درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 مهر 1402 - 23:12   

مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد

  مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود

  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند

  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل این بانک تصریح کرد: "مشتری‌مداری" رویکرد بنیادین بانک رفاه کارگران در ارائه خدمات است
  پایگاه اورژانس شهدای بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  توسعه حمایت‌های بانک رفاه کارگران از تولید ملی و اشتغالزایی
  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود
  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند
  تاثیرات کمی و کیفی جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  آداب برقراری تماس تلفنی در عصر امروز
  توییتر دارای بالاترین نرخ اطلاعات نادرست؛ اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد
  اهمیت روز جهانی دسترسی همگانی به اطلاعات
  ابداع یک فناوری که می‌تواند تنها از طریق امواج وای‌فای حرکت فرد را از پشت دیوار تشخیص دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20870صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 23 دی 1394 - 12:14
تنزل جایگاه روابط عمومی ها مغایر با قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
سیدشهاب سید محسنی - به نظر می رسد اصول و منطق بر این قانون نیز حکم می کند که جایگاه و اقتدار روابط عمومی‌ها برای اجرایی شدن این وظیفه مهم و قانونی باید ارتقاء یابد و این در حالی است که متاسفانه شاهد تنزل جایگاه روابط عمومی آن هم در استاندری های در این برهه حساس اطلاع رسانی در کشور هستیم
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی به عنوان یک واحد ارتباطی و اطلاع رسانی در سازمان نقشی محوری در تاُمین، توزیع و پردازش اطلاعات در خصوص برنامه‌ ها، سیاست‌ ها و اقدامات یک سازمان را عهده دار است و یکی از مهمترین وظایف آن انتشار اطلاعات از طریق رسانه های جمعی می باشد، در این راستا تصویب و ابلاغ قانون انتشار و دسترسی آزادبه اطلاعات از سوی دولت، وظایف روابط عمومی‌ها را در این عرصه مضاعف ساخته است چرا که اجرایی شدن این قانون بویژه ماده 10 آن که اعلام می دارد" سازمان ها موظف هستند نسبت به انتشار اطلاعات که در بردارنده حقوق و تکالیف مردم از طریق رسانه ها همگانی است اقدام کنند".

 

این موضوع را گوشزد می کند که سازمان ها بایستی مردم را در جریان برنامه ها و تصمیمات خود بوِیژه آن مواردی که مردم در آن ذینغع هستند قرار دهند. حال جای این سئوال است که براستی غیر از روابط عمومی‌ در سازمان ها چه واحد دیگری می تواند مجری این قانون مهم در سازمان ها باشد.

 

لذا به نظر می رسد اصول و منطق بر این قانون نیز حکم می کند که جایگاه و اقتدار روابط عمومی‌ها برای اجرایی شدن این وظیفه مهم و قانونی باید ارتقاء یابد و این در حالی است که متاسفانه شاهد تنزل جایگاه روابط عمومی آن هم در استاندری های در این برهه حساس اطلاع رسانی در کشور هستیم که بدون تردید عدم بازنگری و بازگشت و ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها بویژه در استانداری ها موجبات یک بدعت گذاری پایه ای اشتباه را موجب شده که احتمال سرایت آن به سایر سازمان ها نیز دور از انتظار نخواهد بود،

 

بنابراین به نظر می رسد با توجه به ماهیت و نوع کارکردی که روابط عمومی در سازمان ها بر عهده دارند بویژه ارتباط با گروه های حساس جامعه نظیر رسانه های جمعی باید این واحد ارتباطی چنان جایگاه و اقتداری در سازمان داشته باشد که بدون هیچ واسطه‌ای بتواند در هر زمان با بالاترین مقام سازمان ارتباط و مشاوره داشته،چراکه اگر درخواست اطلاعاتی از سوی یک رسانه مطرح یا خبری بحران زا برای سازمان در رسانه ای انتشار یابد مدیر روابط عمومی آن سازمان نمی تواند در انتظار نوبت ملاقات با رئیس سازمان و یا با واسطه رییس دفتر قرار گیرد، زیرا زمان و گذشت ثانیه های آن می تواند برای ایجاد یک بحران درسازمان و تلقی بی توجهی به در خواست یک رسانه تاثیر گذارباشد.

 

 به نظر می‌رسد با توجه به دلایل منطقی و حرفه ای که تنها به یک مورد آن اشاره شد لازم است هر چه سریع‌تربازنگری در این تصمیم گیری صورت گرفته و نسبت به بازسازی جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان ها اقدام کرد. بهرحال بدیهی است اقتدار و ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها می تواند کمک شایانی به دولت برای جلب مشارکت مردمی برای اجرای موفق تر برنامه ها را سازمان ها به دنبال داشته باشد..
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت پیشگیری شایعه در جامعه


  اتمام حجت استاندار با مدیران ضعیف روابط‌عمومی ادارات دولتی کرمانشاه


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  جی‌می‌نی:: اولین هوش مصنوعی واقعی


  نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی کارگزاری‌های بازار سرمایه


  4 روش منحصر به فرد (و کمتر شناخته شده) برای اندازه گیری ROI روابط‌عمومی دیجیتال


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فرصتی برای درخشش آثار انتشاراتی


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به عنوان سرپرست معاونت تولیدات دامی استان کرمان


  شعبه انجمن متخصصان روابط‌عمومی در البرز آغاز به کار کرد


  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات