درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 مهر 1402 - 22:39   

مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد

  مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود

  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند

  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل این بانک تصریح کرد: "مشتری‌مداری" رویکرد بنیادین بانک رفاه کارگران در ارائه خدمات است
  پایگاه اورژانس شهدای بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  توسعه حمایت‌های بانک رفاه کارگران از تولید ملی و اشتغالزایی
  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود
  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند
  تاثیرات کمی و کیفی جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  آداب برقراری تماس تلفنی در عصر امروز
  توییتر دارای بالاترین نرخ اطلاعات نادرست؛ اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد
  اهمیت روز جهانی دسترسی همگانی به اطلاعات
  ابداع یک فناوری که می‌تواند تنها از طریق امواج وای‌فای حرکت فرد را از پشت دیوار تشخیص دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20600صفحه نخست » یکشنبه، 13 دی 1394 - 10:50
ناصر بزرگمهر / مدیرمسئول
مدیریت همبستگی
در بسیاری از مباحث مدیریت و یادداشت‌هایی که من در این حوزه نوشته‌ام، به هیات فردی بیشتر توجه شده تا ویژگی‌های جمعی و گروهی، در حالی که بسیاری از موفقیت‌های مدیریتی با اراده جمعی امکانپذیر است و راه رسیدن به آرمان‌های بلند با اتحاد و یکی شدن عقاید و افکار گروه‌های کوچک و بزرگ، امکانپذیر می‌شود.
  

مدیریت همبستگی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، به‌طور معمول اندیشه شکل‌گیری احزاب و دسته‌های سیاسی و حتی تفکر اقتصادی، در همین دور هم جمع شدن‌ها و تبدیل توان فردی در جمعیت بیشتر نتیجه گرفته و می‌گیرد. این مهم وقتی در سفر خارج از کشور هستید بیشتر فهمیده و حس می‌شود.
نمونه مشخص تبدیل کردن تلاش‌های فردی به حرکت‌های جمعی را سال‌هاست که در کشورهای چشم‌بادامی‌ها می‌بینیم و می‌گذریم؛ مردمی که با اعتقادات فرهنگی و مذهبی خودشان در همه زمینه‌های صنعتی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی تلاش کرده و با حفظ اعتقادات سنتی و مذهبی خود به دستاوردهای بزرگ در زمینه کار و تلاش دست یافته‌اند، مسیر صنعتی شدن را در کمترین زمان و به سرعت طی کرده‌اند و در همه زمینه‌های فناوری به بالاترین تکنیک‌ها دست یافته و امروز بازار اقتصادی جهان را در دست گرفته‌اند، محصولات خود را به چهار گوشه جهان صادر می‌کنند و از نظر اقتصادی، بازار نخست دنیا را این چند کشور شرقی تصاحب کرده‌اند؛ کشورهایی که در چند دهه قبل نه نامی داشتند و نه در صنعت و اقتصاد جهانی مطرح بودند. کشورهای چین و ژاپن و کره و... نه‌تنها به قطب‌های اقتصادی و صنعتی جهان امروز تبدیل شده‌اند بلکه توانسته‌اند در همه حال از دستاوردهای فرهنگی و سنتی و اجتماعی و مذهبی خود دفاع و آن را در کنار حضور در عرصه جهانی حفظ کنند و به نمایش بگذارند.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توان برای بعضی از قومیت‌ها در جهان بر شمرد، استفاده از لباس‌های محلی به عنوان پوشش مناسب و تعریف شده از آن قوم و ملیت است. لباس ساری زنان هندو یا لباس مردان هندی در کنار آیین‌های شان در مراسم جشن‌ها تعریف شاخصی از حفظ فرهنگ سنتی این ملت است.مردم ژاپن و چین و کره و تایوان ومالزی و بخش عظیمی از افریقا هنوز با پوشاک سنتی خود در کوچه و خیابان، مراسم جشن و عزا را می‌گیرند و حتی در سفرهای‌شان با لباس محلی دیده می‌شوند، بدون شک حفظ همین فرهنگ پوشیدن، در همبستگی‌های ملی و سنتی هر قوم و قبیله‌ای تاثیر خودش را دارد.
چشم بادامی ها، حتی وقتی مهاجرت می‌کنند، در کشورهای اروپایی، به‌صورت دسته‌جمعی زندگی کرده و در هر شهری برای خود محله‌ای به وجود می‌آورند و در اقتصاد شخصی، گردش پول را بین خود انجام می‌دهند و تا چندین دست اجازه خروج ثروت را از خانواده قومی خود نمی‌دهند. نان را از نانوای فامیل می‌خرند و میوه را از هم ولایتی. به رستوران‌های خودی می‌روند و غذای بومی می‌خورند و از لباس فروش محله خرید می‌کنند و تا لحظه‌ای که امکانپذیر باشد هیچگونه خریدی را از غیرهموطن خود انجام نمی‌دهند و به عبارتی گردش پول را بین خود انجام می‌دهند تا پول ده‌ها دست بین خودی گردش کند و جالب است که برای همه نیازهای زندگی در بین خود و در کشوری که مهاجرت کرده‌اند، شغل ایجاد می‌کنند و با گذشت زمان و خریدن و اجاره کردن ملک در محله‌ای ویژه، قدرت را به‌دست می‌گیرند نگاه ویژه آنها به حفظ دستاوردهای قومی و ارتباط ویژه با هموطن‌های شان و کمک به همدیگر با رعایت کردن موازین بین‌المللی در کشوری که تابعیت آن را پذیرفته‌اند، در همه جای جهان مثال زدنی است.
در کنار فرهنگ نژاد زرد که از همبستگی آنها در مهاجرت، قصه‌های بسیار می‌توان گفت، باید از هموطنانی سخن بگوییم که دوری از یکدیگر را به جای نزدیکی و ارتباط انتخاب کرده و می‌کنند، فرهنگ غریبی که نتیجه آن اضمحلال فردی و گسستگی ارتباطات انسانی است. ملتی که در جهان به میهمان نوازی معروف است، با خودی بیگانه است و به جای کمک و به‌طور نمونه خرید از مغازه هموطن، ترجیح می‌دهد از همان چشم بادامی همسایه خرید انجام دهد.
البته بدون شک، عوامل گوناگونی از حرص و طمع فردی تا وجود نداشتن نگاه اقتصادی، از کمبود شخصیتی تا بی‌اطلاعی از فرهنگ مشتری‌مداری، از گرانفروشی تا یک شبه پولدار شدن، از مسائل کوچک تا ده‌ها عامل اجتماعی و اعتقادی در اینگونه موارد برای شکل گیری تصویر مناسب وجود دارد که هر کدام را باید از جنبه‌های مختلف مورد واکاوی و بررسی پژوهشی قرار داد.
 
نگاه‌های منفعت طلبانه و دوری جستن از هموطن‌های عاشق ارتباطات انسانی جز ضرر جمعی و حتی فردی برای هر ملتی به همراه نخواهد داشت.
نگاه فرهنگی مردم زرد به اقتصاد جمعی و حتی زندگی جمعی چه در داخل کشورهای‌شان و چه در مهاجرت و حضور در کشورهای غریبه با فرهنگ و سنت و اعتقادات‌شان، به‌طور کامل با فرهنگی که گاهی در ملیت‌های دیگر، در دوری از همدیگر وحل شدن در فرهنگ‌های غربی و شرقی وجود دارد مغایر بوده و در نتیجه برای گروه‌هایی که به دین و مذهب و اعتقادات فرهنگی و سنتی پایبند هستند پیروزی و موفقیت می‌آورد وبرای گروه‌های دیگرکه خود را در فرهنگ حاکم سریع حل می‌کنند، انهدام وشکست را به همراه خواهد داشت.

منبع: روزنامه گسترش صمت – شنبه 12 دی 1394

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت پیشگیری شایعه در جامعه


  اتمام حجت استاندار با مدیران ضعیف روابط‌عمومی ادارات دولتی کرمانشاه


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  جی‌می‌نی:: اولین هوش مصنوعی واقعی


  نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی کارگزاری‌های بازار سرمایه


  4 روش منحصر به فرد (و کمتر شناخته شده) برای اندازه گیری ROI روابط‌عمومی دیجیتال


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فرصتی برای درخشش آثار انتشاراتی


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به عنوان سرپرست معاونت تولیدات دامی استان کرمان


  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


  شعبه انجمن متخصصان روابط‌عمومی در البرز آغاز به کار کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات