درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 17:27   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21751صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 1 اسفند 1394 - 12:15
وبلاگ همچنان پرکاربرد است
دبیرعلمی چهارمین جشنواره کانون وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی از تحولات مرتبط با این جشنواره خبر داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، حمید ضیایی‌پرور گفت: همچنین در دوره چهارم 7 حوزه موجود در جشنواره وبلاگ‌نویسی به 5 حوزه تقلیل پیدا کرد و به عبارتی در یکدیگر ادغام شدند .

وی ادامه داد: جشنواره ما یکی از بزرگترین جشنواره‌هایی بود که با وجود گستردگی موضوعات متنوع، در دل یک جشنواره برگزار شد .

ضیایی‌پرور افزود: افراد بسیاری در قبل از این جشنواره در خصوص کانون  وبلاگ  و  رسانه های اجتماعی  بر این اعتقاد بودند که وبلاگ‌نویسی دیگر مرسوم نبوده و نیازی به برگزاری جشنواره برای آن نیست اما باید تاکید کنم که وبلاگ یکی از فضاهای جدی در فضای مجازی بوده و با هر جستجو از هر موضوعی می‌توان 50 درصد از یافته‌ها را در وبلاگ مشاهده کرد .

وی گفت: معتقدم وبلاگ هنور انحصار غالب فضای مجازی را در دست دارد و هر چند با آمدن رسانه‌های اجتماعی، بسیاری از افراد از آن دور شدند اما با ویژگی‌ای ککه وبلاگ‌ها دارند، باز هم در میدان استفاده کاربران قرار دارند .

وبلاگ تاریخ انقضا ندارد

ضیایی‌پرور با اشاره به ویژگی‌ بارز وبلاگ نسبت به رسانه‌های اجتماعی اظهار کرد: رسانه‌های اجتماعی با وجود جذابیتی که در به‌روز بودن دارند، اما حداکثر آرشیو مطالب در آنها به 6 ماه می‌رسد اما وبلاگ مدت زمان مشخصی برای آن وجود ندارد و بدون محدودیت زمانی، قابل استفاده است .
وی در ادامه به جشنواره رسانه‌های دیجیتال اشاره کرد و افزود: بخش رسانه‌های دیجیتال در این دوره از جشنواره، بخش حرفه‌ای بود و فرمت‌های مختلف و متنوعی از صوت و تصویر و کلیپ و در کنار آن اپلیکیشن‌های موبایلی مختلف ارائه شد .

اهداف جشنواره

ضیایی پرور در ادامه با اشاره به برخی از اهداف این جشنواره گفت: تقویت فضای وب فارسی با تولید محتوای سالم و مفید، تقویت جایگاه پیشتاز وبلاگ نویسی ایرانیان در جهان، ایجاد فرصت برای تبادل افکار و اندیشه‌ها، ایجاد فرصت برای افزایش مهارت‌های شهروند الکترونیک، هدایت و تشویق جریان سالم و پرنشاط وبلاگ‌نویسی، کمک به مدیران و برنامه‌ریزان کشور از جمله مدیریت شهری برای برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر در جهت رفع مشکلات شهروندان و تبدیل فضاهای تهدیدکننده عرصه رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیجیتالی به فضاهای فرصت، بخشی از این اهداف هستند .

جریان‌سازی و جهت دهی به تولید محتوا در فضای مجازی، زمینه‌سازی برای تربیت شهروندان الکترونیک آینده، تقویت کارکردهای اطلاع‌رسانی، تعاملی، سرگرمی، نشاط و شبکه‌ سازی این فناوری وب دویی در مدیریت شهری، شناسایی استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف به منظور استفاده در بخش‌های مربوطه در مدیریت شهری، کمک به تحقق اهداف کلان 18 گانه شهرداری در عرصه مدیریت شهری و کاهش تهدیدات فضای شبکه‌های اجتماعی مجازی و ارتقای سواد رسانه ای شهروندان در جنگ نرم دشمنان نیز از جمله اهداف دیگر در جشنواره کانون وبلاگ و رسانه های اجتماعی بود که به گفته ضیایی‌پرور دنبال شد .
دبیر علمی چهارمین جشنواره کانون وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی تاکید کرد: این مساله که شهرداری فضایی را فراهم کرد تا ابزار گفتگو و قلم برای شهروندان با افکار مختلف مهیا شود، سبب می‌شود تا نوعی تمرین برای شهروندان اعم از مسئول و غیر مسئول فراهم شود تا آنها حرف‌ها و نقدهای خود را مطرح کرده و تمرین نقدپذیری کنند .

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی از تمام مردم تشکیل شده و بازتاب افکار مختلف در فرمت‌های گوناگون در آن مطرح است و با تمرینی که در چنین جشنواره‌هایی صورت می‌گیرد، می‌توان راه استفاده صحیح از فضای مجازی را آموخته و به فرزندان خود نیز بیاموزیم. همچنین انتخاب یک وبلاگ‌نویس به عنوان بهترین، می‌تواند الگوهای این زمینه‌ را به سایر فعالان معرفی کند .
ضیایی‌پرور ضمن بیان اینکه سالها سیاست سلبی اجرا می‌شده و دیگر نتیجه‌ مطلوبی به دنبال ندارد، به اظهارات اخیر فیروزآبادی عضو شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فیلتر فضای مجازی و یکی از شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شود تا مردم به شبکه‌های اجتماعی دیگر روی بیاورند .

وی گفت: سوال اینجاست که مردم به چه شبکه‌ای نیاز دارند و باید گفت که سرگرمی پاسخ این سوال است .
ضیایی‌پرور تاکید کرد: متاسفانه رسانه‌های اصلی، سرگرمی را از فهرست برنامه‌های خود حذف کردند و وعظ و موعظه را در صدر برنامه‌های خود قرار دادند .

وی با مصادیقی در حوزه سرگرم‌کننده‌ترین برنامه‌ها و گروه‌های مجازی و رسانه‌ای گفت: گروهی مانند بدندید و برنامه‌ای مانند خندوانه بیشترین کاربر و بیننده را به خود اختصاص داد و تنها دلیل این مساله نیز، سرگرم‌کننده بودن آنها بود .
ضیایی‌پرور اظهار کرد: طبق اظهارات آقای فیروزآبادی، مردم به شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند و به عبارتی این شبکه‌ها، سوپاپ جامعه هستند .

دبیر علمی چهارمین جشنواره کانون وبلاگ و رسانه های اجتماعی تصریح کرد: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید یاد بگیریم که چگونه از این فضاها استفاده کرده و چه اطلاعاتی را درآن قرار دهیم یا اینکه چگونه مانع انحراف یا کلاهبرداری شویم .
وی در ادامه به بخش‌های جشنواره اشاره کرد و افزود: یکی از بخش‌ها رسانه‌های اجتماعی بود که در آن هم شبکه‌های اجتماعی داخلی وخارجی فیلتر نشده که در چارچوب مقررات و ضوابط قانونی کشور فعالیت می‌کنند، مورد توجه هستند که در بین آنها می‌توان به برنامه آپارات اشاره کرد .

ضیایی‌پرور یکی دیگر از بخش‌های این جشنواره را رسانه‌های دیجیتال عنوان کرد که در آن تصاویر متحرک و گرافیکی و صدا و نرم افزار و وب سایت و کتاب و نشریات الکترونیکی، آثاری را شهروندان خلق کردند .
به گفته دبیر علمی چهارمین جشنواره کانون وبلاگ و رسانه های اجتماعی، شاخص‌های داوری این جشنواره، شاخص گرافیکی، محتوایی و تکنولوژیکی به عنوان شاخص‌های کلان مدنظر قرار گرفت .

ثبت بیش از 6 هزارو 500 اثر در سامانه

وی همچنین اعلام کرد که 6 هزار و 600 اثر در سامانه ثبت شد که 414 اثر برگزیده شدند و 18 اثر برتر در کل شهر تهران برگزیده شد و 3 همایش علمی در مناطق 6، 7 و 11 برگزار شد .

به گفته ضیایی‌پرور، ده‌ها کارگاه آموزشی و کتاب و سی‌دی توزیع و کمپین‌هایی هم برای آن در شبکه اجتماعی تشکیل شد .
وی افزود: بسیاری از آثار حتی به مرحله داوری نرسید و فقط با انگیزه راه‌اندازی وبلاگ صورت گرفت و محتوای کیفی نداشت و بعضی از آثار نیز، کپی بودند یا شکل‌های مشابه داشتند .

ضیایی‌پرور تاکید کرد که در انتخاب آثار برتر هیچ سهمیه‌بندی‌ای وجود نداشت و بدون قضاوت قبلی، درباره آثار تصمیم‌گیری شد

 

منبع: همشهری آنلاین

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد