درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 10:11   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21735صفحه نخست » شنبه، 1 اسفند 1394 - 11:03
فرهنگ کسب‌وکار
فرهنگ کسب‌وکار در ایتالیا
کشور ایتالیا با جمعیتی حدود 5/ 59 میلیون نفر در جنوب اروپا واقع شده است. ایتالیا به همراه آلمان، فرانسه، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ «اتحادیه اقتصادی اروپا» را تاسیس کردند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کشور ایتالیا با جمعیتی حدود 5/ 59 میلیون نفر در جنوب اروپا واقع شده است. ایتالیا به همراه آلمان، فرانسه، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ «اتحادیه اقتصادی اروپا» را تاسیس کردند. این کشور دارای یک جمهوری دموکراتیک بر مبنای یک سیستم حقوق مدنی است. نخست‌وزیر در راس دولت قرار دارد و ریاست هیات وزرا به عهده اوست. ایتالیا دارای دو مجلس مقننه شامل مجلس سنا و مجلس نمایندگان است. اقتصاد این کشور متنوع است: مناطق شمالی «موتورهای» صنعتی برای اقتصاد ایتالیا به شمار می‌روند.


بخش‌های اصلی: غذا، پارچه، ماشین‌آلات، آهن و فولاد، پوشاک، کفش و سفال‌سازی است. در مقابل، مناطق جنوبی، کمتر موفق بوده‌اند و شکاف اقتصادی قابل‌توجهی بین شمال و جنوب که اقتصاد آن بر مبنای شرکت‌های کوچک کشاورزی و تولیدی و بخش توریسم(جنوب ایتالیا دارای طبیعتی فوق‌العاده‌ است) وجود دارد. صادرات اصلی جنوب ایتالیا محصولات مهندسی، غذا به خصوص روغن زیتون، پارچه و پوشاک، ماشین‌آلات، وسایل‌نقلیه، تجهیزات حمل و نقل، محصولات شیمیایی، فلزات معدنی و غیرآهنی است. حضور زنان در موقعیت‌های فنی و کسب‌وکار در حال افزایش است؛ گرچه هنوز یافتن آنها در موقعیت‌های بالای یک سازمان غیرمعمول است. تنها 38 درصد زنان ایتالیایی زیر 65 سال در بازار کار این کشور وجود دارند؛ که این خود پایین‌ترین درصد در غرب اروپا محسوب می‌شود. با وجود این، زنان خارجی بدون مشکل خاصی می‌توانند در این کشور فعالیت کنند.

برخی عرف‌های فرهنگی در ایتالیا که باید از آن آگاه باشید
ایتالیایی‌ها به خصوص با خارجی‌ها بسیار خوش‌مشرب هستند؛ دلیل این امر شاید این باشد که این کشور مکان محبوبی برای توریست‌هایی است که اغلب شیفته تاریخ، زیبایی طبیعی و فرهنگ ایتالیا هستند. شما می‌توانید از آنها انتقاد کرده و با آنها شوخی کنید؛ آنها برای حس شوخ‌طبعی شما ارزش قائلند. همیشه سعی کنید پیش از ترتیب یک جلسه، رابطه خوبی با شریک بالقوه تجاری خود ایجاد کنید، چرا که ایتالیایی‌ها دوست دارند با کسی وارد کسب‌وکار شوند که او را می‌شناسند و می‌توانند به او اعتماد کنند. ابتدا چند ایمیل حاوی اهداف خود بنویسید اما انتظار پاسخ فوری از طرف ایتالیایی نداشته باشید؛ در حقیقت با عدم انتظار یک پاسخ از طرف ایتالیایی آسوده‌تر خواهید بود: در برخی موارد، یک تماس تلفنی گزینه بهتر و مناسب‌تری است. اگر برای بعدازظهر برنامه‌ریزی کرده‌اید، باید بدانید جلسات کاری معمولا بین 10 یا 11 صبح برگزار می‌شود. بهتر است در روزهای نزدیک به تعطیلات برای انجام کسب‌وکار با ایتالیایی‌ها اجتناب کنید. به‌خصوص ماه آگوست؛ چرا که بسیاری از کارمندان کار نمی‌کنند و انجام کارها به موقع چندان آسان نخواهد بود. گرچه این مساله به نوع کسب‌وکاری که در حال انجام آن هستید بستگی دارد. در روند و مراحل کسب‌وکار با ایتالیایی‌ها شتابزده عمل نکنید. در حقیقت، مذاکرات می‌تواند به آرامی انجام شود؛ چون ایتالیایی‌ها می‌خواهند همه امور را با جزئیات بدانند و طرف مقابل خود را کاملا بشناسند. علاوه بر این، صبور نبودن و عجله برای به سر انجام رساندن مذاکرات به نوعی نشانه ضعف است. بنابراین برای موفقیت باید صبور بود.

رفتار خوب و مودبانه در همه جهان پسندیده است و این امر در ایتالیا به‌عنوان یک امر حیاتی شناخته می‌شود. روش صحیح برای معرفی خود و ارتباط با اشخاص، دست دادن با طرف مقابل است. این کار را هم در زمان ملاقات و هم در زمان خداحافظی باید انجام داد. دست دادن با افراد حتی اگر تعداد آنها زیاد باشد امر مهمی محسوب می‌شود. ممکن است بعد از یک زمان طولانی، وقتی که روابط کاری حالت غیررسمی‌تر به خود می‌گیرد، روابط صمیمی‌تر شود ولی در این صورت باید عکس‌العمل مناسبی داشت تا طرف مقابل دلسرد نشود. طرز پوشیدن لباس نیز بر افراد مقابل تاثیر زیادی می‌گذارد. ایتالیایی‌ها به تصویری که دیگران از آنها در ذهن دارند بسیار اهمیت می‌دهند. بنابراین استفاده از لباس‌های رسمی در ملاقات‌های اولیه از اهمیت زیادی برخوردار است. با افزایش تعداد ملاقات‌ها و در موارد غیررسمی می‌توان از لباس‌های معمولی‌تر استفاده کرد.ایتالیایی‌ها خیلی آدم‌های وقت‌شناسی نیستند، بنابراین در این زمینه انعطاف‌پذیر هستند. از آنجا که وقت‌شناسی و دقیق بودن می‌تواند تاثیرات مثبتی بر طرف مقابل بگذارد باید این امر را در روابط رعایت کرد ولی اگر در یک قرار طرف مقابل شما با 15 تا 30 دقیقه تاخیر حاضر شود نیز نباید خیلی تعجب کنید.ایتالیایی‌ها به غذا خوردن حتی در هنگام انجام کار علاقه زیادی دارند. اکثر ملاقات‌ها شامل صرف ناهار یا شام با طرف مقابل می‌شود. در واقع از آنجا که مهمان‌نوازی برای ایتالیایی‌ها اهمیت زیادی دارد، در یک قرار ملاقات شما حتما به یک رستوران محلی دعوت خواهید شد.

در واقع برای آشنایی با طرف مقابل، نشستن دور یک میز یک روش مناسب به حساب می‌آید. بنابراین موضوعات مورد بحث فقط به کسب‌وکار مورد نظر محدود نمی‌شود و می‌تواند در رابطه با امور جاری، آداب و رسوم خارجی و حتی مسائل ورزشی باشد. در نتیجه فضای مذاکرات از حالت خشک و بی‌روح خارج شده و فضای گرم‌تری به وجود می‌آید. اما سعی کنید حداقل چند کلمه ساده به زبان ایتالیایی برای موثر کردن بیشتر جلسات یاد بگیرید؛ در حقیقت این عمل به طور قطع تاثیرات مثبتی خواهد داشت. گرچه اشاره به تابوی خاص در ایتالیا دشوار است اما باید توجه داشته باشید که شماری از مسائل مانند امور سیاسی، مافیا، مسائل خصوصی خانوادگی، درآمد شخصی موضوعاتی حساس برای ایتالیا هستند. Bella Figura  عبارتی است که اغلب برای توصیف توانایی تاثیرگذاری و رفتار باوقار و رسمی به‌کار برده می‌شود و یک عنصر کلیدی در فرهنگ کسب‌وکار ایتالیایی‌ها است. در فرهنگ ایتالیایی ظاهر و نظرات دیگران به شدت مهم است. زمان انجام کسب‌وکار در ایتالیا، بسیار ضروری است که اطمینان یابید همه ارائه‌ها و جزئیات کسب‌وکار خوشایند همتایان ایتالیایی شما است. در این کشور فوق‌العاده زیبا هیچ چیز مهم‌تر از ایجاد و حفظ bella figura  برای دستیابی به یک معرفی موفقیت‌آمیز در محیط کسب‌وکار نیست. ایتالیا برای میراث فرهنگی قوی خود شهرت دارد و این امر به رسوم و آداب کسب‌وکار آن کشیده شده است.  سلسله مراتب اساس کسب‌وکار ایتالیایی‌ها است. آداب کسب‌وکار ایتالیایی‌ها نیاز به عناوین حرفه‌ای، چه در مکالمات غیرمهم، چه در نوشتار رسمی دارند. به علاوه ترجیح ایتالیایی‌ها عموما بر این است که تنها با مهم‌ترین افراد در هر سازمان وارد تجارت و کسب‌وکار شوند؛ چرا که موقعیت اجتماعی و عنوان در این فرهنگ اهمیت بسزایی دارد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3707

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد