درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:59   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20116صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومییکشنبه، 15 آذر 1394 - 09:00
سخنران دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
آینده نگری در تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها: رویکردها و چالش ها
اگر رسانه ها چشم و گوش جامعه به شمار می آیند و رکن چهارم آزادی به شمار می روند آیا می توانند از فعالیت ها و اخبار منتشر شده توسط روابط عمومی ها در حوزه های کاری خود، چشم پوشی کرده و علاوه بر انعکاس آنها در نقد و یا واقع گرایی در مورد آنها نقش نداشته باشند؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مهمترین چالش های موجود در حوزه علوم ارتباطات، شیوه و نحوة تعامل رسانه ها و ساختارهای مختلف ارتباطی با یکدیگر است. در این زمینه و شاید یکی از مهمترین چالش ها، شیوه های تعامل میان روابط عمومی ها و رسانه ها می باشند. آیا روابط عمومی ها می توانند بدون حضور رسانه خود در تولید و نشر اخبار و گزارشات خود اقدام نمایند؟ و آیا رسانه ها می توانند بدون حضور روابط عمومی ها جریان های خبری و اطلاعاتی را در حوزه سازمان ها و نهادهای مختلف کشور را دنبال کرده و خود مستقیما نسبت به انتشار آنها اقدام نمایند؟ آیا در حقیقت نیازی برای این همکاری یا تعامل وجود دارد؟ و آیا این تعامل باید در چه سطحی و با چه رویکردی صورت گیرد.


آنچه که در بالا گفته شد، تنها بخشی از پرسش هایی است که در حوزه تعامل روابط عمومی ها و رسانه وجود دارد. در حقیقت، یکی از مهمترین چالش ها در این زمینه تعیین سطح تعامل، حدود تعامل، شیوه تعامل و محتوای تعامل است. در همین زمینه می توان گفت که اگر رسانه ها چشم و گوش جامعه به شمار می آیند و رکن چهارم آزادی به شمار می روند آیا می توانند از فعالیت ها و اخبار منتشر شده توسط روابط عمومی ها در حوزه های کاری خود، چشم پوشی کرده و علاوه بر انعکاس آنها در نقد و یا واقع گرایی در مورد آنها نقش نداشته باشند؟ این مساله خود حوزه ای را از نظارت و همکاری ایجاد می کند و ضرورت حضور رسانه ها در همه فعالیت های جامعه را مورد تاکید قرار می دهد.


از طرفی، آیا روابط عمومی ها، علیرغم وجود امکانات وسیع و مستقل ارتباطی، به ویژه بهره برداری از شبکه های اجتماعی، آیا می توانند خود بطور مستقیم بخش رسانه ای را عهده دار شده و جدا از رسانه ها، نقش انتشار خبر و گزارش های مربوط به سازمان تابع خود را عهده دار باشند؟ آیا بدون رسانه ها، جامعه می تواند همه آنچه را که روابط عمومی ها منتشر می کنند، به مثابه یک واقعیت پذیرا باشند؟ یا این نوع اخبار و گزارش ها، به گونه ای به مثابه تبلیغات تلقی می گردند که قطعا عکس العمل هایی را به دنبال خود خواهند داشت.

یکی از نظریاتی که در این رابطه مطرح می باشد «نظریه تعیّن » است که توسط بائرنز ابداع شده است (۱۹۷۹؛ ۱۹۹۱٬ ، اولین چاپ ۱۹۸5). این نظریه در تلاش می باشد که تعامل مزبور را مورد تحلیل قرار داده و چالش ها و رویکردهای آن را تبیین نماید و به نوعی آینده نگری در این زمینه را روشن سازد.


دکتر حسن بشیر استاد ارتباطات بین الملل در تاریخ ششم دیماه سال جاری در دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران سخنرانی خود را با عنوان آینده نگری در تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها: رویکردها و چالش ها ارائه خواهند داد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد