درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:42   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19713صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 27 آبان 1394 - 10:03
جایگاه روابط عمومی در ارتقاء درون سازمانی
تحلیل محتوای رسانه ها از دو بعد کمی و کیفی قابل بررسی و جمع آوری بوده و با یک ارزیابی و تحلیل صحیح و عملی به هر دو بعد کمی و کیفی نظر دارد.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در این مقاله، پژوهشگر با بکارگیری تکنیک تحقیق توصیفی که در آن از شیوه تحلیل محتوای کمی در کنار رویکردهای کیفی استفاده شده، به بررسی مقایسه ای اخبار "حوزه درمان " دو سازمان "بیمه خدمات درمانی" و "تامین اجتماعی " پرداخته است. ( این دو سازمان در حوزه درمان از ماموریت های مشابهی برخوردارند).اولین هدف رسیدن به خط مشی روزنامه خراسان در پوشش اخبار سازمان های بیمه گر است؛ به این منظور  اخبار به "منفی "، "مثبت"و "خنثی" کدگزاری و نمایش داده شده اند؛ همچنین با شناسایی تعداد فراوانی ارزشهای خبری روزنامه درتیتر - واحد ثبت -  خط مشی روزنامه نمایش داده شده است.


 در بخش دوم اهداف، تاکید بر نشان دادن نقش روابط عمومی در پوشش اخبار است.  بنابراین تحلیلهایی از قبیل توجه به"منبع تولید خبر"، " فاعل خبر" ، "تصاویر" ، "ابعاد خبر" پرداخته است. یافته ها در مورد خط مشی روزنامه چنین حکایت می کند که روزنامه بیشتر از ارزش خبری "برخورد" استفاده نموده ومسئولیت اجتماعی خبرنگار او را به تولید گزارشهای بلند ومنفی وا داشته است.


در مورد بررسی تاثیر روابط عمومی نیز حاکی است ؛ دو سازمان در ارائه "خدمات درمانی" به گروه هدف متفاوت عمل نموده اند.
 
 
مقدمه
تحلیل محتوای رسانه ها از دو بعد کمی و کیفی قابل بررسی و جمع آوری بوده و با یک ارزیابی و تحلیل صحیح و عملی به هر دو بعد کمی و کیفی نظر دارد. در مورد مطبوعات اندازه گیری میزان سطح چاپ و حجم مطلب درج شده سازمان درروزنامه یا نشریه با توجه به قالب انتخابی آن (سرمقاله، مقاله، گزارش، خبر) و با  احتساب ضریب اهمیت هر قالب که تأثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب دارد انتخاب می گردد و این تحلیل ها میزان ارتباطات را بازگو می نماید و در جهان امروز وسایل ارتباط جمعی با ایجاد ارتباطات، انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت و فرهنگ تمدن بشری نقش بزرگی بر عهده گرفته اند.


 در این مورد سازمان ها، ارگان ها، شرکت ها و کلیه نهادهای دولتی و شخصی برای رسیدن به سطح مطلوبی از ارتباطات، تعامل با رسانه ها را جزو برنامه های تدوین شده و هدفمند پیش روی خود قرارداده اند که در فرآیند ارتباط رسانه و سازمان موارد متعددی از قبیل قدرت و ضعف ارتباط، نوع ارتباط مطرح می گردد.که مقاله پیش رو با تکیه بر اصل ارتباط دو سویه سازمانها و رسانه ها به خدمات مشترک در حوزه درمان ارائه شده دو ارگان سازمان بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی می پردازد که نتیجه این تحقیق و راهکارهایی که در فصل نتیجه گیری ارائه می گردد می تواند راهگشای مناسبی در زمینه تعامل رسانه ها با یکدیگر و شناخت نقاط ضعف این تعامل برای این دو ارگان باشد.


پژوهشگر  اهداف کلی  این پژوهش را از دو منظر قابل توصیف و ارائه می داند؛ منظر اول بررسی خط مشی روزنامه خراسان درخصوص نحوه پوشش اخبار سازمان های "بیمه تامین اجتماعی " و " بیمه خدمات درمانی " است، پژوهشگر می خواهد در یک نگاه کلی  بداند خط مشی روزنامه خراسان در مقابل بیمه های اجتماعی  چگونه است ؟به این منظور به طرح دو سوال برای رسیدن به این هدف می پردازد. سوالات  محوری تحقیق شامل بررسی پوشش خبری سازمان های بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی در وجوه مشترک درمانی -بررسی دیدگاه (جهت گیری) روزنامه خراسان در هر یک از دو سازمان فوق الذکر نسبت به پوشش اخبار - بررسی ارزش های شش گانه خبری در روزنامه خراسان است. در این پژوهش میانگین دیدگاه تولید کنندگان  اخبار، میانگین تعداد اخبار هر ارگان ، تصاویر مربوطه ، منابع تولیدکننده اخبار هر یک واحدهای تحلیل هستند که همگی تشریح شده اند.


این طرح تحلیل، ساده ترین نوع یک تحلیل محتوای علمی است، و در این پژوهش نحوه ارتباط محتوا و متن با نویسنده و تولیدکننده پیام تحلیل شده است. به این منظور اخبار و گزارشات روزنامه خراسان مورد بررسی واقع شده است و واحد ثبت در این تحقیق، تیتر تمامی اخبار و گزارش های مربوط به حوزه درمان ارگان های بیمه تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی می باشد. در این پژوهش تمامی اخباری که به طور مستقیم و غیر مستقیم  از هر منبع به "حوزه درمان" دو ارگان ذکر شده اشاره نموده است  گستره پژوهش بوده و مورد توصیف کمی قرار گرفته است.با ثبت تمام اخبار مرتبط با موضوع ، طبقه بندی اخبار به تفکیک هر ارگان آغاز می گردد؛ در هر تفکیک نقاط مشترک کدبندی می شوند و این روند تا آخرین شماره روزنامه سال 90 به صورت تعریف شده و یکسان پیش می رود تا اینکه تعاریف مشترک در هر طبقه دارای بارکد شده و اکنون توصیف کمی آغازمی شود.
 
خلاصه  و نتیجه گیری
نتیجه ای که از جداول و نمودارهای این تحقیق حاصل آمد، نشانگر این است که میزان پوشش خبری روزنامه خراسان در سال 90  درخصوص سازمان های بیمه گر " بیمه خدمات درمانی " و " بیمه تامین اجتماعی " 110 خبر در سال 90 ،به طور میانگین سه خبر و گزارش در هفته می باشد.


تعداد اخبار منتشره در بیمه خدمات درمانی 35 خبر با 31.82 ٪ فراوانی و بیمه تامین اجتماعی  19 خبر با 17.27 ٪ فراوانی می باشد. تعداد اخباری که در آن به دو مقوله بیمه خدمات درمانی و بیمه تامین اجتماعی در کنار یکدیگر اشاره شده است نیز 56 خبر  با 50.91 ٪ فراوانی می باشد.


یافته ها بیانگر این هستند که  با عنایت به اینکه 50 ٪ پوشش خبری روزنامه به موضوعاتی اختصاص یافته است که در آن از هر دو سازمان در خبر نام برده شده است؛ گویای مشابهت ماموریت های درمانی این دو سازمان علی رغم تفاوت ها دارد.


 توصیف آماری پوشش اخبار روزنامه خراسان در بحث میزان پوشش نشان از پرداختن اندک سازمان بیمه تامین اجتماعی به خدمات درمان به نسبت سازمان بیمه خدمات درمانی دارد.
 

نویسنده اول :دکتر حسین طوسی معتمد، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد قوچان، گروه علوم ارتباطات اجتماعی،قوچان، ایران
نویسنده دوم: محترم احمدی فرد، کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد قوچان، گروه علوم ارتباطات اجتماعی ، قوچان ، ایران

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد