درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:17   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19290صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 9 آبان 1394 - 09:00
آمریکایی‌ها دیگر خبرنگاران را نمایندگان و وکلای واقعی جامعه نمی‌بینند. تا زمانی که نگاه مخاطبان خبرها به خبرنگاران تغییر نکند و این حس که ر
بازگرداندن اعتماد به رسانه‌های خبری در آمریکا بسیار دشوار خواهد بود
نویسنده: جفری مک کال - در طول سال‌های تحقیق موسسه گالوپ، پایین‌ترین میزان اعتماد عمومی به رسانه‌ها در دوره‌هایی بوده است که در آن مقاطع، انتخابات برگزار شده است. اما امسال قرار نیست که انتخاباتی در آمریکا برگزار شود. اما تقریباً یک چهارم آمریکایی‌ها هم اکنون می‌گویند که آنها اصلاً به گزارش های رسانه‌های خبری آمریکا اعتمادی ندارند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای کسی که توسط دوست یا همکارش به او دروغی گفته یا خیانتی کرده است، اعتماد کردن دوباره به فرد خطاکار کار بسیار دشوار می‌باشد. گاهی، اعتبار و آبروی از دست رفته دیگر هرگز قابل بازگشت نیست. مسئله رسانه‌های خبری آمریکا هم به صورتی است که گفته شد، چرا که اخیراً پیرامون پنداشت عمومی از صنعت روزنامه‌نگاری یک گزارش ناامید کننده دیگر نیز منتشر شده است. وجهه‌ی رسانه‌ها یک شیب بسیار تند و صعب است و بازگرداندن اعتبار رسانه‌ها در نظر شهروندان در این شیب امری بسیار دشوار می‌باشد.


نظرسنجی سالانه گالوپ پیرامون اعتماد به رسانه‌ها نشان می‌دهد که فقط 40 درصد آمریکایی‌ها کاملاً یا تقریباً مطمئنند که رسانه‌ها اخبار را «به صورت کامل، دقیق و بیطرف انتقال می‌دهند». این آمار به رقم پایینی که پیش از این در گذشته در انتخابات سال های 2012 و 2014 به ثبت رسیده است برابری می‌کند. در طول سال‌های تحقیق موسسه گالوپ، پایین‌ترین میزان اعتماد عمومی به رسانه‌ها در دوره‌هایی بوده است که در آن مقاطع، انتخابات برگزار شده است. اما امسال قرار نیست که انتخاباتی در آمریکا برگزار شود. اما تقریباً یک چهارم آمریکایی‌ها هم اکنون می‌گویند که آنها اصلاً به گزارشات رسانه‌های خبری آمریکا اعتمادی ندارند.


پاسخ دهندگانی که می‌گویند آنها از نظر سیاسی مستقل هستند، به تعداد بسیار بالا مخالف با رسانه‌های آمریکایی هستند. فقط 33 درصد از چنین شهروندانی به بیطرفی صنعت روزنامه‌نگاری اعتماد دارند، رقمی که در ظرف فقط 16 سال، 22 درصد کاهش یافته است. این افراد مستقل هم اکنون همانند جمهوری خواهان، کمترین اعتماد را به رسانه‌ها دارند، چرا که اعضای این حزب هم کمترین میزان اعتماد را به رسانه‌ها دارند.


یکی از مهمترین نتایج تحقیق مذکور نشان می‌دهد که بزرگسالان جوان‌تر میان سنین 18 تا 49 سال، در مقایسه با بزرگسالان بالای 50 سال، به رسانه‌های آمریکا اعتماد کمتری دارند. فقط 36 درصد بزرگسالان جوان‌تر به رسانه‌ها اعتماد دارند، رقمی که در ظرف 12 سال گذشته، 17 درصد افت داشته است. بزرگسالان جوانی که تا به حال پیرامون بیطرفی و صحت خبرهای رسانه‌های آمریکا مردد بوده‌اند، کمتر می‌توانند به رسانه‌ها دوباره اعتماد کنند.


کاهش اعتماد بزرگسالان جوان به رسانه‌ها، احتمالاً یکی از عوامل کاهش تدریجی تعداد افرادی است که در پی یافتن شغل روزنامه‌نگاری هستند. ثبت نام برای دوره‌های آموزشی روزنامه‌نگاری دانشگاهی نیز در سال‌های اخیر کاهش یافته است. تعداد دانشجویان دانشکده شناخته شده و معروف روزنامه‌نگاری دانشگاه کلمبیا نیز در سال‌های اخیر به تدریج کاهش یافته است.


از میان دانشجویان دانشکده روزنامه‌نگاری و دوره‌های آموزشی رسانه گروهی، تقریباً 70 درصد رشته تبلیغات یا روابط عمومی را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب می‌کنند. در مقطعی، رشته‌های تبلیغات و روابط عمومی از نظر وجهه اجتماعی، رشته‌های سطح متوسط و معمولی دانشکده‌های روزنامه‌نگاری به حساب می‌آمدند. این که بخواهیم دانشجویان روزنامه‌نگاری دانشکده را سرزنش کنیم درست نیست، اما به هر حال مسئولان روابط عمومی و تبلیغات در مقایسه با خبرنگاران، افراد قابل اعتمادتری به حساب می‌آیند.

 

افزون بر آن، حقوق خبرنگاران به صورت میانگین در حال حاضر دو سوم حقوق متخصصین روابط عمومی است و این فاصله همچنان در حال افزایش است. پنداشت جامعه این است که صنعت روابط عمومی در حال حاضر ضعیف است، و در صورتی که بهترین و باهوش ترین دانشجویان دانشگاه‌ها هم به دنبال یک شغل خبری بروند، وضعیت بدتر هم خواهد شد.


هم اکنون یکی از سرگرمی‌های محبوب شخصیت‌های سیاسی تخریب رسانه‌ها می‌باشد، و این روند تخریبیِ مداوم، مطمئناً یکی از عوامل کاهش میزان اعتماد عمومی به رسانه‌ها در نظرسنجی‌های انجام شده می‌باشد. اوباما، رئیس جمهور آمریکا، علیرغم پوشش خبری انجام شده کلی از او در مقاطع رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در جبهه‌های مختلف در طول دو دوره ریاست جمهوری‌اش با رسانه‌ها در تقابل قرار گرفته است، و از این میان می‌توان به فاکس نیوز اشاره نمود که چندین بار شدیداً توسط اوباما مورد انتقاد قرار گرفته است.


همچنین کاندیداهای ریاست جمهوری‌ای که در حال حاضر به بیشترین میزان تحت توجه عموم هستند، حملات شدیدی را به رسانه‌ها می‌کنند. دونالد ترامپ و بن کارسون از جبهه جمهوری خواهان و برنی ساندرس و هیلاری کلینتون هم از طرف دموکرات‌ها به تخریب رسانه‌های خبری آمریکا در هفته‌های جاری پرداخته‌اند. گلایه و شکایت سیاستمداران درباره رسانه‌های بد چیز جدیدی نیست، اما فشردگی و همیشگی بودن این دشمنی و تقابل امری جالب است. این انتقادات و حملات از طرف شخصیت‌های سیاسی سبب تقویت حس عمومی کنونی می‌شود، بنابراین بر رای دهندگان و نظرات آنها نیز تاثیر می‌گذارد.


آمریکایی‌ها دیگر خبرنگاران را نمایندگان و وکلای واقعی جامعه نمی‌بینند. تا زمانی که نگاه مخاطبان خبرها به خبرنگاران تغییر نکند و این حس که روزنامه‌نگاران نماینده و مدافع منافع اجتماعی هستند باز نگردد، اعتماد عموم به رسانه‌ها نیز باز نخواهد گشت. بعلاوه تا زمانی که برنامه‌های رسانه‌های کشور از مطالب احساسی و کم تاثیر پیرامون چهره‌های فرهنگ پاپ پر می‌باشد، اعتماد عمومی هم به رسانه‌ها باز نخواهد گشت.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد