درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 خرداد 1400 - 17:19   

اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است

  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد

  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


ادامه ادامه مطلب سه

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری
  تاکید مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه بر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت
  اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارگران نمونه استان های کشور از سوی بانک رفاه کارگران
  مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی در بانک سینا ایجاد می شود
  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری
  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره
  طرح آمایش و توسعه شبکه شعب بانک سینا در سال 1400 اجرا می شود
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2054صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 6 آذر 1391 - 22:25
کنگره‌ دوم؛ فرصتی برای ارتقای وجهه و اعتبار روابط ‌عمومی
ابراهیم صفرلکی مدیرکل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد - سطح بین‌المللی این کنگره می‌تواند موجب آشنایی و شناخت بیشتر کارگزاران روابط‌عمومی این کشورها از مسائل مرتبط با همکاران خود در سایر کشورها گردد.
  

 

اهمیت و ضرورت برگزاری کنگره

شارا- به نظر می‌رسد کارکرد اصلی کنگره، فراهم نمودن «فرصتی برای گردهم آمدن و هم‌اندیشی» کارگزاران مسلمان روابط‌ عمومی در کشورهای مختلف است تا با به اشتراک گذاردن دانش و تجربیات شخصی بتوانند هم در زمینه‌ی مسأله‌شناسی و هم در خصوص راهکارهای بهبود اثربخشی و کارایی‌ روابط‌عمومی از تجربیات یکدیگر بهره‌ ببرند. ازسوی دیگر سطح بین‌المللی این کنگره می‌تواند موجب آشنایی و شناخت بیشتر تصمیم‌گیران و کارگزاران روابط‌عمومی این کشورها از مسائل مرتبط با همکاران خود در سایر کشورها گردد. امیدوارم چنین روندی بتواند در ارتقای سطح عملکردی حوزه‌ی روابط‌عمومی در کشور عزیزمان نیز مؤثر واقع شود.

 

اهمیت برگزاری کنگره با توجه به جایگاه روابط عمومی در ایران

من معتقدم روابط‌عمومی در هر سازمان، مسؤول پایش و مراقبت از وجهه‌ و اعتبار آن سازمان و تلاش دائمی برای ارتقای آن نزد افکار عمومی است. با تعمیم این دیدگاه به سطح ملی به نظر می‌رسد برگزاری کنگره‌ دوم در کشور ما می‌تواند تا حدودی در اصلاح وجهه و اعتبار بین‌المللی سازمان‌های ایرانی و نیز ارتقای تصویر جمهوری اسلامی ایران نزد جهانیان به ویژه کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی مؤثر باشد. ضمن آن که می‌توان امیدوار بود کارگزاران میهمان، خود در نقش واسطه‌های مرجع و فعّال عمل نمایند و زمینه را برای حضور جهانی سازمان‌های موفق ایرانی بیش از پیش فراهم کنند.

 

نقش روابط عمومی ها در شکل دهی افکار عمومی موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی

موج بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای اسلامی می‌تواند نشانگر آگاهی‌بخشی پیام انقلاب اسلامی ایرانیان و حاصل پذیرش آن از سوی برادران مسلمان‌مان تلقی شود. بنابراین آگاه‌تر کردن کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی با پیام‌های اخلاقی، اجتماعی، و حرفه‌ای انقلاب اسلامی در مواجهه با مردمِ مسلمان از یک‌سو و مسائل روز جهانی از سوی دیگر، می‌تواند یکی از مأموریت‌های کنگره‌ی دوم به شمار آید. دانش دیپلماسی عمومی می‌تواند بستر بسیار مناسب علمی را برای نقش‌آفرینی کارگزاران روابط‌عمومی در بیداری اسلامی فراهم آورد. لذا می‌توانستیم حوزه‌ی کاربردی «نقش فعالیت‌های روابط‌عمومی در دیپلماسی عمومی» را حتی تا حد یکی از محورهای این کنگره لحاظ کنیم.»

 

پیشنهادات

برخی از پیشنهادهایی که به نظرم می‌تواند موجب ارتقای کیفیت کنگره شود عبارتند از:

5-1. فراهم کردن فرصت آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با مردم (نه الزاماً مسوولان) و سازمان‌های بخش غیردولتی؛

5-2. ایجاد زمینه‌ای برای افزایش تعامل میهمانان با کارگزاران داخلی روابط‌عمومی؛

5-3. برگزاری کارگاه‌های آموزشی با تأکید بر موضوعاتی چون مسأله‌شناسی روابط‌عمومی در جهان معاصر؛

5-4. برقراری تعامل بیشتر میان دانشگاه‌ها و کارگزاران داخلی روابط‌عمومی؛

5-5. کاربردی‌تر کردن محتوای کنگره متناسب با شرایط و فضای بین‌المللی کسب‌وکار روابط‌عمومی؛

5-6. ایجاد فرصت دیدار شخصیت‌ها و چهره‌های مؤثر بین‌المللی در دانش روابط‌عمومی با کارگزاران داخلی روابط‌عمومی؛

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 روش برای معرفی یک شغل تجاری در اقلیم مدرن


  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


  3 راه برای تقویت روابط عمومی کسب و کارها


  نشست اعضای هیئت داوران "جشنواره صنعت روابط‌عمومی ایران"


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


  تقدیر رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از روابط‌عمومی منطقه کرمان


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین کنفرانس ویدیویی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود