درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 12:43   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21839صفحه نخست » چهارشنبه، 5 اسفند 1394 - 12:45
فرآیند پویای هوشمندی کسب‌و‌کار
فرآیند هوشمندی کسب‌و‌کار، فرآیندی پویا و تعاملی است. این فرآیند معمولاً با یک سوال شروع شده و به‌تناوب پاسخ‌های سوالات در یک حلقه تکرار فراهم می‌شود. این پاسخ‌ها امکان تصمیمی‌سازی برای اخذ تصمیم‌ برای مدیران را فراهم می‌آورد.
  

فرآیند پویای هوشمندی کسب‌و‌کار

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، فرآیند هوشمندی کسب‌و‌کار، فرآیندی پویا و تعاملی است. این فرآیند معمولاً با یک سوال شروع شده و به‌تناوب پاسخ‌های سوالات در یک حلقه تکرار فراهم می‌شود. این پاسخ‌ها امکان تصمیمی‌سازی برای اخذ تصمیم‌ برای مدیران را فراهم می‌آورد.

برنامه‌ریزی و سازماندهی

مرحله برنامه‌ریزی و هدایت در ابتدا و انتهای فرآیند هوشمندی کسب‌و‌کار به‌کار بسته می‌شود. ابتدا متعاقب درخواست‌ مدیریت ارشد قاعده‌مند کردن سوالات، برنامه‌ریزی برای پاسخ به سوالات آغاز می‌شود.

جمع‌آوری اطلاعات از منابع

منابع زیادی برای کسب اطلاعات در سازمان وجود دارند. با علم به اینکه اطلاعات، آگاهی و هوشمندی نیست، می‌توان گفت اطلاعات بعد از تحلیل و پردازش به هوش و دانش تبدیل می‌شود. در این مرحله اطلاعات از کلیه پایگاه‌های اطلاعاتی و منابع اطلاعاتی و مراکز داده، جمع‌آوری، پردازش و پالایش شده، به‌عنوان منابع لازم مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد تا آگاهی و دانش لازم و مناسب برای سوالات و خواسته‌ها حاصل شود.

پردازش داده‌ها

در این مرحله داده‌های جمع‌آوری شده مجتمع شده، روابط بین آنها شناسایی و تحلیل می‌‌شود. نتیجه این مرحله می‌تواند منجر به ایجاد پایگاه اطلاعاتی یا افزودن داده‌ها به پایگاه داده فعلی یا نمودارها باشد. این مرحله را به اصطلاح مرحله استخراج، دگرگونی و بارگذاری می‌نامند.

تجزیه و تحلیل اطلاعات

در این مرحله با استفاده از فناوری پیشرفته از اطلاعات مجتمع شده، هوشمندی مورد نظر حاصل می‌شود.سیستم در انتهای این مرحله پاسخ هوشمندانه‌ای به سوالات مدیران ارائه می‌کند. تیم بررسی‌کننده از ابزارهای کاوش اطلاعات برای دسته‌بندی و تحلیل آنها استفاده کرده، آگاهی و دانش و به همراه آن هوشمندی رافراهم می‌کند.

نتیجه این کار جواب سوالات مورد نظر است که در قالب ارائه گزارشات، جداول و نمودارها منتشر شده، امکان تغییر سوال یا بررسی موضوع از زوایای دیگر منجر به تکرار چرخه فرآیند فوق خواهد شد. در این قسمت سوالات جانبی دیگری نیز ممکن است ایجاد شود که برای حل و رسیدن به جواب، به مرحله ابتدایی ارسال می‌شود.

دسته‌بندی و نشر

ابزارهای گزارش‌گیری در سطح عملیاتی از کارایی لازم برای مدیران برخوردار نیستند و مدیران استفاده مؤثری از آنها ندارند. از این‌رو استقرار سکوی هوشمند کسب‌و‌کار در سازمان‌ و استفاده از راهکاری مناسب، ضروری می‌نماید. سازمان‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای مبتنی بر هوشمندی کسب‌و‌کار می‌توانند اثربخشی استفاده از ساختارهای اطلاعاتی موجود را در راستای اهداف سازمان افزایش دهند تا اطلاعات از حالت عملیاتی و محدود به استفاده در لایه‌های اجرایی سازمان به آگاهی و دانش قابل استفاده جهت مدیریت سازمان توسعه یابد.

این ابزارها می‌توانند برای کلیه اطلاعات و داده‌های تولید شده در سازمان مورد بهره‌برداری قرار گیرند.هوشمندی کسب‌و‌کار، نوع جدیدی از سیستم‌های هوشمندی کسب‌و‌کار است که به جای واکنش به پیش‌بینی وقایع می‌پردازد. هوشمندی کسب‌و‌کار به تحلیل اطلاعات حاصل شده از وقایع به منظور افزایش فرصت تصمیم‌سازی در سازمان به کار می‌رود، درحالی‌که هوشمندی کسب‌و‌کار به تصمیم‌گیری قبل از واقعه از روی نبض سازمان و محیط رقابتی کسب‌و‌کار می‌پردازد. این تغییرات طی تعمیم‌پذیری معماری خدمتگرا برای قابلیت جهت انعطاف و انطباق بین میان‌افزارها حاصل شده است.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد