درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 2 بهمن 1400 - 15:26   

برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا

  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا


ادامه ادامه مطلب یک

واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند

  واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنظیم موثر اهداف و مقاصد برنامه ریزی روابط عمومی
  مصرف کنندگان همه چیز را می خواهند: صنعت خرده فروشی تغییر شکل می دهد تا اولویت های خرید و پایداری را برآورده کند
  چرا بازاریابی ارگانیک فیس بوک هنوز اهمیت دارد؟
  مدیریت بحران روابط‌عمومی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  جلسات اداری
  تحلیل متون خبری به کمک هوش مصنوعی
  واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند
  زندگی تان را برنامه ریزی کنید
  تعارض در اطلاع‌رسانی در بحران‌ها، تعرض به امنیت روحی و روانی مردم است
  تشکیل کارگروه تدوین شیوه نامه مدیریت بحران روابط‌عمومی‌ها در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20908صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 26 دی 1394 - 16:07
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی
برگزاری نظرسنجی
رسانه‌های خبری در عین حال که وظیفه انتشار اخبار به طور کامل را دارند، وظیفه سرگرم کردن خوانندگان و بینندگان خود را نیز دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، رسانه‌های خبری در عین حال که وظیفه انتشار اخبار به طور کامل را دارند، وظیفه سرگرم کردن خوانندگان و بینندگان خود را نیز دارند. از طرف دیگر شرکت‌های بزرگ نیاز به اطلاعات دقیق در مورد سلیقه مصرف‌کنندگان، کیفیت محصولات، انتظارات خریداران و... دارند. معمولا دسترسی به این اطلاعات از طریق رسانه‌های خبری مخصوصا تلویزیون کار آسانی نیست. برای حل این مشکل یک راهکار خلاقانه وجود دارد که در عین جلب مخاطب برای رسانه‌ها، اطلاعات مورد نیاز شرکت‌ها را نیز فراهم می‌آورد. برگزاری نظرسنجی یکی از بهترین ایده‌ها برای جلب منافع هر دو گروه خبرگزاری‌ها و شرکت‌هاست. انجام نظرسنجی در تلویزیون (به‌عنوان یک رسانه خبری) علاوه بر افزایش تعداد مخاطبان و در نتیجه اعتبار آن خبرگزاری، اطلاعات مورد نیاز شرکت‌های مختلف را نیز فراهم می‌کند.

 

ایده

«نسکافه» پرفروش‌ترین برند قهوه در انگلستان است. برای مدت‌ها این شرکت یکسری تبلیغات بر محور نقش قهوه «نسکافه» در ایجاد ارتباط و آشنایی افراد با یکدیگر را در دستور تولید خود قرار داده بود.به‌دلیل سازگاری تبلیغات شرکت با فرهنگ کشورهای مختلف این نوع از تبلیغات برای برند نسکافه موفقیت نسبی را به همراه داشتند. در بریتانیا مانند هر کشور دیگری دعوت از یک شخص برای نوشیدن قهوه به‌طور مشترک معانی مختلفی را در بر دارد.

به‌عنوان مثال نوشیدن قهوه می‌تواند بهانه مناسبی برای آشنایی بیشتر با افراد باشد. شرکت نسکافه با توجه با همین موضوع اقدام به برگزاری یک نظرسنجی عمومی به طور گسترده کرد، مضمون اصلی نظرسنجی این بود که دعوت به نوشیدن یک فنجان قهوه «نسکافه» چه معنایی برای شما دارد؟ پاسخ‌های داده شده به این سوال بسیار قابل توجه بودند.

در عین حال که عده‌ای دعوت برای صرف قهوه را به معنای آشنایی بیشتر با دیگران می‌دانستند عده‌ای دیگر آن را صرفا به معنای گذراندن وقت آزاد خود قلمداد می‌کردند. برگزاری این نظرسنجی علاوه بر اینکه سود بسیار مناسبی برای رسانه‌ها دربرداشت به شرکت نسکافه نیز کمک کرد تا دیدگاه مناسبی نسبت به انگیزه مصرف‌کنندگان از نوشیدن قهوه شرکتش به‌دست بیاورد.

 

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-اجرای یک نظرسنجی به طور دقیق اهمیت بسیار زیادی دارد، اگر خودتان قادر به انجام آن نیستید از یک آژانس معتبر برای برگزاری نظرسنجی کمک بگیرید.

-برای نظرسنجی خود سوالی بحث‌برانگیز انتخاب کنید تا مردم به شرکت در آن متمایل شوند. در غیر‌این صورت رسانه‌ها از نظرسنجی شما استقبال چندانی نخواهند کرد.

-سوال نظرسنجی را به‌گونه‌ای طراحی کنید که بتوان از پاسخ‌های آن اطلاعات مورد نیاز را استخراج کرد.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تنظیم موثر اهداف و مقاصد برنامه ریزی روابط عمومی


  برنامه ریزی شرکتی؛ ماهیت و چالش ها


  زندگی تان را برنامه ریزی کنید


  تحلیل متون خبری به کمک هوش مصنوعی


  دیجیتال


  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا


  تحول دیجیتال


  تعارض در اطلاع‌رسانی در بحران‌ها، تعرض به امنیت روحی و روانی مردم است


  تشکیل کارگروه تدوین شیوه نامه مدیریت بحران روابط‌عمومی‌ها در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی


  فناوری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود