محصولاتتان را کنار بگذارید و از عکس هایی هوشمندانه استفاده کنید که در مکان های صحیح گرفته شده اند و در نهایت به یاد داشته باشید که ویدیوهای منتاژی یکی از پرتعامل ترین محتواهای اینستاگرام هستند.


رسانه های اجتماعی ایرانی: در ایران به دلیل اعمال فیلترینگ شدید برای رسانه های اجتماعی این امکان وجود دارد که روابط عمومی ها بخواهند از بسترهای نرم افزاری داخلی به این منظور استفاده کنند. اما به خاطر داشته باشید که یک شبکه اجتماعی داخلی هیچگاه نمی تواند جای شبکه های اجتماعی خارجی را بگیرد. در عین حال جایگاه یک شبکه اجتماعی داخلی (حداقل تا زمانی که آزادی شبکه های اجتماعی در ایران وجود ندارد) ویژه و بی بدیل است و بهتر است شرکت ها و موسسات به این بسترها نیز توجه داشته باشند.
 

اهمیت محتوا در سایت کسب و کارهای کوچک و نقش روابط عمومی

از آنجاکه خریداران هر روز بیشتر از روزهای پیش برای کسب اطلاع و تصمیم گیری برای خرید به جستجوی آنلاین می پردازند، محتوای سایت کسب و کارهای کوچک شما فاکتور مهمی در ایجاد یک چرخه فروش اثرگذار و سرعت بخش شده است. چشم اندازی که می تواند به آسانی اطلاعات مهم را برای آنها قابل دریافت کند به احتمال زیاد قیف فروش را در چارچوب بازه زمانی کوتاهی جابجا می کند. جذب بیشتر مشتریان بالقوه از طریق وبسایت با استفاده از موارد زیر ممکن می شود:

 

1. بیانات مشتریان و نظرات آنها که به عنوان شخص ثالث ایده های شان را در باب کالاها و خدمات بیان می کنند.

 

2. ایجاد پست های وبلاگی که بر به موقع بودن عناوین فروش متمرکز شده و رویدادهای جاری که ترافیک بیشتری را به سمت سایت سرازیر می کند.

 

در واقع روابط عمومی در این حوزه می تواند نقش بسزایی بازی کند. روابط عمومی به عنوان تولید کننده اصلی محتوا در سازمان قلمداد می شود و از این حیث می تواند به صورت یکپارچه فعالیت های خوبی را با بخش بازاریابی محتوا انجام دهد.

 

یکی دیگر از حوزه های این بخش، سئو است. سئو مخفف سه واژه بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد. اگرچه بسیاری از کارشناسان در دوره های مختلف پس از سال 2006 اذعان کرده اند که سئو مرده است، اما سئو همچنان زنده است و بسیاری از سازمان های بزرگ بر استراتژی های سئو به عنوان راهبرد اساسی فعالیت کسب و کار خود تکیه کرده اند.

 

با این حال سئو در سال های اخیر با روابط عمومی بیشتر از پیش یکپارچه شده و این مساله نوید بخش حوزه جدیدی در روابط عمومی بود که در سال 2012 با نام سئو پی آر به جامعه متخصص شناسانده شد.

 

در واقع سئو پی آر علاوه بر استراتژی های روابط عمومی از استراتژی های بازاریابی نیز بهره مند می شود. سایت های فروش و کسب و کار آنلاین از سئو برای جذب مشتریان استفاده می کنند. آنها سعی می کنند تا با به کار بردن تکنیک های فنی و محتوایی در تولید محتوا و اداره سایت اسباب ورود کاربران و بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود فراهم آورند.

 

کلمات کلیدی در این میان نقش اساسی بازی می کند و شناسایی آن به میزان اشراف متخصصان سئو و روابط عمومی نسبت به کسب و کاری دارد که قرار است در محیط اینترنت ترویج شود. در واقع ما باید خودمان را در جایگاه مخاطبان سازمان قرار دهیم و ببینیم که آنها کسب و کار ما را با چه عناوینی می شناسند و چه پاسخ هایی را برای پرسش هایی که آنها مطرح می کنند می توانیم ارائه دهیم.

 

درک این دو مورد به شکل کاربردی کمک می کند که بتوانیم کمپین کلمات کلیدی موفقی را طراحی کرده و در نهایت بتوانیم با استفاده از کلمات کلیدی محتواهای مناسبی را برای کاربران خود مهیا کنیم.

 

بسیاری از روابط عمومی ها در سال های گذشته به مهندسی محتوای خود می پرداختند و این کار بدین معنا بود که تعداد زیادی از کلمات کلیدی پرکاربرد را شناسایی کرده و در بخشی که با استفاده از نرم افزارهای تولید جمله عمل می کرد، با این کلمات کلیدی جمله سازی می کردند.

 

نکته مهم این است که اگر کاربری وارد سایت شما شود و با آن چیزی که برای آن آمده روبرو نشود، به راحتی سایت شما را خواهد بست و این به منزله یک شکست بزرگ در برقراری ارتباط با مخاطب در فضای دیجیتال است.

 

با این کار برند سایت شما به بدی معرفی می شود و عموما کاربرانی که وقت زیای را صرف جستجو در اینترنت می کنند با توجه به آدرس URL، از اتلاف وقت خود در این قبیل سایت ها جلوگیری می کنند. لذا سایت های مهندسی شده کم کم توسط موتورهای جستجو به عنوان سایت فریبکار شناخته شده و از گردونه نتایج جستجو حذف می شوند. در نقطه مقابل سایت هایی هستند که به تولید محتوای با کیفیت می پردازند. این سایت ها علاوه بر اینکه محتوای قابل توجهی را برای مخاطبان خوب تولید می کنند، در دوره های طولانی مدت 6 ماهه پس از رعایت اصول سئو و تولید محتوای با کیفیت به شدت افزایش بازدید پیدا می کنند و بدین صورت به ثبات می رسند.

 

بازاریابان در چنین شرایطی می توانند به جای استفاده از تبلیغات در سایت های دیگر، صرفا با بهره مندی از این حوزه چرخه کسب و کار خود را کوتاه کنند. یعنی مخاطبان خود را بهتر و سریعتر پیدا کرده و با آنها تعامل کنند.

 

علاوه بر این چنانچه روابط عمومی خود را با ابزار سئو تجهیز کند، می تواند اقتداری متناسب با تلاش خود بدست آورد که در نتیجه مشتریان به او با اعتماد بیشتری نگاه کنند. چراکه امروز در فضا دیجیتال بزرگترین چالش موجود بحث اعتماد و اعتبار کسب و کارهایی است که عموما توسط کاربران ماهر با رتبه سایت شان تخمین زده می شود.

 

روابط عمومی: سلاح سری بازاریابی محتوامحور

کار روابط عمومی ارسال پیام و ایجاد ارتباط با مخاطبین است. روابط عمومی به اشتراک مطالب می‌پردازد. چه مطلبی برای انتشار از محتوا بهتر است؟ مطلب محتوایی خوب یک دارایی ارزشمند است؛ لذا اشتراک این مطلب باید به درستی مورد توجه و تمرکز قرار گیرد.

آیا تا به حال درباره محتوای قوی به شکلی که گفته شد اندیشیده‌اید؟ آیا قانع نشده‌اید که محتوای شما سزاوار کمپین روابط عمومی می‌باشد؟ از خود سوالات زیر را بپرسید: آیا بازاریابی محتوامحورِ شما همانند مشارکت استراتژیک قبلی و یا آگهی جذب نیرو حائز اهمیت نیست؟

این اشتباه را مرتکب نشوید که محتوای خود را دست کم بگیرید. محتواسبب برقراری ارتباط و سبب تبدیل بازدید کننده به مشتری می‌شود.


بازاریابی محتوامحور واقعاً ارزشمند بوده و سزاوار کمپین روابط عمومی‌ای است که به خوبی طراحی شده و داشته‌های این نوع از بازاریابی را به اشتراک می‌گذارد. محتوای خود را از طریق استقاده از یک رویکرد چندکانالی و هماهنگ رسانه پولی، رایگان و یا اختصاصی برای مخاطبان قابل کشف نمایید.

یک مطلب رسانه ای ارسال کنید:
از این تاکتیک در گروه بازاریابی شبکه خبری روابط عمومی زیاد استفاده می‌کنیم، و این تاکتیک به خوبی مفید و موثر واقع می‌شود. رویکردهای بسیار متعددی وجود دارند که می‌توانید برای نوشتن محتوای یک مطلب رسانه‌ای آنها را اتخاذ نمایید.


مطلب و محتوای منتشر شده توسط شما در یک سرویس خبری، به صورت همزمان روی صدها سایت متعدد قرار خواهد گرفت و این امر سبب محقق شدن رویت‌پذیری مطلب و محتوای نوشته شما خواهد گردید. یک عکس یا عکس نوشته را در مطلب خود بگنجانید و خواهید دید که نتایج کارتان بهتر خواهد شد.

امتیاز: گزیده‌های رسانه‌ای انجام شده از مطلب منتشره شما می‌توانند سیگنال‌های مثبتی پیرامون محتوای شما برای موتورهای جستجو باشند.

درباره مطلب و محتوای خود وبلاگ نویسی کنید: یک پست وبلاگی را ارسال کنید که تکرار یا خلاصه‌ای از محتوای شما نیست، بلکه فقط موضوع آن با مطلب قبلی یکسان است. مثلاً اگر مشغول به تبلیغ یک کتاب الکترونیک هستید، می‌توانید یک پست وبلاگی را نوشته و ارسال کنید که روی یک جنبه خاص از موضوع کلی کتاب الکترونیک تمرکز دارد. سپس فراخوان‌های روشن و مشخصی را در مطلب خود بگنجانید که مردم را به سوی محتوا جذب می‌کند.


البته، اگر موضوع تبلیغاتی شما یک پست وبلاگی باشد، این پیشنهاد ممکن است که چندان پیشنهاد خوبی نباشد. در چنین مواردی، درباره پست وبلاگی جالب و خوب خود یک مطلب وبلاگی دیگر را ارسال نکنید، بلکه فرصت‌هایی برای مراجعه و بازگشت به این مطلب از سایر پست‌های وبلاگی را فراهم نمایید.

رسانه اجتماعی خود را سازماندهی نمایید: محتوای خود را روی تمامی کانال‌های رسانه‌ای خود تبلیغ نمایید، اما پیام‌های خود را با هر سکوی تبلیغاتی هماهنگ ننمایید. پیام شما روی فیسبوک می‌تواند کمی راحت‌تر و صمیمی‌تر از پیام شما روی لینکدین باشد و پست ارسالی شما روی توئیتر باید کوتاه و مختصر بوده و شامل هشتگ صحیح و مناسب باشد.
همراه با تمامی پیام‌ها یک تصویر را هم قرار دهید. استفاده از تصویری خاص همراه با نقل قولی مناسب از محتوای مربوطه نتایج خوبی را در پی خواهد داشت.

فقط به ارسال مطالب از حساب‌های رسانه ای برند خود بسنده نکنید:
از حامیان عضو و غیرعضو خود بخواهید تا به تبلیغ بهترین
محتوای شما بپردازند و به خاطر داشته باشید که اشتراک در فضای اجتماعی باید نه تنها سبب هدایت خوانندگان به بخشی از محتوای شما گردد، بلکه به صورت میان رسانه‌ای و چندکانالی به تبلیغ مطلب منتشره و پست‌های وبلاگی شما بپردازد.


 

منابع

http://irancmt.ir/index.php/content-produce/31-7content-shareable

http://www.brafton.com/blog/content-marketing/how-content-marketing-and-pr-can-work-together-for-you/

http://www.shara.ir

www.linkedin.com
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد