درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:56   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21657صفحه نخست » سه شنبه، 27 بهمن 1394 - 10:57
با جزییات طرح سامانه ناوبری و موقعیت‌یابی فضاپایه ملی بیشتر آشنا شوید
سامانه خدمات ناوبری فضایی ایران
توسعه و پیاده‌سازی ناوبری و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای با دقت بالا در سطح کشور برای دستیابی به کاربردهای گسترده‌تر عمومی و مصارف خاص از اهداف اولین و تنها سامانه ناوبری و موقعیت‌یابی فضاپایه ملی(IGNS) است. این سامانه با بهره‌گیری از امکانات سه سامانه برتر موقعیت‌یابی موجود در جهان (سامانه چینی بیدو، روسی گلوناس و آمریکایی جی.پی.اس) در نظر دارد قابلیت‌های فنی بهتری با هزینه بسیار کمتر ارایه کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، توسعه و پیاده‌سازی ناوبری و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای با دقت بالا در سطح کشور برای دستیابی به کاربردهای گسترده‌تر عمومی و مصارف خاص از اهداف اولین و تنها سامانه ناوبری و موقعیت‌یابی فضاپایه ملی(IGNS) است. این سامانه با بهره‌گیری از امکانات سه سامانه برتر موقعیت‌یابی موجود در جهان (سامانه چینی بیدو، روسی گلوناس و آمریکایی جی.پی.اس) در نظر دارد قابلیت‌های فنی بهتری با هزینه بسیار کمتر ارایه کند.

در طرح این سامانه، که با محوریت گروه فضایی صاایران (صنایع الکترونیک ایران)، حمایت مرکز ملی فضایی ایران (معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) و مشارکت پیشرفته‌ترین شرکت‌های خارجی صورت گرفته، سعی بر انتقال دانش فنی سامانه‌های ناوبری موجود و بومی‌سازی فناوری آن با استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی شده است و بدون شک افزایش اشتغال و تحول اقتصادی از فواید اجرایی شدن این طرح خواهد بود.

راه اندازی آزمایشی این سامانه در سال ۱۳۹۵ انجام می‌شود و قادر خواهد بود اطلاعات همزمان از سه سامانه جهانی را توسط گیرنده‌های خود دریافت کند و به صورت بلادرنگ در اختیار کاربران قرار دهد.

 

حمل و نقل متحول خواهد شد

به زودی با آغاز به کار این سامانه، اطلاع دقیق از وضعیت ترافیک جاده‌ها و خیابان‌ها ممکن خواهد شد. با این سامانه حتی می‌توان به راحتی از موقعیت خودروی سرقت شده باخبر شد و با نصب سامانه روی تاکسی‌ها امکان اطلاع دقیق رانندگان تاکسی از وضعیت تراکم مسافران در یک منطقه خاص هم فراهم می‌شود. گزارش تردد و مسیرهای پیموده شده، اطلاع لحظه‌ای و دقیق از موقعیت خودروهای شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی از دیگر خدمات ویژه این سامانه هستند. به این ترتیب رانندگان می‌توانند بهترین مسیر با ترافیک و مسافت کمتر تا مقصد را انتخاب کنند.

ازین پس، شرکت‌های مسافرتی بین شهری نیز از موقعیت و وضعیت خودروها باخبر می‌شوند. به این ترتیب با بررسی لحظه‌ای میزان مصرف سوخت و گزارش دقیق سرعت و مسافت طی شده اتوبوس‌های بین شهری نیازی به توقف در پلیس‌راه‌ها وجود نخواهد داشت. اطلاع از زمان دقیق نیاز خودروها برای مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سوخت‌رسانی و موقعیت نزدیک‌ترین ناوگان‌های سوخت مانند پمپ بنزین‌ها و پمپ گازها از دیگر خدمات سامانه ناوبری و موقعیت‌یابی ملی فضایی است. 

علاوه بر اینها، کنترل موقعیت و وضعیت توزیع محموله‌ها برای تمامی شرکت‌های پستی، ارسال محصول و پیک موتوری‌ها نیز ممکن می‌شود.

سخت‌افزار سامانه ناوبری و موقعیت‌یابی ملی فضایی قرار است به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار بگیرد و کاربران تنها با پرداخت سالانه ۱۵ تا ۶۰ هزار تومان از خدمات این سامانه فوق پیشرفته بهره‌مند شوند.

 

ارتقای مدیریت بحران با سامانه ناوبری و موقعیت‌یابی ملی فضایی

نزدیک‌ترین درمانگاه یا اورژانس کجاست؟ از محل دقیق بروز سوانح و آتش‌سوزی‌ها چگونه مطلع شویم؟ بهترین مسیر برای رسیدن به محل حادثه کدام است؟ 

به زودی با آغاز به کار سامانه ناوبری و موقعیت‌یابی ملی فضایی می‌توان بهترین مسیر را در هر زمان و مکان، حتی در مواقع بحرانی نظیر آتش‌سوزی، سوانح جاده‌ای و بلایای طبیعی انتخاب کرد. همچنین با اطلاع دقیق از نزدیک‌ترین خودروی ویژه امدادرسانی می‌توان سرعت عملیات امداد و نجات را افزایش داد. 

توسط این سامانه امکان مدیریت وضعیت و موقعیت بیماران و معلولان از راه دور، برای اولین بار در کشور فراهم می‌شود. به عنوان مثال با کنترل موقعیت دقیق افراد توسط سامانه ناوبری و موقعیت‌یابی ملی فضایی می‌توان از مفقود شدن و به خطر افتادن جان سالمندان و بیماران مبتلا به فراموشی جلوگیری کرد.

ارسال هشدار در مواقع بروز حادثه و موقعیت‌یابی دقیق جنگل‌بانان، محافظان محیط زیست و یا کوهنوردانی که زیر بهمن مدفون شده‌اند، تنها نمونه‌هایی از خدمات گسترده مدیریت بحران توسط سامانه ناوبری و موقعیت‌یابی ملی فضایی است.

 

آخرین اطلاعات

استفاده از ماهواره‌های زمین آهنگ در ارسال داده، پوشش و دقت بالاتر نسبت به سامانه‌های مشابه از نقاط قوت سامانه IGNS است. در این سامانه امکان افزایش دقت تا یک سانتی‌متر بصورت بلادرنگ با استفاده از ایستگاه‌های زمینی، دقت پنج میلی‌متر با تاخیر زمانی 20 دقیقه‌ای و دقت یک میلی‌متر پس از 60 ساعت فراهم شده است.

این سامانه با مشارکت بهترین و پیشرفته‌ترین شرکت‌های خارجی و داخلی به زودی در تهران و سپس کلانشهرها و کل کشور اجرایی خواهد شد. 

اهمیت دیگر این سامانه استفاده از فناوری «text message» برای ارسال موقعیت است به صورتی که کلیه گزارش‌ها اعم از زلزله، رانش زمین، تغییر شکل پل‌ها، موقعیت خودروها و سامانه‌های حمل و نقل و … در قالب یک هشدار متنی ارسال می‌شود.

علاقمندان دارای سیم‌کارت همراه اول برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه عملکرد و ارائه خدمات این سامانه ملی می‌توانند از طریق ارسال پیامک با متن SG و ایرانسلی‌ها نیز با ارسال عدد ١ و پس از دریافت پیامک پاسخ اولیه با ارسال متن SG به شماره ۲۰۰۱۲۰، اقدام کرده و از کامل‌ترین جزییات این طرح ملی باخبر شوند.

 

منبع: صا ایران

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد