درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 مرداد 1401 - 21:26   

انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد

  کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد

  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان تنکابن
  مدیر روابط‌عمومی ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی منصوب شد
  روابط عمومی و دیپلماسی
  اهمیت حیاتی همکاری راستی‌آزمایان برای مبارزه با انتشار اطلاعات جعلی
  جلسه رسمی شورای هماهنگی روابط عمومی های هیات های ورزشی استان اردبیل
  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد
  آشنایی با روابط عمومی
  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات
  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21592صفحه نخست » گفتگوسه شنبه، 31 تیر 1399 - 08:01
تفاوت ها و شباهت های بین روابط عمومی و بازاریابی محتوا
چگونه بازاریابی محتوا و روابط عمومی می توانند همراه هم برای شما کار کنند
در گفتگو با الکس دانوف مطرح شد: - با توجه به مطالعه ای که اخیرا توسط Nielsen and inPowered صورت گرفته است، روابط عمومی در تاثیرگذاری بر یک خرید در مرحله نهایی و بررسی خرید، 80 درصد موثرتر از بازاریابی محتوا می باشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی در نگاه اول می توانند مشابه به نظر برسند، اما اجازه دهید نگاهی از نزدیک به آن ها بیندازیم. در حالی که شباهت هایی در این که کدام یک از رویکردها می تواند انجام شود، وجود دارد، و در چگونگی رسیدن آن ها به اهداف خود، تفاوت ها نیز برای تشخیص مهم می باشند. درک بهتر شما از قابلیت های هر یک از ابزارهای در اختیارتان، موجب خواهد شد که بهتر بتوانید از آن ها به نفع خود استفاده نمائید.

الکس دانوف، یکی از استراتژیست های بازاریابی محتوای مؤسسه Brafton مستقر در سان فرانسیسکو، اخیرا به ما اجازه داد که از اطلاعاتش در مورد تفاوت ها و شباهت های بین روابط عمومی و بازاریابی محتوا، استفاده نمائیم. قبل از اشتغال در بحث بازاریابی محتوا، الکس چند سالی را به عنوان مسئول هماهنگی و متخصص روابط عمومی در یک شرکت بزرگ مشغول به کار بود. او با داشتن سابقه کار در هر دو زمینه، بینش خود را به شیوه های مختلفی به اشتراک گذاشته است که هر یک می تواند منفعتی به یک تجارت برساند.


یکی از اولین چیزهایی که او روشن ساخت، زمانی که من با او صحبت می کردم، این بود: بازاریابی محتوا و روابط عمومی متقابلا منحصر به فرد نیستند (یعنی این دو مقوله با هم ناسازگار نیستند). بین آن ها ویژگی های مشترک بسیاری وجود دارد و همچنین از روش های مشابه استفاده می کنند، اما اهداف آنها منحصر به فرد بوده و نتایج متفاوتی تولید می کنند. بسته به اهداف شما، بهترین استراتژی برای به کارگیری توسط شما می تواند متفاوت باشد.


هر تاکتیک، نقشی را بازی می کند


بازاریابی محتوا و روابط عمومی در عملکردهای متفاوتی به کار گرفته می شوند. محتوای روابط عمومی به شرکت ها اجازه می دهد تا اطلاعات برند، محصولات و فرهنگ خود را به اشتراک گذارند، در حالی که بازاریابی محتوا به آن ها پلتفرمی برای نشان دادن تفکر رهبری و تخصص شان در بازار هدف  ارائه می دهد.

بازاریابی محتوا و روابط عمومی کجا با یکدیگر همپوشانی پیدا می نمایند؟


هر دو مقوله بازاریابی محتوا و روابط عمومی ابزارهای ارتباطی هستند که شرکت ها به منظور قرار گرفتن به عنوان رهبران صنعت خود، و نشان دادن این مسئله که آنها می توانند نیازهای مشتریان خود را برآورده سازند، آن ها را به کار می گیرند. مرزهای کاملا مبهمی میان این دو وجود دارد - یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب اغلب شامل محتوای روابط عمومی نیز می باشد، و بالعکس.


بازاریابی محتوا چه چیزی ارائه می دهد که روابط عمومی نمی تواند آن را ارائه کند؟


بازاریابی محتوا به سوالاتی که مردم واقعی می پرسند پاسخ داده و آنها را با یک محصول و یا راه حل متصل می نماید. محتوای با کیفیت بالا، در هسته اصلی یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب قرار داشته، و این اغلب بدان معناست که یک قطعه و یا دارایی چیزی بیشتر از یک فروش نرم است که بخواهید از پشت بام فریاد بزنید.

روابط عمومی چه چیزی ارائه می دهد که بازاریابی محتوا نمی تواند آن را ارائه کند؟


محتوای روابط عمومی معمولا به یک شرکت این فرصت را می دهد که به طور مستقیم‌تری به تبلیغ خود و محصولاتش بپردازد، که به طور کلی این کار را با هدف قرار دادن رسانه ها انجام می دهد.

 

محتوای روابط عمومی همچنین قادر به پاسخگویی به موقعیت ها و مشکلات منحصر به فرد می باشد. به عنوان مثال، ارتباطات بحران، بخش مهمی از مجموعه روابط عمومی هر شرکتی است که می تواند به هر موضوعی با هدف به حداقل رساندن هر گونه آسیب به برند، به سرعت و به طور مستقیم رسیدگی نماید.
 

آیا فکر می کنید روند رو به رشد محتوا در اثربخشی روابط عمومی تاثیر خواهد داشت؟


روابط عمومی قطعا جایگاه خود را در ارتباطات و بازاریابی دارد. گفته شده است که، در عصر دیجیتال ما مقادیر بسیار زیادی محتوا در پیرامون ما وجود دارد، بنابراین تسخیر چشم ها و گوش ها بیش از پیش به یک چالش تبدیل شده است.

 

زمانی که شما مستقیما به جستجوی مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه می پردازید، استفاده از "قدرت تکلم روابط عمومی" و تبلیغ برندتان در درجه اول یک راه موثر برای تشویق آنها به خرید محصول شما، نمی باشد. این چالشی است که بازاریابی محتوا با آن روبروست - شما باید برای مخاطبان خود به واسطه ارائه اطلاعات ارزشمند و، به طور ایده آل، راه حل مشکلات آن ها، یک تجربه غنی و عینی فراهم آورید.

بازاریابی محتوا نقشی مهم در جذب خریداران ایفا می کند، در عین حال روابط عمومی هنوز هم به عنوان یک نیروی توانمند در دنیای بازاریابی محسوب می شود. در واقع با توجه به مطالعه ای که اخیرا توسط Nielsen and inPowered صورت گرفته است، روابط عمومی در تاثیرگذاری بر یک خرید در مرحله نهایی و بررسی خرید، 80 درصد موثرتر از بازاریابی محتوا می باشد. این مسئله احتمالا به دلیل این واقعیت است که خریدار در مراحل تحقیقات اولیه خود، تمرکز بیشتری بر محصولات و خدمات داشته و فعالانه به دنبال محتوای روابط عمومی بر فراز پهنه وسیع اطلاعات است.

آیا محتوا و روابط عمومی می توانند در کنار هم کار کنند؟


محتوای روابط عمومی یقینا می تواند بخش مهمی از یک استراتژی محتوا را بازی کند. اگر یک شرکت به دنبال ارتقاء تصویر خود به واسطه صحبت کردن در مورد آخرین کمکش به سازمان های خیریه باشد، به احتمال زیاد محتوای روابط عمومی خواهد بود که این داستان را می گوید. اما یک استراتژی محتوایی که بیش از حد تبلیغاتی است بعید است به موفقیت برسد. این شرکت باید محتوایی تولید کند که بتواند از طریق پاسخ به پرسش ها و توضیح آن که چرا محصول یا خدماتش برای آنها بهترین است، مخاطبان خود را حفظ نماید.


یک استراتژی مستحکم برای مشتریان بالقوه اطلاعاتی فراهم خواهد کرد که بدون تلاش برای فروش به آن ها در هر نوبت، سبب حرکت آن ها به مرحله بعدی سفر خرید خواهد شد. هنگامی که محتوا نسبت به یک منبع بیشتر حالت یک تبلیغ فروش به خود می گیرد، خوانندگان آن را خاموش خواهند کرد و احتمال خرید کمتر خواهد شد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


  روابط عمومی و دیپلماسی


  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد


  جلسه رسمی شورای هماهنگی روابط عمومی های هیات های ورزشی استان اردبیل


  تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر سلامت روان


  اهمیت حیاتی همکاری راستی‌آزمایان برای مبارزه با انتشار اطلاعات جعلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد