درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 11:26   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20744صفحه نخست » شنبه، 19 دی 1394 - 12:49
کافه بازاریابی
لوگوهایی که طراحی آنها سال 2015 را تعریف کرد
در ابتدای سپتامبر، هویت بدون دندانه جدید گوگل با یک فونت سفارشی به‌ ظاهر با هدف شفاف‌سازی و افزایش مقیاس‌پذیری آن به وجود آمد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در ابتدای سپتامبر، هویت بدون دندانه جدید گوگل با یک فونت سفارشی به‌ظاهر با هدف شفاف‌سازی و افزایش مقیاس‌پذیری آن به وجود آمد. یک تیم داخلی، متشکل از طراحان مختلف فعال در این شرکت از Creative Lab  گرفته تا Material Lab، با هدف انجام فعالیت زیاد در طول یک هفته و طراحی لوگو گرد هم آمدند. این یک سال بزرگ برای شرکت بود. در سال 2015 هویت شرکت Alphabet شکل گرفت و «Google Ventures» با برندسازی مجدد تحت عنوان «GV» در کنار Alphabet خود را از کسب و کار در دنیای اینترنت متمایز کردند. اما گوگل تنها شرکتی نبود که در سال 2015 لوگوی خود را تغییر داد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین تغییرات این سال اشاره می‌کنیم.

 

لوگویی که چندان دوام نیاورد

به محض رونمایی از لوگوی‌های بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو در ماه جولای، نسبت به آنها واکنش نشان داده شد. طراح این لوگو‌ها «کنجیرو سانو» بود. فضای منفی شاد لوگو‌های سانو احتمالا قدرت اتحاد را بیان می‌کند. از این طنز قابل توجه به‌عنوان یک سرقت ادبی نام برده شد و منتقدان آن را شبیه به هویت تئاتر بلژیک دانستند.

سانو در حالی به‌شدت این اتهام‌ها را انکار کرد که برگزارکنندگان مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 با اذعان به عدم توانایی درک لوگوی او توسط عموم مردم، این سرقت علمی را کم اهمیت جلوه دادند. پس از رد لوگوی سانو، یک رقابت بزرگ و مردمی برگزار و 1500 لوگو به آن فرستاده شد.

 

برندسازی مجدد all-star

وقتی کانال تلویزیونی Channel 4 تصمیم گرفت لوگوی منحصر‌به‌فرد خود (طراحی شده توسط مارتین لمبی- نر) را احیا کند، تیم داخلی «4 Creative» به یک تیم طراحی «Fantasy Football-esque» روی آورد که نقش برجسته یک طراح گرافیک بریتانیایی به نام «نویل برادی» را تحت کارگردانی «جاناتان گلیزر» و مشورت با آژانس خلاق طراحی «DBLG» نشان می‌داد.

هویت این کانال که در اصل در سال 1982 میلادی طراحی شد، واقعا در 10سال اخیر تغییری نکرده بود.به‌عنوان سرمایه‌ای قیمتی برای Channel4، تیم طراحی نمی‌خواست فضا را بیش از حد آشفته کند، بنابراین در عوض با تجزیه لوگو به قطعات تشکیل‌دهنده آن، یک تم جدید را درون خود به وجود آورد. در همین حال چند فونت جدید برای تقدیر از ملت، یکی برای مبتکران، یکی برای افراد غیر‌عادی و دیگری برای انسان‌های معمولی ایجاد شدند.

 

لوگویی که کمی سیاسی شد

لوگوی نامزد ریاست جمهوری دموکرات ایالات متحده آمریکا، هیلاری کلینتون نظرات بسیار متفاوتی را به سوی خود جلب کرد و حداقل تفرقه تمام عیار میان طراحان را نشان داد. میشل از شرکت طراحی «Pentagram» از بیروت دیزاینر لوگوی فوق بود.به هر حال قطعا این لوگو ظاهری بهتر از لوگو‌های رقبای جمهوریخواه کلینتون دارد. این اتفاق در ماه اوت هنگامی رخ داد که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر لوگوی کمپین خود را «سیاست صادقانه و حرف زدن با صراحت» معرفی کرد.

لوگوهایی که طراحی آنها سال 2015 را تعریف کرد

 

وقتی یک مشتری با وجود پرداخت پول برای طراحی یک لوگو، 10‌میلیارد لوگو دریافت کرد

زمانی که شبکه تلویزیونی MTV به بررسی احتمالات تغییر بی‌وقفه لوگو مشغول بود، شرکت مشاوره طراحی برند «Elmwood» خود را به 10‌میلیارد احتمال برای شرکت آموزشی و استخدام‌کننده Craft در حوزه بازاریابی و فناوری دیجیتال محدود کرد. این اقدام به خوبی با باور شرکت تناسب داشت. Craft  معتقد بود که هیچ دو جوینده کار در دنیا مثل هم نیستند. این موضوع البته درباره لوگو‌های فوق نیز مصداق پیدا می‌کند.

 

برندسازی مجدد فوق‌العاده رنگارنگ

وقتی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آنلاین پخش‌کننده موسیقی به نام «Spotify» رنگ سبز لوگوی خود را به یک سایه نعنایی‌تر تغییر داد، کل پالت رنگ آن نیز از دو به 31 رنگ تعمیم یافت و یک ظاهر کاملا جدید با بافت‌ها و شکل‌های زاویه‌دار و عکاسی هنرمندانه به همه مردم جهان معرفی شد.

لوگوهایی که طراحی آنها سال 2015 را تعریف کرد

 

ظاهر تازه توسط شرکت مشاوره «Collins» در نیویورک به وجود آمد و بخشی از حرکت به سوی تغییر موقعیت شرکت از یک برند فعال در حوزه فناوری تا یک برند فعال در حوزه تفریح و سرگرمی محسوب می‌شد.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد