درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 1 بهمن 1400 - 09:16   

برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا

  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا


ادامه ادامه مطلب یک

بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم

  بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری
  تحول دیجیتال
  دیجیتال
  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا
  4 نکته روابط‌عمومی برای استفاده در تجارت خود
  برنامه ریزی در روابط عمومی
  خردگرایی ارتباطی
  برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی‌های یزد
  پول درآوردن از کلیک؛ نگاهی به اقتصاد بازار تولید محتوا
  ۳جی در پایان راه؛ فقدان نسل سوم اینترنت همراه چه تاثیری بر زندگی ما می‌گذارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19493صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 12 آذر 1400 - 09:11
10 اشتباه رایج درباره روابط عمومی
کاربردهای معجزه آسای روابط عمومی چیست؟
یکصد و دهمین سالگرد روابط عمومی در حال نزدیک شدن است. روابط عمومی درباره ی ایجاد روابط دوستانه، مدیریت اعتبار، ترویج ارزش و تفکر رهبری از طریق تعامل با گروه های مختلف مردم است. چنین تعاریفی به خودی خود معنای زیادی را منتقل نمی کنند و مفاهیم قبلی و نادرست از روابط عمومی را به چالش نمی کشند. شما می توانید با توضیحات غلط و نادرست، این مفهوم را بیشتر منهدم نمایید.
  

کاربردهای معجزه آسای روابط عمومی چیست؟

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، یکصد و دهمین سالگرد روابط عمومی در حال نزدیک شدن است.
آیوی لی که به طور حتم و یقین بنیان گذار روابط عمومی مدرن به شمار می رود، اعلامیه ی اصول خود درباره ی هدف و ارزش روابط عمومی را در سال 1906 منتشر کرد. با وجود بیش از یک قرن فعالیت، متخصصان روابط عمومی اغلب می خواهند تعریفی از آنچه ما با روابط عمومی انجام می دهیم و معنا می بخشیم، ارائه شود.

شاید این گونه توضیح دهیم که روابط عمومی درباره ی ایجاد روابط دوستانه، مدیریت اعتبار، ترویج ارزش و تفکر رهبری از طریق تعامل با گروه های مختلف مردم است. چنین تعاریفی به خودی خود معنای زیادی را منتقل نمی کنند و مفاهیم قبلی و نادرست از روابط عمومی را به چالش نمی کشند.
شما می توانید با توضیحات غلط و نادرست، این مفهوم را بیشتر منهدم نمایید. در اینجا به 10 موردی اشاره می کنیم که روابط عمومی هیچ یک از این موارد نیست:

1.
روابط عمومی به هم بافتن، از خود درآوردن، دروغ و یا ارائه ی اطلاعات نادرست نیست.
یک تعریف فانتزی برای از خود درآوردن، تحریف عمدی حقیقت است: انتشار دروغ یا حقیقت به صورت بسیار رقیق و مبهم که به هیچ وجه قابل تشخیص نیست.
به هم بافتن، طاعون ارتباطات است. روابط عمومی درباره ی ایجاد روابط دوستانه و مدیریت شهرت معتبر است.

2.
روابط عمومی بازاریابی یا تبلیغات نیست.
بازاریابی و تبلیغات به ترویج خدمات، محصول یا برند به منظور فروش آن ها می پردازد. روابط عمومی درباره ی ایجاد اعتبار و اعتماد جدی از طریق به اشتراک گذاری اطلاعات، دانش و بینش است، با این منظور که میزان آگاهی درباره ی یک سازمان و یا موضوع را افزایش دهد. بازاریابی و تبلیغات، نمایش کسب و کار است، اما روابط عمومی، ارائه ی طرح، سرگرمی (به معنای کلی) و فناوری است.

3.
روابط عمومی فعالیت یک بار مصرف نیست.
مدیریت اعتبار باید طول عمر با اهمیت داشته باشد. اگر روابط عمومی محدود به دوره ی زمانی خاص و یا تعداد انگشت شماری فعالیت شود، در نتیجه اعتبار نمی تواند مدیریت و یا حفاظت شود.
ایجاد روابط و کسب اعتبار نیاز به زمان و تلاش های هماهنگ دارد. کارگزاران روابط عمومی های موفق، روی روابط بلند مدت بر اساس ارزش های مشترک سرمایه گذاری می کنند تا از این روش به شهرت و اعتبار مثبت طولانی دست یابند.

4.
روابط عمومی درباره ی ارتقاء سطحی نیست.
روابط عمومی درباره ی ارائه ی پیام های معتبر است. این روابط بر پایه ی محتوای معنادار و صادقانه شکل می گیرد. تنها پس از انجام آن توسط کارگزاران روابط عمومی و آژانس ها، شایسته ی اعتماد، علاقه و تعامل هستند که به ایجاد شهرت و اعتبار خوب کمک می کند.

5.
روابط عمومی درباره ی «اهداف» نیست.
شکارچیان حیوانات را به عنوان موضوعی برای در اختیار خود گرفتن «هدف» قرار می دهند. هر فردی که نگاهش به مشتریان به همین روش باشد، قطعاً قابل اعتماد نیست.
روابط دوستانه در روابط عمومی، بر پایه ی تعامل محترمانه است. این ارتباط یک گفتگو به شیوه ای است که همه ی بخش ها باید از آن بهره مند شوند.

6.
روابط عمومی درباره ی «نفوذ» بازار و مخاطبان نیست.
اگرچه « نفوذ» هنوز یک بیان رایج در میان بازاریابان و دیگر ارتباط گران است، استفاده از این کلمه نشانه ی یک رویکرد موهن، منسوخ و تحقیر آمیز است. این واژه درباره ی قدرت داشتن بیش از دیگری نیست، بلکه درباره ی قدرت دادن به دیگری است.

 

7. روابط عمومی درباره ی «مخاطبان» نیست.
«مخاطبان» مفهوم افرادی را می رساند که منتظر شنیدن و یا دیدن چیزی هستند، اما این رابطه اساساً یک رابطه ی منفعلانه است. اگرچه آن ها می توانند به تشویق، کف زدن و سرزنش کردن بپردازند، اما به طور معمول، هیچ تعامل و یا گفتگویی وجود ندارد.
روابط عمومی یک گفتگو است، نه مونولوگ و تک صدایی. روابط عمومی درباره ی این است که چگونه افراد و جوامع با علایق مشترک، برای سود متقابل با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

8.
روابط عمومی درباره ی تاخت و تاز و سپر بلا بودن نیست.
اسپین داکترها (Spin doctors) یا متخصصان توجیه گری ـ همراه با آژانس ها و سازمان های غیر قابل اعتماد ـ سعی می کنند تا با دروغ گفتن درباره ی محتوای خودشان و یا تضعیف کردن آن هایی که در نظر آن ها دشمن هستند(رقبا)، از دیگران پیشی بگیرند. تا کنون این روش نتایج خوبی نداشته است؛ دیر یا زود آن ها گیر خواهند افتاد.
کارگزاران موفق روابط عمومی، بر اشتراک گذاری بینش ها، دانش و درک معتبر تمرکز می کنند. آن ها در مقابل اعمال و گفتار مسئولیت پذیر هستند.

9.
روابط عمومی فقط گفتار و کلمات بی معنا نیست.
در بسیاری جوامع، گفتار و قول افراد، التزام و تعهد آن ها است. حتی در قانون اصطلاح «قرارداد شفاهی» داریم که اغلب می تواند الزام آور باشد. مهم است بدانیم که «کلمات» به خودی خود یک فعالیت سطحی نیستند، بلکه کلمات مهم هستند.
کلمات مهم هستند، همان گونه که اقدامات مهم اند. انجام مسئولانه و خوب گفتار و اقدامات، همه ی ما را به تجسم یک وضعیت بهتر می رسانند. شکست در یکی از آن ها، شکست در هر دوی آن ها است.

10.
روابط عمومی نمرده است.
هر از چند گاهی آدم های منفی باف و بدشگونی پیدا می شوند که اظهار می کنند روابط عمومی مرده است. آن ها غالباً چیز دیگری را که ظاهراً جدید، متفاوت و بهتر است می فروشند، اما آن چیز جدید همیشه همان روابط عمومی با نامی دیگر است.
روابط عمومی تا زمانی که برقراری روابط و موضوعات اعتبار وجود دارند، وجود خواهد داشت. روابط عمومی می ماند، چه روابط عمومی نامیده شود و یا نام دیگری داشته باشد.

 

منبع: بولتن نیوز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه ریزی در روابط عمومی


  پول درآوردن از کلیک؛ نگاهی به اقتصاد بازار تولید محتوا


  3 روند روابط‌عمومی قابل انتظار در سال 2022


  ۳جی در پایان راه؛ فقدان نسل سوم اینترنت همراه چه تاثیری بر زندگی ما می‌گذارد؟


  ارایه مقاله «سواد روابط‌عمومی و استراتژی مدیریت شایعه» در نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی


  4 روند مهم بازاریابی دیجیتال برای خرده‌فروشان در سال 2022


  بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم


  روابط‌عمومی و فضای مجازی


  شهردار شهرکرد: روابط عمومی‌ جهادگر آتش ‌به اختیار است


  دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود