درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:14   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19898صفحه نخست » چهارشنبه، 4 آذر 1394 - 11:08
کارآفرینی
بزرگ‌ترین عامل موفقیت یک استارت آپ‌
بیل گراس، استارت‌آپ‌های زیادی تاسیس کرده است. وی کنجکاو شد که چرا بعضی از آنها موفق شدند و بعضی شکست خوردند. بنابراین اطلاعاتی از صدها شرکت جمع‌آوری و هر شرکت را براساس پنج عامل کلیدی رتبه‌بندی کرد. او یکی از عوامل را از همه مهم‌تر یافت که حتی خودش را شگفت‌زده کرد. متن سخنرانی وی در TED2015 در زیر آمده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بیل گراس، استارت‌آپ‌های زیادی تاسیس کرده است. وی کنجکاو شد که چرا بعضی از آنها موفق شدند و بعضی شکست خوردند. بنابراین اطلاعاتی از صدها شرکت جمع‌آوری و هر شرکت را براساس پنج عامل کلیدی رتبه‌بندی کرد. او یکی از عوامل را از همه مهم‌تر یافت که حتی خودش را شگفت‌زده کرد. متن سخنرانی وی در TED2015 در زیر آمده است.

«من معتقدم که سازمان‌دهی استارت‌آپ‌ها یکی از بزرگ‌ترین راه‌های بهتر کردن جهان است. اگر گروهی از افراد با انگیزه‌های برابر را در نظر بگیرید و با آنها یک استارت‌آپ راه‌اندازی کنید می‌توانید از استعدادهای بالقوه انسان به نحوی که قبلا امکان نداشته، بهره بگیرید. شما باعث می‌شوید که آنها به چیزهای باورنکردنی دست پیدا کنند.اما اگر راه‌اندازی یک استارت‌آپ عالی است چرا بسیاری از آنها شکست می‌خورند؟ این چیزی است که می‌خواستم به آن پی ببرم. می‌خواستم بفهمم چه چیزی واقعا برای موفقیت یک استارت‌آپ مهم است می‌خواستم به این موضوع پی ببرم زیرا من از 12 سالگی مشغول به کار شدم؛ زمانی که در مقطع راهنمایی در ایستگاه اتوبوس آبنبات فروختم تا مقطع دبیرستان که دستگاه‌های انرژی خورشیدی ساختم تا کالج که بلندگو ساختم و وقتی که از کالج فارغ‌التحصیل شدم شرکت‌های نرم‌افزاری تاسیس کردم و 20 سال پیش، Idealab را آغاز کردم و طی 20 سال گذشته، بیش از 100 شرکت را در این مجموعه تاسیس کردیم. موفقیت‌ها و شکست‌های بسیاری داشته‌ایم و از آن شکست‌ها درس‌های زیادی گرفتم. پس سعی کردم دنبال عواملی باشم که در موفقیت یا شکست یک شرکت بیشتر به حساب می‌آیند؛ این پنج مورد را بررسی کردم.

نخست ایده. قبلا فکر می‌کردم ایده همه چیز است. به‌طوری که لحظه «آها» که ایده برای اولین بار به ذهن می‌رسد را به اندازه‌ای دوست دارم که شرکت خود را Idealab نامیدم. اما با گذشت زمان، فکر کردم شاید افراد تیم، نحوه اجرا و سازگاری حتی از ایده مهم‌تر باشند.  هرگز فکر نمی‌کردم در TED بخواهم نقل قولی از بوکسور، مایک تایسون داشته باشم، اما او یک‌بار گفت، «هر کسی برنامه‌ای داره، تا زمانی که تو صورتش مشت بخوره» من فکر می‌کنم این موضوع درباره‌ کسب‌وکار نیز صدق می‌کند. قابلیت انطباق‌پذیری تیم اجرایی پس از مشت خوردن از سمت مشتری، اهمیت زیادی دارد. مشتری حقیقت محض است. به همین خاطر به این فکر افتادم که شاید تیم مهم‌ترین چیز باشد.  سپس شروع کردم به بررسی الگوهای کسب‌وکار. آیا شرکت مسیر مشخصی برای افزایش سود سهام مشتری دارد؟ این موضوع کم کم در راس تفکراتم قرار گرفت که چه چیزی بیشتر برای موفقیت مهم بود. پس سرمایه‌گذاری‌ها را بررسی کردم. گاهی اوقات شرکت‌ها سرمایه‌های هنگفتی دریافت می‌کردند. شاید این مهم ترین چیز باشد.  و البته زمان‌بندی. باید توجه کرد آیا زمان مناسب برای عملی کردن ایده فرا رسیده است و جهان برای آن آمادگی دارد؟

بنابراین سعی کردم به دقت این 5 عامل را روی شرکت‌های زیادی بررسی کنم. همه 100 شرکت Idealab و همچنین 100 شرکت دیگر را بررسی کردم تا به نتیجه‌ای علمی در این باره برسم.  سعی کردم همه‌ ویژگی‌ها را رتبه‌بندی کنم که هر کدام از آن شرکت‌ها در هر یک از ابعاد چه امتیازی می‌گیرند. سپس غول‌های موفقی مثل  Airbnb, Instagram, Uber, YouTube, LinkedIn را بررسی کردم و برخی ورشکسته‌ها مثل Webvan, Kozmo, Pets.com, Flooz, Friendster، این شرکت‌ها هم سرمایه‌های هنگفتی داشتند آنها همچنین در برخی موارد الگوی کسب‌وکار موفقی داشتند، اما موفق نشدند. سعی کردم عواملی را بررسی کنم که در ‌واقع بیشترین تاثیر را روی شکست یا موفقیت همه این شرکت‌ها داشته‌اند. نتایج واقعا مرا شگفت‌زده کرد.  عامل شماره یک، زمان‌بندی بود. زمان‌بندی 42 درصد در تفاوت بین موفقیت و شکست تاثیر داشت. تیم و نحوه اجرا در مکان دوم قرار گرفت و ایده، متفاوت و منحصر بودن ایده، در واقع در مکان سوم قرار گرفت. مسلما این موضوع قطعی نیست. نمی‌توان گفت که ایده مهم نیست، اما این موضوع خیلی مرا شگفت‌زده کرد که ایده مهم‌ترین چیز نبود و یک زمان‌بندی درست بود که اهمیت بیشتری پیدا می‌کرد.

 
دو فاکتور آخر، الگوی کسب‌وکار و سرمایه در واقع تاثیر کمتری داشتند. فکر می‌کنم کم اهمیتی الگوی کسب‌وکار به این دلیل‌ قابل فهم است که شما می‌توانید کار خود را بدون یک الگوی کسب‌وکار آغاز کنید و بعد درصورت وجود تقاضای مشتری‌هایتان به آنچه خلق کرده‌اید، اضافه‌اش کنید. فکر می‌کنم سرمایه نیز همین‌طور است. اگر در ابتدا با کمبود بودجه روبه‌رو هستید، اما مورد توجه قرار بگیرید، به‌راحتی می‌توان سرمایه هنگفتی به‌دست آورد.   یک غول موفق مانند Airbnb در نظر بگیرید.این شرکت توسط سرمایه‌گذاران باهوش زیادی، رد شد. زیرا مردم فکر می‌کردند: «هیچ‌کس فضایی از خانه‌ خود را به یک غریبه اجاره نمی‌دهد.» که البته مردم ثابت کردند که فکر اشتباهی بوده است، اما یکی از دلایل موفقیتش، گذشته از یک الگوی کسب‌وکار خوب، یک ایده‌ خوب و اجرای عالی، شناخت زمان‌ مناسب است. آن شرکت درست زمانی که رکود در بالاترین میزان بود، به وجود آمد و مردم واقعا به درآمد اضافی احتیاج داشتند. این شاید باعث شد که مردم برای اجاره دادن منازلشان به غریبه‌ها، دست از مخالفتشان بردارند.  بعضی از موفقیت‌های اولیه ما. GoTo.com که درواقع در TED 1998 آن را معرفی کردیم، زمانی بود که شرکت‌ها به دنبال روش‌های مقرون به صرفه برای عبور از ترافیک بودند.

ما فکر کردیم ایده‌مان خیلی خوب است امادرک زمان‌ مناسب انگار اهمیت بیشتری داشت. بعد برخی از شکست هایمان رخ داد. شرکتی به‌نام Z.com تاسیس کردیم که یک شرکت سرگرمی آنلاین پخش ویدئو بود. ما خیلی راجع به آن هیجان زده بودیم و پول کافی جمع کردیم، اما نفوذ پهنای باند در سال 1999-2000 خیلی کند بود و تماشای ویدئوها به‌صورت آنلاین بسیار سخت بود و این باعث شد شرکت سرانجام در سال 2003 از دنیای کسب‌وکارخارج شود. درست دو سال بعد، وقتی این مشکل توسط Adobe Flash حل شد و پهنای باند تا 50 درصد در آمریکا گسترش یافت، YouTube که خیلی خوب زمان‌بندی شده بود، روی کار آمد. ایده‌ای عالی با زمان‌بندی باورنکردنی. در واقع، YouTube حتی در ابتدای آغازش الگوی کسب‌وکار نداشت و مشخص نبود که جواب می‌دهد یا نه، اما به زیبایی زمان‌بندی شده بود. به‌طور خلاصه، مسلما اجرا و ایده اهمیت دارند اما زمان‌بندی ممکن است اهمیت بیشتری داشته باشد و بهترین راه برای ارزیابی واقعی زمان این است که واقعا ببینیم آیا مشتریان آماده آنچه به آنها پیشنهاد می‌کنید، هستند. همان‌طور که قبلا گفتم، استارت‌آپ‌ها می‌توانند جهان را تغییر دهند وآن را به مکان بهتری تبدیل کنند. امیدوارم بعضی از این بینش‌ها، بتوانند شما را در کسب موفقیت‌های نسبتا بیشتری کمک کنند.
     

در مسیر گسترش ایده‌های ارزشمند، سازمان تد (TED) برنامه‌ای با عنوان تداکس (TEDx) را بنیان‌گذاری کرده است. تداکس برنامه‌ای شامل رویدادهای بومی و مستقل است که مخاطبان خود را برای به اشتراک‌گذاری تجربه‌ رویدادهایی شبیه به کنفرانس تد گرد یکدیگر می‌آورد. از این رو، رویداد تداکس تهران (TEDxTehran) نیز با زمینه موضوعی «پارادایم نو» در تاریخ 13 آذر 1394 در سالن بین‌المللی رازی برگزار خواهد شد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3639

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد