درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 - 07:48   

آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟

  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


ادامه ادامه مطلب یک

لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار

  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب سه

قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید

  قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی
  حضور رییس انجمن بین المللی روابط عمومی و مدیر عامل هلدینگ میدکو
  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید
  نیاز مبرم روابط عمومی شهرداری‌های استان یزد به تغییر نگرش
  مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان: روابط عمومی، یکی از مهم‌ترین، سخت‌ترین و تأثیرگذارترین حوزه‌های کاری در ادارات است
  استاندار کرمان: روابط عمومی ها تجارب دوره مقابله با کرونا را مستندسازی کنند
  کارگاه آموزشی مجازی « تاثیرسواد رسانه ای بر اثربخشی فعالیت های رسانه ای روابط عمومی ها» برگزار می شود
  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار
  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟
  مدیر روابط عمومی فرودگاه های گلستان: هنر روابط عمومی، پیوند میان درون و بیرون سازمان است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2156صفحه نخست » جهان روابط عمومیپنجشنبه، 30 آذر 1391 - 21:24
دموکراسی رسانه
شفیق بصری آسگاف مدرس دانشگاه پارامادینا جاکارتا و کالج لندن روابط عمومی جاکارتا - متخصصان ارتباطات نیازمند بازسازی دوباره مدل ارتباطات برای وب اجتماعی هستند که پاسخگوی لایه‌های دوسویه پیچیده سنتی و تأثیرگذاران جدید و اجتماعاتی که اطراف آن‌ها شکل می‌گیرد باشد.
  

رسانه اجتماعی به تازگی جایگاه خود را به عنوان ابزاری قدرتمند در برنامه کار اجتماعی-سیاسی اندونزی تثبیت کرده است. اکتبر سال گذشته، رئیس جمهور اندونزی، سوسیلو بامبانگ یودهویون[1]، به جدایی کمیسیون ریشه‌کنی فساد[2] و نیروی پلیس ملی اندونزی اشاره کرد و از رسانه اجتماعی به عنوان وسیله‌ای برای ارتقاء‌ افکار عمومی نام برد.

رسانه اجتماعی،‌ به ویژه سایت محبوب توئیتر،‌ بهترین تریبون برای اعلام تقاضای رئیس جمهور مبنی بر مداخله در این کناره‌گیری بوده است. از طریق هاش‌تگ‌هایی[3] مانند #SaveKPK (که از کمیسیون ریشه‌کنی فساد یا کی.پی.کی تقاضا حمایت می‌کند)، #DimanaSBY (رئیس جمهور کجاست)، #KemanaPresidenKita (کی.پی.کی شکل کوتاه شده آن است) که به معنای "رئیس جمهور ما کجاست؟"، کاربران توئیتر پیام‌هایی را ارسال کردند که شامل نظرات تحقیرآمیز در توئیتر (بسیاری از کاربران این نظرات را در صفحه فیسبوک خود نیز منتشر کردند)، دعوت به تظاهرات، و جمع‌آوری امضاء بود تا زنجیره انسانی در دفتر مرکزی کی.پی.کی تشکیل دهند و آقای رئیس جمهور را به باد استهزا بگیرند.

بیانیه رئیس جمهور نشان داد که دولت به آرمان‌های آن‌لاین مردم گوش فرا داده است. در طول ماه اکتبر تنها هاش‌تگ #SaveKPK به چیزی حدود 9 میلیون کاربر اینترنت رسید.

این اقدامات بیشتر توسط مسلمانان جوان سرشناس صورت گرفت مانند دختر رهبر مسلمانان (و رئیس جمهور سابق) عبدالرحمان وحید،‌ آنیتا وحید و خواهرش آلیسا وحید، رئیس دانشگاه اسلامی پارامدینه، دکتر آنیس باسودان، اندیشمند مسلمان، فجرول راخمن،‌ رهبر کمیسیون اشخاص مفقود شده و قربانیان خشونت،‌‌ آقای عثمان حمید،‌ و هماهنگ کننده کارزار کنترل فساد در اندونزی، آقای ایلیان دتا آرتا ساری.

مورد بالا،‌ مانند آنچه انقلاب‌های «بهار عربی» - و یا به تعبیر ما «بیداری اسلامی» - نامیده شد،‌ بار دیگر نشان داد که اینترنت همه چیز را در زندگی ما تغییر داده است و این که رسانه اجتماعی ارتباطات میان سیاستمداران یا علامت‌های تجاری و مخاطبان یا میان مخاطبان و مصرف‌کنندگان را تغییر داده است.

ارتباطات دوسویه و افقی شده است. درک مردم درباره علامت تجاری شما حاصل تجربه آن‌ها درباره شماست که به اشتراک گذاشته می‌شود،‌ نه تبلیغات و بازاریابی شما.

همانطور که در مورد اندونزی دیده می‌شود – جایی که رسانه اجتماعی نقش چشمگیری ایفا می‌کند (اندونزی دومین کاربر فیس‌بوک و سومین کاربر توئیتر در دنیا می‌باشد) – مردم امروزه درباره همه چیز در رسانه اجتماعی بحث می‌کنند. آن‌ها تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند،‌ سوال مطرح می‌کنند و علامت تجاری شما را در این محیط به دیگران توصیه می‌کنند.

ما اکنون به نقطه دموکراسی رسانه رسیده‌ایم،‌ جایی که باید درک مردم از علامت‌های تجاری را مشاهده و ارزیابی کنیم.

دموکراتیک شدن محتوا همچنین موفقیت، «قابلیت اشتراک» و انتشار خبر شما را از طریق میزگردها و شبکه‌ها فراهم می‌آورد. رسانه اجتماعی به اجتماع امکان می‌دهد تا نحوه برخورد شما با خود را هدایت کنند،‌ اکنون دیگر همه چیز به آن‌ها بستگی دارد. ما با کاربران روبرو هستیم نه تولید کنندگان.

رسانه اجتماعی همچنین شما را وا می‌دارد تا به عنوان یک فرد و نه یک بازاریاب یا تولیدکننده در آن مشارکت نمایید. بنابراین،‌ نیازمند ژرفای جدیدی از درک،‌ تخصص و دانش است تا روابط معناداری میان مشتریان،‌ تأثیرگذاران و شرکت و محصولی که عرضه می‌کنید برقرار نماید. ما اکنون از طریق گوش دادن و مشارکت نمودن یاد می‌گیریم.

با توجه به تغییرات بنیادینی که در دنیای ارتباطات و رسانه به وجود آمده است،‌ کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی نیز مانند هر متخصص ارتباطات دیگری باید روابط‌عمومی و بازاریابی را با تکنیک‌ها و استراتژی‌های جدید مجهز سازند. همانطور که برایان سولیس (2009) می‌گوید،‌ متخصصان ارتباطات نیازمند بازسازی دوباره مدل ارتباطات برای وب اجتماعی هستند که پاسخگوی لایه‌های دوسویه پیچیده سنتی و تأثیرگذاران جدید و اجتماعاتی که اطراف آن‌ها شکل می‌گیرد و ایده‌هایی که مطرح می‌کنند باشد.

بنابراین،‌ ارتباطگران مسلمان نه تنها باید از طریق کلیه شبکه‌ها پیام‌رسانی کنند بلکه باید همیشه گوش فرا دهند و مشارکت نمایند.

آن‌ها باید همزمان کاربر و شرکت‌کننده باشند، و با تأثیرگذاران تعامل داشته باشند. آن‌ها باید همواره با اشتیاق گوش دهند،‌ ترویج کنند و میان مخاطبان و شبکه‌های مختلف گفتمان ایجاد نمایند.

آن‌ها باید خود را درگیر کنند،‌ حل مسأله کنند و به پرسش‌ها پاسخ دهند. آن‌ها نباید تنها جلب توجه کنند بلکه باید یک اجتماع تشکیل دهند،‌ زمانی که منابع مشتری بزرگ و طبیعی می‌شود.

بنابراین پرسشی که کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی باید به آن پاسخ دهند این است: در حوزه توانمندسازی مردم،‌ ما چگونه می‌توانیم گوش دهیم،‌ دخالت کنیم،‌ اولویت‌بندی کنیم و در اجتماعاتی که بر توسعه،‌ شهرت و روابط ما تأثیرگذار هستند، به عنوان یک فرد و یک متخصص رشد کنیم؟


 

[1] Susilo Bambang Yudhoyano

[2] KPK

[3] Hashtags (کلمه یا عبارتی با پیشوند # که در رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد)

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ابزارهای روابط عمومی و تکنولوژی بازاریابی- دخالت انسان در روابط عمومی را حفظ کنید


  محمد آقازاده از «خبرنگاران هزارتومانی» می‌گوید


  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز روابط عمومی


  چرا ویروس کرونا به فرهنگ‌های «سهل‌انگار» بیشتر آسیب رسانده است


  احمق باش تا کامروا شوی


  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید


  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


  مهارت مدیر در تیم «حل مشکل»


  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400