درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 15:12   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22291صفحه نخست » شنبه، 14 فروردین 1395 - 11:08
ناصر بزرگمهر، مدیر مسوول روزنامه گسترش صمت
سلامی چو بوی خوش آشنایی
۱۴ فروردین ۱۳۹۵ رسید، به همین سرعت، ۲ هفته از سال جدید در تعطیلی و بی‌خبری گذشت. ۲ هفته‌ای که نشانه‌ای از گذر زمان و زندگی فرد فرد ما در طول عمر چند ده ساله ماست؛ عمری که گاهی در خبر و گاهی در بی‌خبری می‌گذرد.
  

سلامی چو بوی خوش آشنایی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در دنیای مجازی به طنز نوشته شده بود که این تعطیلی هم می‌گذرد و ۱۴ فروردین از پلک چشم‌های‌تان به شما نزدیک‌تر است و زمانی که ۷ صبح شنبه ساعت‌ها به صدا درمی‌آیند و گروه گروه به سمت کار و اداره رانده می‌شوید، خیلی از شما می‌خواهید که به ۲۹ اسفند برگردید تا اندکی بخوابید و استراحت کنید و برنامه‌ریزی نمایید و آنگاه می‌فهمید که تعطیلات هم فانی است و...
 
حال اگر چند روز تعطیلی آخر سال را هم اضافه کنیم، نزدیک ۳ هفته تعطیلی نوروزی است که در جای خودش قابل بحث و بررسی است و بدیهی است که با این همه تعطیلی در کشور ما که سال‌هاست قرار است در دولت و مجلس برای آن فکری بشود، به این زودی‌ها نمی‌توانیم اقتصاد مقاومتی را به نتیجه برسانیم.
هرچند درنهایت تعطیلی و استراحت و لحظات خوش را همه دوست دارند ولی به نظر می‌رسد آنها هم حدی دارند، تعطیلی بدون برنامه‌ریزی با خودش بیکاری می‌آورد و بیکاری هم آغاز خستگی جسم و روح و روان خواهد شد. پیروز و موفق کسانی هستند که برای روزهای تعطیل هم برنامه‌ریزی می‌کنند و می‌دانند چگونه تفریح کنند، خواب و خوراک و سینما و موزه و تئاتر و کتاب و مطالعه و سفر و دید و بازدید را می‌شناسند.
سال‌هاست که در تعطیلات نوروزی ایران، خیلی چیزها ازجمله مطبوعات تعطیل می‌شوند و اختلاف نظر بسیاری بین صاحب‌نظران وجود دارد که آیا در این زمانه و با حضور هزاران شبکه رادیویی و تلویزیونی و صدها نرم‌افزار کامپیوتری و ده‌ها برنامه همگانی وایبر و تلگرام و واتس‌آپ و اینستاگرام و توییتر و فیسبوک و برنامه‌های دیگر، می‌شود رسانه‌های مکتوب را به دلیل تعطیلات نوروزی تعطیل کرد؟
اختلاف نظر درباره مطبوعات دارای ظرایفی ازجمله نحوه انتشار و تخصصی بودن آنها و حضور روزنامه‌نگاران در همه روزهای تعطیل و به‌ویژه ۵۰ جمعه دیگر بقیه سال- مانند همین دیروز که مصادف با جمعه و روز سیزده‌بدر ایرانی‌ها بوده-است.در این روز روزنامه‌نگاران هم مانند سازمان‌های خدماتی مثل پلیس و اورژانس سرکار بوده‌اند تا روزنامه امروز را تقدیم شما کنند. درنهایت تقسیم‌بندی مخاطبان است.
همه باور دارند که هر رسانه و هر نشریه‌ای بدون مخاطب معنا و مفهوم ندارد، درحال‌حاضر در کشور ما بیشتر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و مشاغل گوناگون روزهای پنجشنبه تعطیل هستند، به‌طور نمونه نشریه‌ای که برای مخاطبانی چون پزشکان منتشر می‌شود به دلیل تعطیلی مطب بیشتر پزشکان در روز پنجشنبه، نمی‌تواند به‌دست مخاطب واقعی خودش برسد.
روزنامه‌های تخصصی هم بدیهی است که در بسیاری از تعطیلات مخاطب خودشان را از دست می‌دهند و باید بتوانند با تشخیص شرایط و برای تعادل هزینه‌ها منتشر نشوند.
روزنامه تخصصی هم از چنین قاعده‌ای مستثنا نبوده و نیست، هرچند در این مدت در دنیای مجازی و در کانال‌های خود و با گذاشتن نیروهای کشیک تلاش کردیم، با خبرهای روز برای مخاطبان خود همچنان فعال باشیم.
ولی با همه این تعاریف باید باور کنیم که با گسترده شدن دنیای ارتباطات و پیشرفت فناوری و به وجود آمدن خبرنگار شهروند و فاصله گرفتن جوامعی مانند ما با سرانه مطالعه جهانی و تعطیل شدن روزنامه‌های چاپی معتبر در جهان و گرایش به کوتاه‌خوانی در تلفن‌های همراه و دل‌مشغولی‌های دیگر، زنگ خطر سرعت تعطیلی مطبوعات و کاهش تیراژ در جوامعی مانند ما بیشتر از قبل شده است. درحال‌حاضر به نظر می‌رسد، تنها راه ادامه بقا و ماندن رسانه کاغذی، تخصصی شدن روزنامه‌ها و نشریات مکتوب برای هر حوزه است.
 

منبع: روزنامه گسترش صمت - شنبه, 14 فروردین 1395

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد