درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 03:45   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20815صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 22 دی 1394 - 08:22
تضعیف جایگاه روابط عمومی در دولت برآمده از روابط عمومی
احمد خیری - موفقیت دولت و تبین دیدگاه ها و اطلاع رسانی عملکرد نیازمند روابط عمومی فعال و حرفه ای است و هرچقدر در این حوزه ضعیف عمل کند نارضایتی بیشتری به دلیل فقر اطلاع یابی مردم بوجود می آید و برند دولت تدبیر و امیدآسیب جدی از این حوزه خواهد دید.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چندی پیش خبری مبنی بر تنزل جایگاه روابط عمومی در استانداری های کشورمنتشر شد که در موج های فزآینده اخبار و وقایع رخ داده در سطح کشور امکان پرداختن تخصصی به آن مهیا نشد. اگرچه این خبر شوک بزرگی به فعالان حوزه ارتباطات وارد کرد ، به گونه ای که احساس شد تمامی تلاش خستگی ناپذیر فعالین حوزه روابط عمومی طی 2 دهه به ناگاه از بین رفت.


این در حالی است که علی رغم اینکه حتی اگر خلا های قانونی موجود نیز برطرف و باز مهندسی ساختار روابط عمومی در دستور کار قرار می گرفت بدلیل فقدان درک صحیح از روابط عمومی، مسیر سخت و طولانی برای شکوفایی در این حرفه پیش رو قرار گرفته است.


خوشبختانه با توجه به فعالیت های چشمگیر دانشمندان علوم ارتباطات و دانشگاه های مختلف کشور و همچنین ایجاد شوراها و انجمن های مختلف روابط عمومی ، کمبودی از نظر علمی و نیروهای متخصص در کشور احساس نمی شود و حتی بسترهای لازم علمی جهت گذار از روابط عمومی سنتی به روابط عمومی جدید و مبتنی بر تکنولوژی اطلاعات نیز فراهم شده است به گونه ای که مفاهیم جدیدی از روابط عمومی، همچون روابط عمومی الکترونیک ، روابط عمومی دیجیتال ، روابط عمومی آنلاین ، روابط عمومی سایبر و .... مطرح شده است.


در چند سال گذشته اهتمام جدی برای تبدیل نام روابط عمومی به ارتباطات صورت گرفت به طوری که در اواخر سال گذشته در بیست و یکمین نشست مدیران روابط عمومی شهرداری های کلان کشور در کرج که با حضور نماینده سازمان شهرداری های و دهیاری های کشوربرگزار شد، موضوع بازآفرینی ساختار و سازمان اداری روابط عمومی و امور بین الملل در شهرداریها در دستور کار قرار گرفت و ارتقا آن به اداره کل ارتباطات و بین الملل تصویب شده که از سوی وزارت کشور به شهرداری های کلانشهر ها ابلاغ گردید.


پیچیدگی روابط انسانی و اجتماعی و تغییر مدل های ارتباطی سبب شده است که نهاد روابط عمومی دیگر یک کار لوکس و تشریفاتی و در حاشیه استانداری ها نباشد بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر و در متن اصلی یک سازمان قرار گیرد تا بتواند به عنوان چشم، گوش و زبان و با مدیریت مطلوب رویدادها، حافظ و تقویت کننده حسن شهرت، حیثیت و اعتبار دولت باشد وبا سنجش مستمر محیط به عنوان نهادی تصمیم ساز و مشاوری مطلع در راستای تحقق اهداف عالیه نظام و دولت در استان ها گام بردارد و با ایفای نقش سخنگویی و اعلام عملکردها، سیاست ها، برنامه ها و انتظارات به عنوان پل ارتباطی بین دولت و ملت در حوزه کاری خود عمل نماید چرا که دبیری شورای روابط عمومی دستگاه های اجرایی هر استان نیز تکلیفی قانونی بر عهده آنهاست و این مهم می تواند جریان زنده و پویای ارتباطی در یک استان ایجاد کند.


علی رغم مهیا سازی بسترهای علمی هنوز توفیقی در توسعه روابط عمومی ها در کشور بدست نیامده است و نگاهی گذرا شاهد رویکردهای سنتی و عدم موفقیت بسیاری از روابط عمومی ها حداقل در نهاد های دولتی می باشیم.


اگرچه یکی از مهمترین ضعف های مشهود دولت محترم در حوزه ارتباطات است و به باور بسیاری از تحلیلگران و همکاران رسانه ای، دولت در انعکاس و جریان سازی موفقیت ها و دستاوردهای خود ناکام بوده است.


از سوی دیگرعلی رغم اینکه سهم زیادی از موفقیت رییس جمهور محترم در انتخابات برگرفته از فضاهای مبتنی بر مدل های ارتباطی نوین و برگرفته از تغییرات رفتاری مردم تحت تاثیر شبکه های اجتماعی و در حقیقت مرهون کار حرفه ای و تخصصی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی بوده است انتظار بر این بود که با درک صحیح از شرایط کنونی کشور دولت پیشگام تحول در روابط عمومی ها شود.
جایگاه سازمانی مناسب نقش بسزایی در موفقیت روابط عمومی ها دارد


یکی ازمباحث مهم در موفقیت روابط عمومی ها ضرورت حضور قدرتمند روابط عمومی در تشکیلات اداری استانداری ها است. روابط سازمانی فرایندی است که موجب تنظیم ارتباطات درون سازمانی می شود و بواسطه وظایف متعدد و ضرورت ایفای نقش سخنگو و مشاور لازم است بدون هیچ واسطه ای به استاندار متصل شود و از اختیار کامل برای حل مسایل موجود و دریافت اطلاعات و گزارش های عملکرد از معاونین و مدیران کل حوزه های مختلف برخوردار باشد و امکان حضور در کلیه جلسات و مشارکت در تصمیم گیری ها برای او فراهم باشد .


حال باید دید با چه نگرشی تصمیم به تنزل جایگاه روابط عمومی در استانداری های کشور گرفته شده است.


در صورتی که به تبع نقش استانداری در یک استان، ادارات کل روابط عمومی استانداری های نیز نقش جدی در هماهنگی و تقویت ارتباطات دستگاه ها و نهادهای مختلف یک استان دارند.


چگونه ممکن است بدون جایگاه سازمانی مناسب انتظار داشته باشیم روابط عمومی استانداری ها بتوانند پل ارتباطی حاکمیت با مردم یک استان باشند و بتوانند نقش به عنوان تنظیم کننده روابط بین بخشی ایفا نمایند.


از منظر دیگر روابط عمومی در استانداری ها، روابط عمومی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان محسوب می شوند و در نتیجه نسبت به افزایش سرمایه های اجتماعی و احساس تعلق مردم وظیفه ذاتی دارند و باید برای ارتقا میزان رضایتمندی مردم همواره تلاشی شایسته داشته باشند.


از این روی موفقیت دولت و تبین دیدگاه ها و اطلاع رسانی عملکرد نیازمند روابط عمومی فعال و حرفه ای است و هرچقدر در این حوزه ضعیف عمل کند نارضایتی بیشتری به دلیل فقر اطلاع یابی مردم بوجود می آید و برند دولت تدبیر و امیدآسیب جدی از این حوزه خواهد دید.


با نگاهی دیگر سطح مشارکت بالای مردم در شبکه های اجتماعی و ضریب نفوذ بالای فضای مجازی در مدیریت افکار عمومی نیازمند فعالیت هوشمندانه روابط عمومی در دستگاه های کشور می باشد اگر روابط عمومی به معنای واقعی، حرفه ای و علمی نباشد و از جایگاه سازمانی مناسب برخوردار نباشد به توسعه پوپولیسم منجر می شود و این اقدام دولت در تنزل جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات زمینه ساز عدم توفیق روابط عمومی در ماموریت های جدید خواهد شد.


بینش مدیرارشد و طرز تلقی و نگاه او به حوزه روابط عمومی تعیین کننده حجم و اندازه این حوزه خواهد بود و هیچ دولت، نهاد و سازمانی نمی تواند بدون موفقیت در حوزه روابط عمومی به عنوان یک مجموعه ای موفق مطرح شود و باید تاکید کرد موفقیت استانداران محترم به در موفقیت و نقش آفرینی مطلوب روابط عمومی آنها گره خورده است .


اگرچه در کنار جایگاه سازمانی مناسب می توان طرز تلقی و میزان حمایت استانداران ،بهره مندی از منابع و امکانات مناسب و همچنین شایستگی و توانمندی نیروهای شاغل و فعالیت های برنامه ای را از مهمترین عوامل موفقیت روابط عمومی ها عنوان کرد اما باید اذعان داشت اگر دولت محترم روابط عمومی را هزینه دانسته و نسبت به تجدید نظر در تصمیم خود اقدام نکند کاملا ناموفق و محکوم به شکست در جریان مدیریت افکار عمومی خواهد بود در حقیقت روابط عمومی استانداری ها در جهت افزایش رضایتمندی جامعه، حفظ و تقویت حسن شهرت دولت ، بهترین ابزار تبلیغات برای موفقیت دولت محسوب می شود.


بی شک برای تبدیل دیوارهای نفوذ ناپذیر دولت به دیوارهای شیشه ای لازم است مدیران روابط عمومی ضمن استقلال به منظور دریافت منطبق با واقعیت و جلب اعتماد مردم باید از جایگاه سازمانی مناسب برای ایفای نقش حرفه ای خود برخوردار باشد.


انتظار می رود دولت با نگاهی عمیق به اثرات این تصمیم ضمن اصلاح ابلاغیه خود به استانداری ها، کارگروهی متشکل از اساتید، نمایندگان انجمن های علمی و صنفی این حوزه و مدیران و کارگزاران روابط عمومی تشکیل دهد و تقویت نهاد روابط عمومی را در دستور کار خود قرار دهد تا به نیکی در ذهن و خاطر آیندگان به یادگار بماند.


مشاور رسانه ای شهردار کرج
مدیر سابق روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد