درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 مهر 1402 - 03:57   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»

  رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش
  اصول روابط‌عمومی| اخلاق | 1 |
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود
  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند
  مدیر روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها
  گزارش وضعیت نگرش مصرف‌کنندگان در مورد تجارت الکترونیک
  برندسازی در چند کلام
  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20116صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومییکشنبه، 15 آذر 1394 - 09:00
سخنران دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
آینده نگری در تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها: رویکردها و چالش ها
اگر رسانه ها چشم و گوش جامعه به شمار می آیند و رکن چهارم آزادی به شمار می روند آیا می توانند از فعالیت ها و اخبار منتشر شده توسط روابط عمومی ها در حوزه های کاری خود، چشم پوشی کرده و علاوه بر انعکاس آنها در نقد و یا واقع گرایی در مورد آنها نقش نداشته باشند؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مهمترین چالش های موجود در حوزه علوم ارتباطات، شیوه و نحوة تعامل رسانه ها و ساختارهای مختلف ارتباطی با یکدیگر است. در این زمینه و شاید یکی از مهمترین چالش ها، شیوه های تعامل میان روابط عمومی ها و رسانه ها می باشند. آیا روابط عمومی ها می توانند بدون حضور رسانه خود در تولید و نشر اخبار و گزارشات خود اقدام نمایند؟ و آیا رسانه ها می توانند بدون حضور روابط عمومی ها جریان های خبری و اطلاعاتی را در حوزه سازمان ها و نهادهای مختلف کشور را دنبال کرده و خود مستقیما نسبت به انتشار آنها اقدام نمایند؟ آیا در حقیقت نیازی برای این همکاری یا تعامل وجود دارد؟ و آیا این تعامل باید در چه سطحی و با چه رویکردی صورت گیرد.


آنچه که در بالا گفته شد، تنها بخشی از پرسش هایی است که در حوزه تعامل روابط عمومی ها و رسانه وجود دارد. در حقیقت، یکی از مهمترین چالش ها در این زمینه تعیین سطح تعامل، حدود تعامل، شیوه تعامل و محتوای تعامل است. در همین زمینه می توان گفت که اگر رسانه ها چشم و گوش جامعه به شمار می آیند و رکن چهارم آزادی به شمار می روند آیا می توانند از فعالیت ها و اخبار منتشر شده توسط روابط عمومی ها در حوزه های کاری خود، چشم پوشی کرده و علاوه بر انعکاس آنها در نقد و یا واقع گرایی در مورد آنها نقش نداشته باشند؟ این مساله خود حوزه ای را از نظارت و همکاری ایجاد می کند و ضرورت حضور رسانه ها در همه فعالیت های جامعه را مورد تاکید قرار می دهد.


از طرفی، آیا روابط عمومی ها، علیرغم وجود امکانات وسیع و مستقل ارتباطی، به ویژه بهره برداری از شبکه های اجتماعی، آیا می توانند خود بطور مستقیم بخش رسانه ای را عهده دار شده و جدا از رسانه ها، نقش انتشار خبر و گزارش های مربوط به سازمان تابع خود را عهده دار باشند؟ آیا بدون رسانه ها، جامعه می تواند همه آنچه را که روابط عمومی ها منتشر می کنند، به مثابه یک واقعیت پذیرا باشند؟ یا این نوع اخبار و گزارش ها، به گونه ای به مثابه تبلیغات تلقی می گردند که قطعا عکس العمل هایی را به دنبال خود خواهند داشت.

یکی از نظریاتی که در این رابطه مطرح می باشد «نظریه تعیّن » است که توسط بائرنز ابداع شده است (۱۹۷۹؛ ۱۹۹۱٬ ، اولین چاپ ۱۹۸5). این نظریه در تلاش می باشد که تعامل مزبور را مورد تحلیل قرار داده و چالش ها و رویکردهای آن را تبیین نماید و به نوعی آینده نگری در این زمینه را روشن سازد.


دکتر حسن بشیر استاد ارتباطات بین الملل در تاریخ ششم دیماه سال جاری در دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران سخنرانی خود را با عنوان آینده نگری در تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها: رویکردها و چالش ها ارائه خواهند داد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی


  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود


  چشم‌انداز روابط‌عمومی در استان البرز


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها


  آمازون با Bedrock وارد بازار هوش مصنوعی مولد می‌شود


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  بهترین کمپین روابط‌عمومی آسیا و اقیانوسیه در سال 2023 معرفی شد


  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات