درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 18:45   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21215صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 7 بهمن 1394 - 13:08
ضرورت بکارگیری الگوی "روابط عمومی مبتنی بر اسلوب و اخلاق اسلامی"
آنجا که ساختار یک سازمان، به دور از پنهان کاری و بکارگیری یا ارائه امکانات و اطلاعات مبتنی بر گرایش های منفعت طلبانه فردی یا جمعی، نه سازمانی، اقدام به طرح موضوعات، اعم از نقاط ضعف و قوت با مخاطبان می کند، در واقع بزرگترین سرمایه گذاری خود را به انجام رسانده است و آن خرید محصولی بسیار گران و ارزشمند به نام اعتماد می باشد.
  

ضرورت بکارگیری الگوی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، آنجا که ساختار یک سازمان، به دور از پنهان کاری و بکارگیری یا ارائه امکانات و اطلاعات مبتنی بر گرایش های منفعت طلبانه فردی یا جمعی، نه سازمانی، اقدام به طرح موضوعات، اعم از نقاط ضعف و قوت با مخاطبان می کند، در واقع بزرگترین سرمایه گذاری خود را به انجام رسانده است و آن خرید محصولی بسیار گران و ارزشمند به نام اعتماد می باشد.
ایجاد اعتماد، یک اصل بسیار اساسی در هنر ارتباطات و روابط عمومی است که از مفهوم صداقت به عنوان یک معیار اخلاقی، دینی و اجتماعی سرچشمه می گیرد.

با این رویکرد نمی توان روابط عمومی را تنها یک حرفه در ساختار سازمانی و اجتماعی به شمار آورد؛ بلکه می توان آن را نوعی باور و اعتقاد رفتاری و دینی محسوب کرد.

این اعتماد البته منحصر به خارج از سازمان نیست؛ آنجا که در سخن بزرگان و حکمای دینی و اخلاقی تاکید می شود که: «هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند» تا هنگامی که درون و هسته سازمانی به صداقت، عدالت و رفتار صحیح مدیران و مسئولان باور و اعتماد نداشته باشد، جلب باور مخاطبان خارج از سازمان محال بوده یا برای بلندمدت پایدار و میسر نخواهد بود. این امر البته نافی رعایت منافع سازمانی و طرح موضوعات به دور از آگاهی و اشراف بر شرایط و ضوابط توامان در جامعه و مجموعه نیست.

اگرچه امروزه روابط عمومی ها را در بسترهای مختلف علمی و از دیدگاه های متعدد جامعه شناسی، تجارت و نظایر آن تعریف کرده و مورد تحلیل و بررسی قرار می دهند اما در واقع کامل ترین تعریف از روابط عمومی در آموزه های اسلامی قابل جمع آوری و ارائه خواهد بود. اصول اولیه این حرفه، که ایجاد اعتماد و انعکاس صادقانه اطلاعات است به عنوان مهمترین و برجسته ترین اصول همه ادیان به ویژه دین اسلام مطرح شده و این رفتار در کردار ائمه اطهار(ع) و شیوه ارتباطات این بزرگان با مردم و مخاطبان دور و نزدیک شان بروز و ظهور یافته است.

این امر بخصوص در حوزه اعتمادسازی مورد توجه است که سبب شده مسلمانان و غیرمسلمانان بسیاری پس از گذشت قرن ها، همواره متعهد و معترف به جایگاه و شأن ویژه این بزرگان دینی، در بین انسان‌ها، از آغاز آفرینش تا پایان آن باشند.

این به معنای بکارگیری اصول "ارتباط گیری الهی" در جریان انسان سازی است و الگویی خواهد بود که ایران اسلامی می تواند با بهره گیری از توان دینی ساکنانش، به جهان ارتباطات که امروزه مات و مبهوت قدرت های بیگانه و دروغ پردازانه می باشد، صادر نماید.

با این رویکرد، می توان الگویی تازه در تعریف و ساختار روابط عمومی ها مطرح کرد و آن را «روابط عمومی مبتنی بر اسلوب و اخلاق اسلامی در ساختار جریان سازی» نام نهاد تا به اهداف عالیه روابط عمومی ها که همانا شفاف سازی و همگام سازی مخاطبان با اهداف سازمانی است، به طریق اولی، دست یافت.
 

وحید آقاشریفی
مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج

 

منبع: سپیدار آنلاین

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد