درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 19:30   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21427صفحه نخست » شنبه، 17 بهمن 1394 - 14:50
ایده‌های بزرگ برای برندآفرینی
یک عبارت مخصوص به خود داشته باشید
نکته جالب توجهی که در رابطه با عبارت‌ها وجود دارد آن است که شما نمی‌دانید آیا عبارت مذکور توجه افراد را جلب می‌کند یا خیر؟
  

یک عبارت مخصوص به خود داشته باشید

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نکته جالب توجهی که در رابطه با عبارت‌ها وجود دارد آن است که شما نمی‌دانید آیا عبارت مذکور توجه افراد را جلب می‌کند یا خیر؟ تنها راه فهمیدن پاسخ این سوال امتحان کردن این شیوه است.کمدین‌ها کسانی هستند که به‌طور سنتی به ابداع و استفاده از عبارات می‌پردازند تا از این طریق هویت حرفه‌ای و کاری خود را ایجاد کنند. گاهی اوقات این عبارات تنها با بخت و اقبال ایجاد می‌شوند و کافی است که عبارت خوبی از آب درآیند. سر بروس‌فورسایت عبارتی منحصر به خود دارد که عبارت است از: ‌«‌از دیدن شما خوشحال شدم خوشحال شدم از دیدن شما» ‌که هم‌اکنون عمر این عبارت به شش دهه رسیده است.

گروه Fast Show سریالی کمدی با تکیه بر عبارت‌های خاص و به یادماندنی ساخته است و از عباراتی نظیر: ‌«‌اوووووم. . . . بسیار عالی!» ‌و ‌«‌آیا تنبلی من به چشم میاد؟» ‌در کارهای خود استفاده کرده است. تنها راهی که برای همه‌گیر شدن یک عبارت وجود دارد تکرار آن در حضور جمع کثیری از حضار و مخاطبان است.

ایده

فروشگاه‌های زنجیره‌ای Specsavers  در زمینه فروش عینک‌های طبی فعالیت می‌کند و به عرضه کالاهای باکیفیت شهرت دارد. ارائه دو عینک در ازای دریافت وجه یکی از آنها، از جمله پیشنهاداتی است که این برند به مشتریان خود ارائه می‌کند. تبلیغات تلویزیونی برند Specsavers همواره سرگرم‌کننده بوده و این برند برای سال‌های طولانی پیشنهاد دریافت دو عینک در ازای پرداخت هزینه یکی از آنها را به مشتریان خود ارائه کرده است. اما پس از مدت‌ها استراتژی این شرکت تغییر کرده است.

در تیزر تبلیغاتی جدید این شرکت، در یک تصویر سیاه و سفید که روایتگر زمان‌های بسیار دور است، چوپانی به تصویر کشیده می‌شود که به کمک سگ خود گله گوسفندان را برای چرا به چراگاه برده است.سپس سگ او را با موهایی تراشیده مشاهده می‌کنیم و پس از آن دوربین صورت چوپان را نشان می‌دهد که نگاهی غیرمتمرکز دارد، در انتهای این تیزر تبلیغاتی این جمله توسط گوینده بیان می‌شود: ‌«‌او  (اشاره به چوپان) باید به فروشگاه Specsavers مراجعه می‌کرد.»

Specsaversهنوز هم از همین عبارت استفاده می‌کند، با این تفاوت که مردم به خوبی معنای عبارت مورد استفاده این برند در تبلیغاتش را متوجه می‌شوند، چرا که این برند به اشتباه مردم در عدم استفاده از عینک‌های مناسب اشاره می‌کند. نکته جالب توجه در مورد عبارت مورد استفاده برند Specsavers  آن است که این عبارت اغلب مواقع به درستی به کار رفته و شامل حال طیف وسیعی از افراد شده و مهم‌تر از همه آنکه نام برند نیز در این عبارت مطرح می‌شود.

برند Ronseal نیز از عبارت ‌«‌دقیقا همان کاری را می‌کند که روی بسته‌بندی آن گفته شده است» ‌استفاده می‌کند که این عبارت نیز به خوبی در زندگی روزمره افراد وارد شده اما در خود به نام برند Ronsel اشاره‌ای نمی‌کند.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

• استفاده از عبارت‌های جالب سبب می‌شود تا هر آگهی بازرگانی پیش از آنکه شما با برند سازنده آن آشنا شوید در وب سایت یوتیوب قرار گرفته و به یک ویدئوی محبوب بدل شود. یک عبارت جالب توجه ساخته و سعی کنید تا مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

• سعی کنید تا از نام برندتان در عبارت مورد نظرتان استفاده کنید.

• ممکن است انتخاب عبارت مورد نظرتان تا زمانی‌که به عبارت نهایی برسید اندکی وقت و انرژی شما را به خود اختصاص دهد.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد