درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 20:22   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21609صفحه نخست » یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 13:05
مدیریت امروز
چگونه پاداش منجر به نوآوری می‌شود؟
یکی از مزایایی که معمولا برای تک تک اعضای سازمان درنظرگرفته می‌شود پاداش است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، یکی از مزایایی که معمولا برای تک تک اعضای سازمان درنظرگرفته می‌شود پاداش است. پاداش تعاریف متفاوت و گاه متناقض دارد، گاهی حتی آن را معادل حقوق و دستمزد می‌گیرند اما معمولا جدا از حقوق و دستمزد است که ماهانه یا سالانه پرداخت می‌شود. امروزه شرکت‌های موفق از پاداش برای جهت دهی به رفتار کارکنان استفاده می‌کنند، اما متاسفانه در کشور ما یا پاداش را در نظر نمی‌گیرند یا هدف خاصی از اعطای آن ندارند وهمه افراد جدا از عملکرد مثبت یا منفی به میزان یکسان پاداش دریافت می‌کنند. مبنای پرداخت پاداش می‌تواند چیزهای مختلفی از جمله پاداش برمبنای ارشدیت، سطح تحصیلات، سابقه کار، عملکرد یا پاداش برمبنای نوآوری فرد برای سازمان باشد.

در محیط کسب وکارامروزی به علت تغییرات سریع تکنولوژی، دگرگون شدن نیروی کار، بمباران اطلاعاتی وتغییرات سریع درانجام کارها، رقابت بین سازمان‌ها به‌شدت افزایش یافته است. لذا سازمان‌هایی موفق هستند که کارکنانی خلاق، نوآور وپویا داشته باشند تابتوانند پویایی سازمان را همیشه حفظ کند و درمیان دریای رقابت غرق نشود و اینجاست که مسئله پاداش مبتنی برعملکردبیش از بیش اهمیت پیدا می‌کند و سازمان‌ها می‌کوشند تا به وسیله پاداش رفتارمورد نظرخود یعنی همان خلاقیت و نوآوری را در اعضای خود تقویت کنند.

درسیستم پاداش مبتنی بر نوآوری ابتدا باتوجه به اهداف کسب‌و‌کارمعیارهایی را برای نوآوری تعیین می‌کنیم، درواقع تعیین می‌کنیم که نوآوری و خلاقیت در چه بخش‌هایی بیشتر حائز اهمیت است وچه رفتارهایی رابیشتر شامل می‌شود. به‌عنوان مثال دریک واحد تولیدی ممکن است یکی از کارگران پیشنهادی ارائه دهد که منجر به کاهش ضایعات گردد یا دریک واحد خدماتی یکی ازاعضا راهی را برای خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان ارائه دهد که منجر به رضایت بیشتر مشتریان شود.

پس نوآوری و خلاقیت و کمک آن به پیشرفت کاربسته به نوع سازمان، اهداف وعملکرد آن دارد، در واقع نوع نوآوری می‌تواند در سازمان‌های مختلف متفاوت باشد و همه اعضای یک سازمان از کارمندان و مدیران می‌توانند در ارائه ایده‌ها و پیشنهاد‌های نوآورانه پیشرو باشند. اما چیزی که در اینجا حائز اهمیت است این است که نباید این ایده‌ها و پیشنهادات بی‌پاسخ بماند.

پاداش‌های نوآورانه می‌تواند به دوصورت نقدی یا غیرنقدی شامل بن خرید، تشویق و قدردانی باشد.معمولا نحوه دریافت ایده‌ها و پاداش‌های نوآورانه می‌تواند به دوصورت انجام گیرد: نخست اینکه افراد می‌توانند حین انجام کار ایده‌های خود را باکارفرما درمیان بگذارند یا اینکه در اکثرسازمان‌هایی که ازجمعیت بالایی برخوردارند یک صندوق دریافت پیشنهادات در نظر می‌گیرند و بعد ازهرماه تمام ایده‌ها و پیشنهادات را بررسی و درصورت امکان عملی شدن آن‌را عملی می‌کنند.

در اینجا می‌توان رابطه مستقیمی راکه بین پاداش و نوآوری سازمانی وجود دارد دید و دو موضوعی که اهمیت دارد ترغیب کارکنان جهت دادن ایده‌های نوآورانه و بی‌پاسخ نماندن ایده‌ها ازطرف مدیراست. شاید ذکراین نکته خالی ازلطف نباشد که پاداش مبتنی بر نوآوری درهمه شرکت‌هاوسازمان‌ها کاربرد ندارد.

به‌عنوان نمونه درسازمان‌های دولتی که درآن قوانین ومقررات خاص حکمفرماست براساس بحث ایده دادن و نوآوری زیاد مورد توجه نیست و در نتیجه سیستم پاداش مبتنی برعملکرد نیز خودبه‌خود منتفی است، یا شرکت‌هایی که چندان نیاز به محیط پویا و نوآورانه ندارند این نوع از پاداش کاربرد ندارد، بلکه سازمان‌هایی که در محیط پویا و پیچیده امروزی باید به رقابت بپردازند و برای کسب یک مزیت رقابتی باید یک برگ برنده در دست داشنه باشند، استفاده از مدل پاداش مبتنی بر نوآوری توصیه می‌شود.

ایده‌های نوآورانه می‌توانند در همه بخش‌های مختلف منجمله بازاریابی، فروش، سرمایه‌گذاری، تسهیل فرآیند کار و... مفید واقع شود. درواقع هرآن چیزی که منجر به کاهش هزینه‌ها وضایعات، افزایش فروش و سود و به طورکلی منجر به ایجاد یک نوع مزیت رقابتی برای سازمان شود مستحق دریافت این نوع از پاداش است.

علاوه برتمام این موارد، امروزه دربعضی از شرکت‌ها برای پی بردن به ایده‌های ناب ومفید ازمشتریان استفاده می‌کنند بدین صورت که ازطریق پرسشنامه یا روش‌های دیگر، ایده‌ها و نظرات مشتریان را دریافت می‌کنند و به بهترین ایده‌ها طبق قرعه کشی هدیه خاصی اختصاص می‌دهند. چراکه مشتریان خارج از محیط سازمان قرار دارند و می‌توانند مواردی راکه به نظرشان موجب بهبود کالا یا خدمات می‌شود بیان ‌کنند. به هرحال به‌عنوان ختم کلام می‌توان گفت اگرکسب‌وکار شما در یک محیط پویا و فعال قرار دارد و لازمه پیشرفت درآن وجود نوآوری وخلاقیت‌های گوناگون است بهتر است که از سیستم پاداش مبتنی برنوآوری استفاده کنید.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد