درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 16:34   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21968صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 9 شهریور 1401 - 10:10
طرح‌ها و استراتژی‌های روابط عمومی
مدیریت امور از دید ارتباطات بیانگر این نکته است که سازمان‌ها اطلاعات لازم را در اختیار گروه‌های کلیدی بیرونی مانند سهامداران، رسانه‌های گروهی، مقامات دولتی، گروه‌های سیاسی و عموم مردم یا مصرف کننده قرار می‌دهند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پس از طرح مقوله مدیریت امور در سال‌های اخیر، بحث در خصوص تشریح و شناسایی آن بین کارشناسان مدیریت امور صنفی و کارکنان بخش‌هایی مانند روابط عمومی و برنامه ریزی راهبردی مدتها ادامه داشت یقینا" بعد جدید مدیریت در آینده در فرآیند سیاستگذاری به عنوان ابزار مهم نقش موثری را در بسیاری از سازمانها، مراکز بازرگانی و اتحادیه‌های تجاری ایفا خواهد کرد و از راهکارهای سازمانی، تکنیک ها و اصطلاحات خاص خود برخوردار خواهد بود.


چیس با طرح مدیریت امور به عنوان بخشی از ارتباطات، موسسات تجاری را تشویق می کرد تا بر افکار عمومی تاثیر گذاشته و مسیر فشار وارده از سوی گروه های سیاسی را قبل از آنکه شکل سازمان یافته ای به خود گیرند تحت کنترل خود درآورند.

 

او به مدیران و رهبران شرکت ها پیشنهاد کرد تا با استفاده و به کارگیری تاکتیک های ویژه ارتباطات، سوءظن گروه های اجتماعی نسبت به بخش خصوصی را به حسن ظن تبدیل کنند اگر بتوان مدیریت امور را به عنوان بخشی از فعالیت ارتباطات در نظر گرفت آن را می توان همچون کلاه کهنه کارشناسان حرفه ای امر ارتباطات تصور کرد اما دست اندرکاران روابط عمومی اغلب در خلال برنامه ریزی راهبردی به مدیران خود توجه کرده و به افکار عمومی کمک می کنند.

 

 اگر این نوع مدیریت بتواند با ایجاد زمینه در پاسخگویی موسسه به تغییرات محیطی بر ایفای نقش آن تاثیر مثبت بگذارد از آینده روشنی برخوردار خواهد بود. مدیریت امور می تواند به سازمان ها کمک کند تا ضمن شناسایی انتقادات شدید به عمل آمده بر آنها متمرکز شده و با استفاده از شیوه های مناسب به مقابله و پاسخگویی نسبت به آن بپردازند

 

به همین منظور دو هدف کلی مورد توجه قرار می گیرند:


الف- تجزیه و تحلیل نوشته های اصلی مدیریت امور برای شناسایی موضوعات کلیدی
ب- استفاده از نظریه پژوهشی برای ایجاد پایه و اساس این شیوه مدیریت و ترسیم خطوط اصلی آن.


مدیریت امور چیست؟
مدیریت امور صرفا" در روابط عمومی خلاصه نمی شود از سویی نه ارتباطات دولتی نه امور عمومی نه رایزنی نه مدیریت بحران و نه برنامه ریزی راهبردی است. مدیریت امور دربرگیرنده تمامی امور و شاید از چند کار بیشتر باشد.


این مشاهده وظایف متفاوت کارکنان این بخش و دیدگاه های منحصر بفرد نسبت به مدیریت امور را مشخص می سازد. مدیریت امور بر تاکتیک ها و ارزش هایی که برای کمک به سازمان های مختلف خصوصا" مراکز تجاری در تلاش برای اصلاح افکار عمومی و تاثیر بر آن هستند تاکید می کند.


ارتباطات
مدیریت امور از دید ارتباطات بیانگر این نکته است که سازمان ها اطلاعات لازم را در اختیار گروه های کلیدی بیرونی مانند سهامداران، رسانه های گروهی، مقامات دولتی، گروه های سیاسی و عموم مردم یا مصرف کننده قرار می دهند. این اطلاعات می تواند زمینه مناسبی را برای درک فعالیت ها و عملکرد صنفی فراهم آورد و از سویی امکان بحث در خصوص مزایا و مضرات ابعاد مختلف افکار عمومی را فراهم سازد. از طریق مدیریت امو ر ارتباطات امکان تحمیل فشارهای لازم بر سیاستگذاران عمومی به واسطه ارتباط و تماس مستقیم را فراهم می آورد.


اگرچه این تصور و اندیشه که شرکت ها می توانند بر اینگونه امور تسلط یابند و آنان را مدیریت کنند به اندازه این باور که شرکت ها نمی توانند مدیریت اینگونه امور را بر عهده گیرند نادرست است. مدیریت امور می تواند عکس العمل یک شرکت یا صنعت را برای تاثیر بر موضوعی که مورد توجه افکار عمومی قرار دارد کنترل و هدایت کند. مدیریت امور نه تنها برای حفاظت از یک شرکت در قبال افکار عمومی مخالف مورد استفاده قرار می گیرد بلکه افکار عمومی دلخواه را جستجو می کند.


هیچ کس خواهان سیاست های ضعیف نیست و سازمان ها می توانند با توجه به مسئولیت های خود رأسا" در قبال آن عکس العمل نشان دهند. حمایت از افکار عمومی منطقی و سیاست های ناشی از آن بخشی از این فرآیند است. منازعه مشروع بین گروه هایی که از منافع و ارزش های متفاوتی برخوردارند بخشی از واقعیت محیط پیرامون هر سازمانی است.


مدیریت امور سازمان ها مصالحه و آشتی سازنده ای را بین منافع گروه ها حتی از طریق قوانین و مقررات جستجو می کند. شرکت ها ممکن است در جستجوی جلب حمایت یک جانبه از سوی سهامداران باشند به عنوان مثال موسسات تولید کننده مواد غذایی از گروه های سیاسی دعوت می کنند تا در خصوص نحوه تغذیه و تولید مواد غذایی اظهار نظر کنند.


تعیین امور و مسائل مهم
پس از گرایش به ایجاد نظریه و پژوهش روابط عمومی تحت لوای نظریه کلی سیستم ها، مدیریت امور این امکان را برای سازمان ها ایجاد می کند تا به اطلاعات دقیق و لحظه ای از محیط اطراف دست یابند. از این اطلاعات می توان برای ارزیابی این موضوع استفاده کرد که آیا ظرفیت سازمان با توجه به اهداف و استانداردهای عملیاتی معقول است
؟


تلاش هایی در جریان است تا فرآیند یاد شده شکل منظم به خود گیرد. "چیس" برای نیل به این هدف الگوی فرآیند مدیریت امور را به عنوان ابزاری در پیش بینی تاثیرات تغییرات به عمل آمده در محیط های درونی و بیرونی بر اجرا و عملکرد کل سیستم یک شرکت پیشنهاد می کند. این ابزار توان و قدرت تصمیم گیری و مسئولیت اجرایی را تعیین می کند.


نتیجه این که حمایت از افکار عمومی منطقی و سیاست ها ناشی از آن بخشی از فرآیند مدیریت امور است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد