درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:19   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22100صفحه نخست » ادامه مطلب دوشنبه، 22 اسفند 1394 - 19:55
رسانه های های جدید و تاثیر آنها بر عملکرد سازمانها- اینترنت
امیر رستگار- دانشجوی دکترای مدیریت رسانه - مطابق نظریه غنای رسانه، میزان تراکم اطلاعاتی که یک رسانه انتقال می دهد، به توانایی و ظرفیت رسانه بستگی دارد.
  

رسانه های های جدید و تاثیر آنها بر عملکرد سازمانها- اینترنت
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


تعریف اینترنت
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اینترنت مجموعه‌ای جهانی از شبکه‌های بزرگ و کوچک است که به هم پیوسته‌اند و نام اینترنت (شبکه‌های در هم تنیده) از همین مجموعه گرفته شده است. اینترنت از مجموعه ای شبکه کامپیوتری بزرگ ، کوچک تشکیل شده است .شبکه های فوق با روش های متفاوتی به یکدیگر متصل و موجودیت واحدی با نام "اینترنت " را بوجود آورده اند. نام در نظر گرفته شده برای شبکه فوق از ترکیب واژه های " Inter connected " و " Net work " انتخاب شده است که معنی اصل آن شبکه های بهم مرتبط فرض می شود.

اینترنت شبکه ای از شبکه ها
این نکته در مورد شبکه ها جالب توجه است؛ ممکن است دو یا چند شبکه را بهم متصل کنیم که مجموع این دو یا چند شبکه یک شبکه جدید را تشکیل می دهد.اینترنت شبکه کامپیوتری مشتمل بر هزاران یا میلیونها کامپیوتراست؛ در نگاه دیگر اینترنت شبکه ای متشکل از شبکه های مختلف در جهان است که با استانداردهایی در حوزه های ارتباطی بهم متصل شده و تبادل اطلاعات می کنند.


IP چیست؟
IP (آی پی) که آن را IP address هم می گویند در واقع مخفف عبارت Internet Protocol address یا آدرس های پروتکل اینترنت (شبکه جهانی) است که به صورت یک سری اعداد با قاعده، به هر وسیله ای (اعم از کامپیوتر، تلفن همراه، چاپگر و...) که به شبکه وب متصل شود، اختصاص داده می شود، IP در واقع یک شماره شناسایی یکتا برای یک ارتباط تحت وب است که با آن کامپیوترهای مختلف (یا سرورهای مختلف) در شبکه گسترده وب از هم بازشناخته می شوند، بدین ترتیب موقعیت جغرافیایی کاربر، اطلاعات اتصال به شبکه و... قابل شناسایی و پیگیری است، البته باید توجه نمود که بیشتر کاربران خانگی از IP اختصاص داده شده توسط سرویس دهنده خود (ISP یا Internet service provider) استفاده می کنند، لذا IP آنان در واقع شماره اختصاص داده شده توسط شرکت خدمات دهنده اینترنت است که معمولا تعداد و سری خاصی از IP ها را برای اتصال در اختیار دارد، از این رو IP شما در هر بار اتصال به اینترنت ممکن است تغییر کند، منتها کشور، نام و موقعیت جغرافیایی سرویس دهنده شما همان اطلاعات ISP خواهد بود، چون شما از یکی از کانال ها و شماره های اتصال آن شرکت استفاده می کنید.

IPپویا وIP ایستا
به هر کامپیوتر موجود بر روی اینترنت یک آدرس IP منحصر بفرد نسبت داده می شود. کامپیوتر شما ممکن است دارای یک آدرس IP ایستا و یا یک آدرس IP پویا باشد. در صورت استفاده از یک آدرس IP ایستا، آدرس فوق هرگز تغییر نخواهد کرد. برخی مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت ( ISP)، دارای مجموعه ای از آدرس های IP می باشند و هر مرتبه که شما از طریق آنان به اینترنت متصل می شوید، یکی از آدرس های IP موجود به شما اختصاص داده می شود. به این نوع آدرس ها، آدرس های IP پویا گفته می شود.

domain:
اینترنت به مجموعه ای از domain تقسیم شده است و هر account کاربر به یکی از domain ها مرتبط می باشد. برای شناسائی domain کافی است به قسمت انتهائی URL دقت نمائید. مثلا" از edu. برای مراکز و موسسات آموزشی، gov. برای سازمان های دولتی، org. برای سازمان ها و com. برای کاربردهای تجاری استفاده می شود. کشورهای زیادی نیز دارای اسامی domain مختص به خود می باشند.

تاریخچه و فلسفه پیدایش اینترنت
تاریخچه اینترنت به دهه 1960می رسد پس از جنگ جهانی دوم و احساس نیاز وزارت دفاع آمریکا برای داشتن شبکه ای سریع و هماهنگ و قابل اطمینان که از هر نقطه آمریکا بتواند ارتباطات لازمه را فراهم نماید، این پروژه که آرپانت(ARPAnet ) نامیده شد طرح مشترکی بود بین چندین دانشگاه بزرگ آمریکا، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته( Advanced Research Project Agency ) و وزارت دفاع امریکا ، و توانست شبکه بسیار بزرگی را جهت اتصال کامپیوتر های این مراکز بوجود آورد.
منشاء اینترنت را می توان در سال های جنگ سرد یافت، زمانی که احتمال شروع یک جنگ هسته ای بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی کاملا وجود داشت. در آن سالها وزارت دفاع آمریکا بدنبال یک سیستم مخابراتی بود که بتواند حتی در مقابل ضربات یک جنگ اتمی دوام آورد و از هم نپاشد.
این پروژه که Arpanet نام گرفت، در سال 1968 شروع شد. این شبکه در اولین قدم (محکم) خود چهار کامپیوتر را در نقاط مختلف آمریکا به هم متصل کرد. خوب، این اقدام در آن سال ها بسیار فوق العاده بود .
بزودی معلوم شد که چنین شبکه ای بطور بالقوه دارای توانائیهای بسیار بیشتری از آنچه مسئولان وزارت دفاع در تصور داشتند، است. تبادل اطلاعات علمی و مهندسی از این نمونه بود.
همچنین معلوم شد که یک شبکه واحد هرگز نمی تواند به هدفی که برای آن در نظر گرفته شده بود (توانایی مقاومت در مقابل ضربه هسته ای) دست یابد. به جای آن تصمیم گرفته شد تا شبکه های موجود به هم متصل شوند و به عبارت دیگر شبکه ای از شبکه ها ساخت شود. نام اینترنت هم از همین جا نشات گرفت. اینترنت اولیه فقط دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را به هم متصل می کرد و چون تحت کنترل دولت قرار داشت افراد و شرکت های خصوصی راهی به آن نداشتند.
این وضع تا سال 1991 ادامه داشت، اما از این تاریخ اوضاع بسرعت دگرگون شد. در این سال بنیاد ملی علوم (NSF)، که بزرگترین تامین کننده مالی اینترنت بود، سرمایه خود را از آن خارج کرد و اینترنت را بر روی شرک های تجاری گشود. و بزودی سیل خروشانی ، که امروز آنرا می شناسیم تبدیل شد، و شروع این رشد انفجاری با شبکه تارعنکبوتی جهانی (وب) همراه بود.

راهبری اینترنت
افزایش استفاده از اینترنت در سطح جهان چالش‌هایی را در زمینه مدیریت و قانونمندسازی بوجود آورده‌است. راهبری اینترنت شامل موضوعات گسترده‌ای از اداره فنی آن تا مباحث عمومی‌تر چون نظارت بر محتوی می‌شود. علی‌رغم ماهیت بین‌المللی اینترنت، دشواری توافق در سطح جهانی بر سر این مقررات باعث تدوین بیشتر این قوانین در سطح ملت‌ها شده‌است که مجموع این تلاش‌ها به تشکیل مجمع راهبری اینترنت برای استفاده از نظرات سه بخش دولتی، عمومی و خصوصی کشورهای عضو رای تدوین و تصویب قوانین مرتبط منجر شده‌است. در نهایت در سال ۲۰۰۵ راهبری اینترنت بدینصورت تعریف گردید: " راهبری اینترنت توسعه و استفاده بوسیله دولت‌ها، بخش خصوصی و عمومی در قالب قوانین و ارزش‌های مشترک شان برای ایجاد چارچوبی برای ارزیابی و استفاده از اینترنت است." در همین راستا معرفی سه لایه اصلی زیرساخت‌ها (برای انتقال اطلاعات)، لایه منطقی (برای کنترل زیرساخت) و لایه محتوایی که دربرگیرنده اطلاعاتی است که درون شبکه حرکت می‌کند، از بعد حقوقی به راهبری اینترنت می‌نگرد.

جدول زیر، میزان کاربران اینترنت را در سراسر جهان از سال 1993 را نشان می دهد:

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


میزان کاربران اینترنت در ایران
ایران با 75 میلیون و 149 هزار و 669 نفر جمعیت دارای 40 میلیون و 46 هزار و 785 کاربر اینترنت و 23 میلیون و 567 هزار و 268 مشترک است که با این وجود ضریب نفوذ اینترنت در ایران تا پایان سه ماهه اول امسال حدود 53.29 درصد برآورد می شود؛ این درحالی است که تا پایان سال 92 ضریب نفوذ اینترنت در ایران 49.13 درصد بوده است.

بیشترین و کمترین کاربران اینترنت
براساس بررسی های به عمل آمده استان مازندران با ضریب نفوذ 92.64 درصد بیشترین کاربران اینترنت در ایران را از آن خود کرده است و پس از این استان، تهران با ضریب نفوذ 76.93، اصفهان با ضریب نفوذ 63.29 درصد، خوزستان با ضریب نفوذ 59.01 و سمنان با ضریب نفوذ 57.43 درصد در رده های بعدی قرار دارند.
این درحالی است که استان خراسان شمالی با ضریب نفوذ 29.04 کمترین کاربران اینترنت در کشور را دارد و محروم ترین استان از نظر دسترسی به اینترنت محسوب می شود.
مردم انگلستان در سنهای مختلف از اینترنت استفاده می کنند. 85 الی 95 درصد این افراد از اینترنت استفاده می کنند.اینترنت در همه جای دنیا از جمله ایران همه جا گیر شده است. اینترنت در کشور های مختلف دارای رشد قابل توجهی بوده است. اگر ما به میزان رشد پروتکل اینترنت در آمریکای شمالی دقت کنیم، می بینیم که ما شاهد 20 در صد رشد سالیانه می باشیم. در آفریقای شرقی ما شاهد 38 در صد رشد می باشیم که رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

پهنای باند
به حداکثر میزان انتقال اطلاعات که می تواند در یک وهله زمانی بر روی رسانه ارتباطی منتقل شود، اشاره می کند.پهنای باند با واحد بیت در ثانیه اندازه گیری می شود.پهنای باند در ایران از :
64 کیلو بایت تا 6 مگا بایت می باشد.
اینترنت باعث تغییرات در شیوه تعاملات جهانی شده است. برای مثال من در انگلستان هستم و شما می توانید تصویر و سخنان مرا در انگلستان گوش دهید. امروزه بسیاری از وسایل نظیر تلفن همراه ودروبین وغیره هوشمند شده اند. شما از طریق موبایل می توانید اقدامات بانکی خود را انجام دهید و ساعت حرکت وسایل نقلیه و درجه آب و هوا را متوجه شوید.

تاثیرات اینترنت بر سازمانها
در کنار نفوذ و تاثیر اینترنت در میان افراد، اینترنت بر روی سازمانها تاثیر گذاشته است. سازمانها که از اینتر نت و رسانه های اجتماعی استفاده می کنند بسیار کاراتر از سایر سازمانها می باشند. امروزه ما شاهد اثر بخش تر شدن سازمانها می باشیم. اثراتی که اینترنت بر سازمانها داشتند عبارتند از:

1. شفافیت
بطور کلی شفافیت یک نظام راهبردی مناسب برای آشگار نمودن مناسب اطلاعات کلیدی برای شهروندان است تا آنها به راحتی از اطلاعات ضروری سازمانها و نهادها، همچنین عمده عملکردها و عملیات های دولت آگاهی داشته باشند البته در بعضی موارد هم ، نفع عموم بر آن است که از افشای اطلاعات محافظت شود

انواع شفافیت عبارت است از
شفافیت رادیکال یا بنیادین
در این نوع شفافیت هیچ اطلاعاتی و هیچ زمینه ای از اطلاعات مخفی نمی ماند و بطور کامل همه چیز در معرض دید و دریافت عموم قرار می گیرد.
مزیت شفافیت بنیادی این است که اعتماد سازی را بهمراه دارد، مخاطبان کاملا از همه چیز اطلاع دارند و به همین دلیل سطح اعتماد آنها بالا می رود.
یکی دیگر از مزایای شفافیت بنیادی این است که امکان سوء استفاده از طرف کسانی که در یک مجموعه یا سازمان مشغول به کار هستند را به حداقل می رساند، چون همه می دانند که همه اطلاعات در معرض دید دیگران قرار می گیرد به همین دلیل سعی می کنند مشکلی ایجاد نشود
شفافیت کنترل شده
در این شفافیت بخش هایی از اطلاعات کاملا شفاف هستند و بخش هایی از آن تا حدودی شفافند، مثلا در مورد اطلاعات محرمانه نمی توانیم کاملا شفاف برخورد کنیم و کل اطلاعات را در اختیار عموم قرار بدهیم، بهمین دلیل اطلاعات بصوررت کنترل شده پخش می شود.

انواع شفافیت کنترل شده:
شفافیت سازمانی یا نهادی:
این شفافیت مربوط به زمانی است که ما از خدمات یک سازمان یا یک شرکت قصد استفاده داریم. مثلا وقتی می خواهیم یک شرکت را به ثبت برسانیم باید درصد سهام و آدرس و تلفن و ... را مشخص کنیم و یا وقتی می خواهیم یک Domain اینترنتی برای شرکت درست کنیم باید یکسری اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهیم ( این اطلاعات می تواند بصورت واقعی ارائه شده باشد یا ... ) ، به هر حال باید اطلاعات را در اختیار آنها قرار بدهیم بتوانیم از خدمت آنها استفاده کنیم، در واقع آن سازمان یا خدمتی که آن سازمان به ما ارائه می دهد ما را ناچار می کند شفاف عمل کنیم.
شفافیت آشکار :
در این شفافیت، ما، خودمان، تصمیم به شفاف سازی می گیریم و با قصدی کاملا مشخص یکسری اطلاعات را در اختیار عموم قرار می دهیم
شفافیت پوشیده:
در این نوع شفافیت مطلبی عنوان می گردد که یک مطلب دیگر را پوشش می دهد. مثلا ما در مورد یک دستاورد علمی بحث می کنیم ولی دائم تبلیغ یک شرکت یا یک مجموعه خاص را به همراه آن می آوریم
شفافیت ناخواسته:
در این نوع شفافیت اطلاعاتی که مربوط به سازمان ما می باشد را شخص دیگری در فضای آنلاین منتشر می کند، در واقع ما، خودمان، اقدامی برای شفاف سازی و توزیع اطلاعات نداشته ایم و بطور ناخواسته شفاف سازی ایجاد شده است

نشت اطلاعات از سازمانها
امروزه، ایمیل ها، پیامک ها ، گفتگوهای تلفنی، رسانه های اجتماعی که برای اهداف سازمان استفاده می شود می تواند باعث نشت اطلاعات به خارج از سازمان گردد. حتی گفتگو ها در جلسات و مکالمات تلفنی می تواند راه خود را در سایت های آنلاین باز نماید. بسیاری از سازمان ها شیوه های پیچیده برای نظارت بر ایمیل ها، پیامک ها و تعاملات آنلاین دارند بدین دلیل که از نشت زیان آور اطلاعات جلوگیری کنند. امروز باید سیاست های خاص در سازمان ها تدوین شود و در این سیاست ها نحوه درست از ایمیل، پیامک، وب لاگ، رسانه های اجتماعی و فرمهای دیگر ارتباطات الکترونیکی به پرسنل سازمان آموزش داده شود. متاسفانه چنین سیاست هایی تدوین نشده اند و چنانچه تدوین شده، خوب اجرایی نمی گردد. نشت اطلاعات همیشه عمدی و با نیت بد نمی باشد و لیکن طی مراحل تبادل اطلاعات به بیرون درز می نماید. داشتن نیرو های انسانی آگاه، با انگیزه و هوشیار بهترین شیوه جلوگیری از نشت اطلاعات می باشد.
در بعضی مواقع نشت اطلاعات غیر محرمانه می تواند باعث افزایش عملکرد در سازمانها گردد.

اینترنت بعنوان یک عامل
اینترنت بعنوان یک عامل ایفای نقش می نماید. در سال 1999، مفهوم نمایندگی اینترنت (Internet agency) این موضوع را آشکار نمود که پیام ها ( در غالب کلمات، تصاویر، ویدئوها، صدا و حتی برنامه های کامپیوتری) توسط مردم و تکنوژی ها تغییر کرده و در این فرایند بعنوان عامل ایفای نقش نماید.
عاملیت یک فرایند تغییر پام همانطور که از یک فرد به فرد دیگر عبور می کند، می باشد. این بسیار عادی است که در یک وبلاگ، محتوای مطالب یک مولف را بر مبنای نظر خود تفسیر می نماید که این موضوع عاملیت اینترنت انسانی نامیده می شود. عاملیت اینترنت، قدر تمند و دارای سرعت زیاد می باشد. آنها می توانند اطلاعات را از منابع دیگر شناسایی کرده و آنرا با اطلاعات دیگر ترکیب نماید.


غنا و دسترسی در اینترنت
مطابق نظریه غنای رسانه، میزان تراکم اطلاعاتی که یک رسانه انتقال می دهد، به توانایی و ظرفیت رسانه بستگی دارد. اوهیز، فردریک و شاور در سال ۱۹۹۸ نظریه غنای رسانه را چنین تعریف می کنند: «توانایی یک کانال ارتباطی در جابه جا کردن اطلاعات یا انتقال معنای موجود در یک پیام». بدین ترتیب، این نظریه می گوید هر رسانه ای از توانایی و ظرفیت مشخصی برای انتقال پیام های گوناگون برخوردار است.
بر اساس نظریه غنای رسانه، انتخاب رسانه برای انتقال پیام باید بر اساس ویژگی ها و قابلیت های خاص رسانه و ماهیت محتوای پیام صورت گیرد و اینکه تا چه میزان رسانه قادر است، درک اطلاعات را برای مخاطب تسهیل نماید. مطابق با نظریه غنای رسانه، رسانه ای که ظرفیت انتقال نشانه های چندجانبه نظیر نشانه های آوایی، حرکتی و…، دریافت بازخورد سریع، بهره گیری از صدا و تصویر و استفاده از تعاملات و ارتباطات شخصی را داشته باشد (دافت، لنگل و تروینو، ۱۹۸۷)، غنی ترین رسانه برای انتقال پیام می تواند باشد

دسترسی در اینترنت
مطالب بار گذاری شده در اینترنت می تواند در اختیار مردم سراسر جهان قرار گیرد. با توجه به اطلاعاتی که در اینترنت در مورد کشور ایران بار گذاری شده، ایران بیش از قبل در جهان شناخته در جهان شناخته می شود. شما به راحتی می توانید به اطلاعاتی نظیر آب و هوا و تاریخچه کشورها از طریق اینترنت دسترسی پیدا کنید. همچنان اطلاعاتی که شما بار گذاری می نمایید، می تواند در اختیار مردم در سراسر دنیا قرار گیرد.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد