درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 خرداد 1400 - 18:30   

اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است

  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد

  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


ادامه ادامه مطلب سه

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری
  تاکید مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه بر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت
  اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارگران نمونه استان های کشور از سوی بانک رفاه کارگران
  مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی در بانک سینا ایجاد می شود
  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری
  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره
  طرح آمایش و توسعه شبکه شعب بانک سینا در سال 1400 اجرا می شود
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2047صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 5 آذر 1391 - 12:39
آفرینش نهاد مقدس روابط عمومی با اتکای به سرچشمه زلال وحی
حسن ربیعی مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه - هر چند خاستگاه روابط عمومی در جهان غرب است اما بومی سازی آن در میان ملت های مسلمان وظیفه خطیر هر کارگزار مسلمان روابط عمومی است.
  

شارا- از سعادت و نیکبختی ماست که پیرو آیینی هستیم سراسر مهر و عطوفت و عدالت و با آرمانی ترین پیام هایی که از سرچشمه زلال وحی بر رسول اکرم محمد مصطفی (ص) جاری شد. منبع لایزالی از زیباترین رهنمودهایی که تا همیشه تاریخ بشر، می تواند روشنگر مسیر راه انسان باشد. آیینی که در آن، پروردگار متعال پیرامون هر آن چه که بنده خویش را دربرگرفته است، بر زبان وحی و از طریق جبرئیل، اوج کمال و طریقه رسیدن به آن را بر پیامبر برگزیده خود نازل ساخت و اینک پس از قرن ها همچنان راهگشای تنگناها و گرفتاری های ابنای بشر است.

اسلام کامل ترین دین الهی است که تمامی حوزه های فکری و عملی حتی جزیی ترین زوایای زندگی بشر را مورد نظر قرار داده و جهانی شمولی آن در آفرینش بسترهای مورد نیاز آدمیان در هر زمینه ای این امکان را فراهم می آورد تا تشنگان حق و حقیقت، عدالت و مهرورزی و در یک کلام جویندگان دستیابی به انسانی ترین نوع زندگی، با تمسک به آن، به سعادت دنیا و آخرت نایل شوند.

و باز مایه سعادت و خوشبختی است که در حرفه ای مشغول به فعالیت هستیم که با نگاهی به فلسفه وجودی و ماهیت شکل گیری روابط عمومی در جوامع مدرن، پی به همسویی اهداف نهفته در این نهاد می بریم با آن چه که غایت نهایی و مطلوب حضرت دوست در مورد بندگان خود روا داشته است. خدمت به انسان و کوشش برای ایجاد رضایت و دستیابی به قله تفاهم، آن گاه که به پشتوانه آموزه های سرشار از پیام های مودت و مهر، صداقت و راستی، طالب حق و حقیقت بودن به فرجام رسد، به طور قطع و یقین برقراری متعالی ترین نوع ارتباط را موجب می شود. حضرت ختمی مرتبت محمد رسول ا... در اوج امانتداری به ابلاغ پیام هایی پرداخت که مجموعه آن در آسمانی ترین کتاب الهی، قرآن کریم کتابت شد. اما الگوپذیری از اسلام در حوزه روابط عمومی صرفا به دریافت و ابلاغ پیام ها محدود نیست. منش و سلوک محمد امین (ص) در مواجهه با سرسخت ترین مخاطبان دوران جاهلیت حدیت دیگری است. در ارتباط چهره به چهره با انسان هایی که ماموریت به فلاح و رستگاری رسانیدن آن ها بر دوش است در حالی که متعصبانه بر اندیشه های سابق خویش استوار ایستاده اند، هنری بس شگرف و عظیم است و محمد (ص) به ترسیم الگویی از ارتباط رودررو بامخاطبان می پردازد که زیبنده آن است بر مرصع ترین تابلوهای ممکن در لوح جان و ذهن کارگزاران مسلمان روابط عمومی منقش می شود.

استمرار و مقاومت در اجرای ماموریت و پایبندی به تعهداتی که در قبال مردم جامعه داریم نیز با تاسی از مکتب الهی اسلام و نبی اکرم (ص) رهیافت دیگری به دست می دهد تا در تلفیق و ترکیب نهاد امروزی روابط عمومی با دین مبین اسلام از آن مدد بجوییم. در کارزار و نبرد اندیشه ها، آن گاه که ایمان و یقین به درستی راه وجود داشته باشد با تمام توان و به اتکای به پروردگار، حرکت، تداوم دارد و سختی های راه در پرتو هدف مقدسی که هست به جان خریده می شود. تعهدی که نسبت به خالق و خلق معبود در وجود آدمی متبلور می شود و آهنگ گام ها را سرعت می بخشد. کارگزار مسلمان روابط عمومی از این دست آموزه ها بسیار خواهند داشت آن گاه که نیک نظر کنند بر اقیانوس بیکران درس هایی که در مکتب توحید هست و پیش رویمان گسترده شده است. این درست است که خاستگاه روابط عمومی در جهان غرب است اما بومی سازی آن در میان ملت های مسلمان وظیفه خطیر هر کارگزار مسلمان روابط عمومی است که در تطبیق مولفه ای مدرن همراه با رویکردهای علمی به پی ریزی آسمانی ترین نوع روابط عمومی در جهان همت گمارند. به ویژه آن که جهان امروز، تشنه عدالت و مهر و صداقت است و چه پشتوانه ای نیکوتر از دین مبین اسلام که همواره منادیان حق و حقیقت تمسک به آن دارند. بایسته است در ترسیم روابط عمومی اسلامی به نحوی که بتوان آن را به عنوان الگویی کاربردی به جهان معرفی کرد، تمامی دست اندرکاران در وهله نخست به بازتعریفی از فلسفه و ماهیت وجودی روابط عمومی پرداخته و با شناخت اشتراکات متعددی که در مسیر حرکت انبیای الهی است، با رسالت های نهاد روابط عمومی دارای همسویی است، بسوی مقدس ترین نوع روابط عمومی یعنی روابط عمومی اسلامی گام بردارند. نیتی که کارگزاران مسلمان روابط عمومی در نظر داشته و تردید وجود ندارد که نیات خیر همواره مورد عنایت خالق مهربان هستی قرار می گیرد. آمین

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 روش برای معرفی یک شغل تجاری در اقلیم مدرن


  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


  3 راه برای تقویت روابط عمومی کسب و کارها


  نشست اعضای هیئت داوران "جشنواره صنعت روابط‌عمومی ایران"


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


  تقدیر رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از روابط‌عمومی منطقه کرمان


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین کنفرانس ویدیویی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود