درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 - 07:22   

انتصاب مدیر ارتباطات سایپا

  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا


ادامه ادامه مطلب یک

واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند

  واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در سال 2022
  جنبش متاورس
  دیدار رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با مدیرکل روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست
  4 نکته در برنامه ریزی روابط عمومی کسب و کار
  جلسه مدیران روابط عمومی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد
  چگونه می‌توان به‌رغم اختلاف زیاد، گفتگو کرد؟
  تاکید معاون استاندار لرستان بر لزوم تقویت روابط‌عمومی‌ها
  مدیرکل دفتر ارتباطات وزارت صمت: قصد داریم روابط عمومی مردم باشیم
  دکتر للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران: آماده توسعه همکاری‌های متقابل با دانشگاه علوم پزشکی ایران هستیم
  وزیر علوم: ما این مسئله را پیگیری کردیم که روابط عمومی به وضعیت خود بازگردد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20339صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 26 آذر 1394 - 11:52
پژوهش در روابط عمومی
بهروز میرزایی مدیر روابط عمومی بیمه دانا - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی باعث شده اند تا روابط عمومی ها با بهره گیری از این وسایل استراتژیک در توسعه فعالیتهای سازمانی موفق باشند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی باعث شده اند تا روابط عمومی ها با بهره گیری از این وسایل استراتژیک در توسعه فعالیتهای سازمانی موفق باشند.


امروزه روابط عمومی را کوشش مدبرانه در نیل به اهداف سازمان می دانند این در شرایطی است که دست اندرکاران روابط عمومی با استفاده از پژوهش و تحلیل شرایط می توانند ضمن کسب شناخت از انتظارات بالقوه و بالفعل مخاطبان خود زمینه را برای نفوذ در بین مخاطبان سازمان خود مهیا کنند و در ارائه خدمات یا کالای مورد نظر مخاطب به موفقیت های چشم گیری دست یابند.


توسعه فناوری های جدید کار روابط عمومی ها را به نوعی نیز دچار مشکل کرده است و تنها روابط عمومی هایی در این جریان موفق خواهند بود که بتوانند استفاده لازم را از فضاهای پیش آمده ببرند و با تکیه بر پژوهش و افکار سنجی، شیوه ها و راهکارهای مناسب را به ارکان سازمان منتقل کنند. تحقیق و پژوهش کلید حفظ مخاطب و مشتری است و از این طریق است که می توان مشکلات، نیازها و راهکارهای برآورده کردن آنها را شناسایی و نظر مثبت آنها را جلب کرد. سازمانهایی موفق خواهند بود که با شناخت اوضاع و احوال مخاطبان خود دست به ابتکارات جدید زده و جان تازه ای به سیستم درونی و بیرونی سازمان می بخشند.


به گفته دکتر باقر ساروخانی، روابط عمومی هم تولید دانش هم توزیع کننده دانایی و هم مصرف کننده دانش است. همانطور که گفته شد روابط عمومی در آغاز( تولید) تا پایان (مصرف) هر کالا و خدمتی حاضر است و در این میان مهمترین ابزار روابط عمومی که می تواند به نوعی هدف آن نیز تلقی شود پژوهش و افکار سنجی است.


با این وصف، پژوهش گامی جلوتر از روابط عمومی است و باید آنرا لازمه هر اقدامی از سوی روابط عمومی و سازمان دانست. روابط عمومی می تواند با استفاده از پژوهش و تحقیقات اجتماعی از نیروی عظیم افکار عمومی اقدامات مثبتی را رقم بزند که سازمان را در بین رقبا ارتقا دهد.


بررسی و سنجش افکار عمومی با هدف شناخت هر چه بیشتر نگرشها و طرز تلقی مخاطب (چه درون سازمان و چه برون سازمان) انجام می شود.


تحقیق و پژوهش از این جهت اهمیت دارد که روابط عمومی ها را به عنوان حدفاصل و کانال ارتباطی بین مردم و سازمانها معرفی می نماید. این نکته که مردم در باره سازمان یا شرکت یا فعالیتهای آن چگونه می اندیشند و چطور می توان آنها را هدایت کرد که در مسیر ارتقا جایگاه سازمان قرار گیرند میسر نخواهد بود مگر با استفاده از پژوهش و تحقیق به عنوان ابزاری استراتژیک که در اختیار روابط عمومی است.


اکنون با توجه به ضرورت درک جایگاه پژوهش در روابط عمومی شایسته است سازمان ها ضمن اهمیت دادن به خدمات روابط عمومی در جهت استفاده از پتانسیل پژوهشی آنها برنامه ریزی لازم را داشته باشند و از ظرفیت های این واحد بهره برداری کنند.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چطور برنامه ای را با روش های نوین برای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم؟


  4 نکته در برنامه ریزی روابط عمومی کسب و کار


  روابط‌عمومی‌ها‌ و نشانه‌های ضعف ساختاری


  وزیر علوم: ما این مسئله را پیگیری کردیم که روابط عمومی به وضعیت خود بازگردد


  450 دانشمند، شرکت‌های روابط‌عمومی و تبلیغاتی را متهم به انتشار اطلاعات نادرست می‌کنند


  چهار انتصاب در روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی


  تغییر ساختار سازمانی دانشگاه تهران؛ تنزل جایگاه روابط‌عمومی ادامه دارد


  جلسه مدیران روابط عمومی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد


  دیدار رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با مدیرکل روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


  مدیرکل دفتر ارتباطات وزارت صمت: قصد داریم روابط عمومی مردم باشیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود