درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:04   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19840صفحه نخست » دوشنبه، 2 آذر 1394 - 11:40
آیا خرید یک کامپیوتر بدون فن منطقی است؟
کامپیوترهای مدرن کوچک و بی‌صدا
مینی پی‌سی‌ها کامپیوترهای کوچک، ساکت و ارزان‌قیمتی هستند که این روزها در بازار عرضه می‌شوند
  

کامپیوترهای مدرن کوچک و بی‌صدا

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هر چند ورود ابزارهای دیجیتال هوشمند و قابل حمل مانند تبلت‌ها، فبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند در سال‌های اخیر باعث ایجاد رکود در بازار کامپیوترهای شخصی شد، اما این محصولات قدیمی و کاربردی همچنان طرفداران خاص خود را دارند. حتی انتظار می‌رود با تغییر امکانات و قطعات سخت‌افزاری، کامپیوترهای شخصی جدید در آینده ساختار متفاوتی داشته باشند.

نوآوری‌های اخیر در بازار کامپیوترهای شخصی به تولید کامپیوترهای شخصی بدون فن و صدا منجر شده است که البته تنها هدف این نوآوری‌ها این نبوده است. تمرکز روی تولید تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های باریک‌تر بوده است، اما این محصولات باریک مشکلات بزرگی برای داغ شدن و اتلاف انرژی ایجاد می‌کند. شرکت Intel حل این مشکل را با کاهش میزان انرژی مصرفی تراشه‌های تولید خود به عهده گرفت. حالا این تراشه‌ها نه تنها داغ نمی‌شوند، بلکه نیاز کمتری به فن‌ها برای خنک شدن هم دارند. برای مثال پردازنده پرسرعتی مانند Intel Core i7-4960X مجهز به TDP یا طراحی مدیریت گرمایی است و مصرف برق آن به 130 وات می‌رسد که نسبتا زیاد و داغ است. لپ‌تاپ‌ها باید پردازنده‌هایی با مصرف 45 یا 35 وات داشته باشند که برای مدل‌های باریک‌تر به 15 یا 17 وات می‌رسد.

پردازنده‌های سری Core M شرکت Intel حالا این دما را به 5/ 4 وات رسانده‌اند. حالا امروزه حتی پردازنده‌های ارزان‌قیمت Intel Atom هم مصرفی بین 6 تا 10 وات دارند.با این حال هنوز مشکلاتی وجود دارد. وقتی که این تراشه‌ها داغ می‌شوند، عملکردشان متوقف می‌شود یا همه با هم خاموش می‌شوند. این برای عملکردهای وقفه‌ای و متناوب مانند برنامه‌های واژه‌پرداز و مرورگرهای وب، مناسب و خوب خواهد بود. این در حالی است که این تراشه‌ها برای پردازش‌های مداوم مانند ویرایش فیلم و ویدئو و بازی‌های ویدئویی مناسب نیست و ممکن است در زمان داغ شدن در ترکیب صدا در بازی یا ویرایش فیلم وقفه ایجاد کنند.

تعداد فن
یک کامپیوتر دسک‌تاپ قدرتمند احتمالا سه فن یا بیشتر دارد. CPU و منبع تغذیه هم فن‌های خودشان را دارند و بنابراین با استفاده از GPU یا واحدهای پردازش گرافیکی عملکرد کارت‌های گرافیکی را سرعت می‌دهند. گاهی فن‌هایی با کیس مجزا هوا را به جریان می‌اندازند تا دیسک درایوها و دیگر قطعات به خوبی خنک شوند. البته لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های باریک این نیرو و انرژی را از باتری می‌گیرند، به همین دلیل هم نیازی به منابع تغذیه داخلی ندارند. بنابراین این محصولات کارت‌های گرافیکی مجزا هم ندارند، آنها معمولا واحدهای پردازش گرافیکی یا GPUهای ادغام شده با پردازنده را در اختیار دارند؛ درست مانند Intel Integrated Graphics. اگر نیازی به قدرت پردازش زیاد ندارید، انتخاب‌های زیادی از میان کامپیوترهای شخصی کوچک و ارزان‌قیمت دارید که از همان تکنولوژی‌های به‌کار رفته در لپ‌تاپ‌های باریک، استفاده می‌کنند. این کامپیوترهای شخصی یا بدون فن بوده یا فن‌هایشان تقریبا بی‌صدا هستند. با این حال اگر به قدرت پردازش و عملکرد بالا برای انجام کارهایی مانند ویرایش فیلم و ویدئو یا بازی‌های ویدئویی به صورت جدی نیاز دارید، هنوز یک چالش دیگر وجود دارد. ممکن است به یک منبع تغذیه بدون فن و راهکارهای خلاقانه برای خنک کردن آن نیاز پیدا کنید. این راهکارها می‌توانند شامل لوله‌های گرمایی که این روزها استفاده از آنها در لپ‌تاپ‌های باریک بسیار رایج شده یا سیستم خنک‌کننده مایع هم بشوند.

مینی پی‌سی‌ها و نت‌تاپ‌ها
اگر به دنبال یک کامپیوتر کوچک و ارزان هستید، بهتر است به سراغ مینی پی‌سی‌ها و نت‌تاپ‌ها بروید. هرچند همه این کامپیوترها بدون فن نیستند، اما اغلب آنها اگر بیش از حد سنگین نشده باشند، بدون صدا کار می‌کنند. مردم اغلب این سیستم‌ها را به تلویزیون‌های صفحه تخت خودشان متصل می‌کنند تا به این ترتیب بتوانند به خوبی انواع فیلم و ویدئو را از طریق آن با کیفیت بالا تماشا کنند و البته کارهای کامپیوتری عادی‌شان را هم انجام دهند. این سیستم‌های کامپیوتری به راحتی می‌توانند امکان انجام بازی‌های کامپیوتری مختلف را هم به کاربرانشان بدهند.  مینی پی‌سی Voyo Sleek یک نمونه ارزان‌قیمت است که با قیمت 90 پوندی از امکاناتی مانند پردازنده Intel Atom Z3735F با فرکانس 33/ 1 گیگاهرتزی، چهار پورت HDMI، حافظه 2 گیگابایتی و امکان ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی بهره می‌برد. این محصول امکاناتی مشابه لپ‌تاپ‌های 10 اینچی مبتدی یا تبلت‌های هیبریدی یا جداشونده دارد، البته بدون کیبورد و صفحه نمایش. این سیستم مبتنی بر ویندوز 1/ 8 نسخه 32 بیتی است که امکان به‌روزرسانی رایگان به ویندوز 10 را دارد. این تنها یک نمونه بود و مدل‌های مختلف دیگری با مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندتر هم وجود دارند. این مینی کامپیوترها یا نت‌تاپ‌ها در واقع مانند یک جعبه کوچک هستند که تمام امکانات یک کامپیوتر دسکتاپ را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

کامپیوترهای شخصی ساکت
ساخت یک کامپیوتر شخصی ساکت و بی‌صدا بیشتر مانند یک هنر است که شامل استفاده از قطعات و اجزای ویژه مانند منابع تغذیه بدون فن، سیستم خنک‌کننده مایع، تعدیل‌کننده درایوهای چرخان و توجه به جریان هوای داخل کیس است. هرچند همه چیز امروزه ساده‌تر و راحت‌تر شده است، چون شرکت‌ها می‌توانند کار را با کیس‌های کوچک شده و مادربوردهای کوچک ITX یا سیستم کامپیوتر کوچک Intel NUC، شروع کنند. سیستم کامپیوتر NUC معمولا شامل یک هیت‌سینک (سیستم جذب گرمای اضافه) بزرگ و یک فن کوچک است، بنابراین در سکوت کار می‌کند. اگرچه بعضی شرکت‌ها کیس‌های NUC را طوری طراحی کرده‌اند که بتوان از آنها به عنوان یک هیت‌سینک بزرگ استفاده کرد. سیستم‌های کامپیوتری مبتنی بر ساختار NUC حالا در نسخه UltraNUC، UltraNUC Atom و UltraNUC Pro طراحی می‌شوند که همه بدون فن و ساکت هستند. این کامپیوترها برای استفاده در مراکز رسانه‌ای، سیستم‌های سرگرمی و موارد مشابه آن بسیار مفید و کاربردی خواهند بود.

از آنجایی که این سیستم‌های کامپیوتری به تولید انبوه نرسیده‌اند، در بسیاری از کشورها مانند انگلستان به صورت سفارشی ساخته و عرضه می‌شوند. اغلب این سیستم‌های کامپیوتری کوچک و بی‌صدا با سیستم عامل ویندوز به بازار عرضه می‌شوند، اما بعضی از آنها هم بدون سیستم‌عامل و برای افرادی که می‌خواهند سیستم‌عامل لینوکس را روی آن اجرا کننده به فروش می‌رسند و عرضه می‌شوند.

کلام آخر
اغلب کامپیوترهای دسکتاپ مدرن حالا به آرامی و در سکوت کار می‌کنند، مگر آنکه در فشار باشند. جالب این است که روند رو به رشد استفاده از پردازنده‌های Atom مبتنی بر TDP یا طراحی مدیریت گرمایی و هارد درایوهای SSD در سیستم‌های کامپیوتری جدید باعث می‌شود که صدای آنها کمتر و کمتر بشود. در حقیقت شما برای انتخاب بهتر باید در ابتدا از خودتان بپرسید که به چقدر قدرت پردازشی نیاز دارید و چقدر حاضرید برای سکوت کامپیوترتان هزینه کنید. یادتان باشد که منطقی و به دور از افراط تصمیم بگیرید. هرچه باشد ساکت‌ترین کامپیوترها هم به خاطر کلیک ماوس یا کار با کیبورد می‌توانند تولید صدا کنند. به هر حال گزینه‌هایی که امروز در بازار کامپیوتر پیش روی شما هستند در مقایسه با نسل‌های قبلی خود کم‌صداتر یا حتی بی‌صدا هستند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3637

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد