درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:07   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19048صفحه نخست » دوشنبه، 20 مهر 1394 - 10:58
پاسخ وزیر ارتباطات:
مخالف برگشت مخابرات به دولت هستم
سیاست وزارت ارتباطات برداشتن انحصار در زیرساخت‌های شبکه مخابراتی مانند داکت‌ها، سیم‌های مسی و... است .
  

مخالف برگشت مخابرات به دولت هستم

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، روز گذشته و به مناسبت روز جهانی پست وزارت ارتباطات میزبان مدیران و کارکنان شرکت پست ایران بود.

در این نشست که در سالن همایش شهید قندی برگزار شده تمام سالن را کارمندان و فعالان پستی تشکیل دادند تا از 9 سرویس جدید و 12 پروژه زیرساختی این شرکت رونمایی شود. همچنین وزیر ارتباطات بعد از پایان این مراسم نیز در یک نشست خبری با حضور مدیرعامل پست و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پاسخگوی خبرنگاران بود.
هر چند این نشست به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، ولی بیشتر سوالات در خصوص اتفاقات اخیر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. در این نشست به ابهامات در خصوص مخابرات، انتقاد کاربران از بسته‌های اینترنتی موبایل، پروانه‌های FCP، سرویس‌های جدید پستی و خرید از سایت‌های ebay و آمازون پاسخ داده شد.

مخالف برگشت مخابرات به دولت
روز گذشته یکی از خبرهایی که در اکثر رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت نامه 100 نماینده مجلس برای بازگرداندن مخابرات به بدنه دولت بود. این درخواست که پیش از این نیز از سوی برخی از نمایندگان مجلس دنبال می‌شد در حالی مجددا مورد توجه قرار گرفته است که وزیر ارتباطات در گفت‌و‌گوهای گذشته خود اعلام کرده بود که با بازگشت مخابرات به دولت مخالف است.
محمود واعظی، روز گذشته در نشست خبری خود و در پاسخ به سوال در خصوص به جریان افتادن مجدد این طرح گفت: از زمانی که به وزارت ارتباطات آمدم تنها یک موضع داشتم و این موضع را همچنان هم دارم و‌ آن، مخالفت با بازگشت مخابرات به دولت است.

من هیچ‌گاه به دنبال دولتی کردن مجدد مخابرات نبوده‌ام و در این زمینه نیز کوچک‌ترین قدمی برنداشته‌ام. وی در ادامه افزود: سیاست من در وزارتخانه در خصوص مخابرات فعال کردن این شرکت در راستای توسعه شبکه و خدماتش بوده است.
وی در ادامه توسعه برنامه‌های وزارت ارتباطات را وابسته به توسعه شبکه مخابراتی کشور عنوان  و تاکید کرد: تمام مخابرات‌های دنیا شبکه‌ای بر مبنای IP دارند این درحالی است که مخابرات در این زمینه عقب است و بسیاری از فعالیت‌های آینده ما مانند شبکه ملی اطلاعات وابسته به توسعه شبکه مخابرات است.
او در ادامه در پاسخ به سوال دیگر دنیای اقتصاد در خصوص سیاست وزارت ارتباطات برای پایان کشمکش بین این دو نهاد گفت: بین ما و مخابرات هیچ کشمکشی وجود ندارد، اما وزارت ارتباطات نمی‌تواند اجازه افزایش تعرفه به این شرکت را بدون اجرای برنامه توسعه‌ای بدهد.

در گذشته آن هم برای مقطعی اجازه افزایش تعرفه‌های این شرکت را برای انجام برنامه توسعه اش دادیم اما حالا وقتی 30 میلیون مشترک در ایران به جای آبونمان 30 تومانی به‌طور میانگین ماهانه 750 تومان به عنوان آبونمان پرداخت می‌کنند، حساب کنید و ببینید درآمدهای این شرکت تا چه حد افزایش پیدا کرده است.
وزیر ارتباطات با اشاره به یکی بودن پروانه ثابت و همراه اول گفت: ما تفاوتی بین پروانه تلفن ثابت و همراه اول قائل نیستیم و اینها یک پروانه دارند. تعرفه همراه اول برای یک دقیقه مکالمه 59.97 تومان است سود این میزان تعرفه کاملا مشخص است بنابراین این میزان سود باید صرفه توسعه شبکه مخابراتی کشور شود نه اینکه این سود را برداشت و قسط‌های خودشان را پرداخت کنند. واعظی همچنین با دلخوری از مطرح شدن این سوال تاکید کرد که باید سپاسگزار من باشید که با توجه به افزایش تعرفه در تمام بخش‌ها اجازه افزایش تعرفه تلفن ثابت را به این شرکت نداده‌ام.

واعظی همچنین یادآور شد که پاسخگوی تصمیم نمایندگان مجلس نیست و این نمایندگان براساس مراودات خودشان اقداماتی انجام می‌دهند، اما آنچه سیاست وزارت ارتباطات است خصوصی ماندن مخابرات در کنار برداشتن انحصار در زیرساخت‌های شبکه مخابراتی مانند داکت‌ها، سیم‌های مسی، شبکه انتقال و... است تا تمام فعالان بخش ICT منصفانه از این خدمات استفاده کنند.

راه‌اندازی سامانه برای ارزیابی سرویس اینترنتی اپراتورهای همراه
یکی دیگر از سوال‌های مطرح شده در این نشست نارضایتی کاربران از سرعت دیتای همراه اتمام سریع بسته‌های اینترنتی خریداری شده آنها بود. محمود واعظی در مقابل پاسخ «ایسنا» در خصوص مشکلات کاربران ایرانی با بسته‌های دیتای همراه گفت: اینترنت موبایل در گذشته جان مردم را به لب می‌رساند تا یک صفحه را باز کند، اما اکنون در نقاطی که تحت پوشش 3G و4G است مردم به سرعت بالا و قابل قبولی دسترسی دارند. او با تاکید اینکه با این نظر به دنبال مطرح کردن اشتباه از طرف مردم نیست، افزود: چون سرعت دیتایی که کاربران همراه از آن استفاده می‌کنند بسیار بالا است و مردم هم سرگرم کار خود می‌شوند در نهایت متوجه پایان سریع بسته‌های اینترنتی خود نمی‌شوند و شاید به این خاطر از پایان زمان بسته های خود تعجب می‌کنند.

وی افزود: گاهی نرم‌افزارهای متعددی که روی گوشی‌های هوشمند نصب شده به‌طور مرتب به روز‌رسانی می‌شوند که همین مساله حجم کاربر را مورد استفاده قرار می‌دهد.
وزیر ارتباطات در ادامه در پاسخ به این سوال که با این توضیحات می‌توان به‌طور قاطع اعلام کرد که اپراتورها در این حوزه تخلفی انجام نمی‌دهند، خاطر نشان کرد: با شناختی که از این مجموعه دارم گاهی ممکن است شرکت‌های PAP کوچک تخلفاتی انجام دهند که پیشتر نیز با آنها برخورد شد، اما تا به امروز هیچ تخلفی از اپراتورها همراه در این خصوص ندیده‌ام‌.

واعظی تصریح کرد که اپراتورهای تلفن همراه آنقدر درآمد بالایی دارند که قطعا درآمدزایی به این شیوه برای آنها عدد چندانی محسوب نشده و آنها حاضر نیستند با چنین تخلفاتی اعتبارشان را به خطر بیندازند.
علی‌اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در ادامه برای پایان دادن به مشکلات در این خصوص از طراحی سامانه‌ای برای بررسی لحظه‌ای مصرف پهنای باند مشترکان تلفن همراه خبر داد و گفت : برای بررسی این موضوع، اپلیکیشنی با هدف رصد آنلاین میزان مصرف اینترنت و صحت بسته خریداری شده از سوی رگولاتوری تهیه شده است که این برنامه کاربردی برای ADSL نهایی شده و برای موبایل در دو هفته آینده نهایی و روی سایت رگولاتوری و اپراتورهای همراه کشور قرار می‌گیرد. براساس اظهارات وی با نصب این برنامه روی گوشی، کاربران می‌توانند علاوه بر اینکه از صحت و سقم بسته خریداری شده مطمئن شوند در هر لحظه و پس از هر تراکنش میزان مصرف دیتای خود را نیز رصد کنند.

بورسی شدن ایرانسل به صلاح نیست
در ادامه این نشست خبری وزیر ارتباطات در خصوص سرانجام ورود اپراتور دوم همراه (ایرانسل به بورس) گفت: بحث بورسی‌شدن ایرانسل لغو نشده، اما بالاخره زمانی که شرکت‌های بزرگ قصد ورود به بورس را دارند باید آمادگی‌های لازم را در خود ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: شرکت ایرانسل شرکتی است که 49 درصد سهام آن متعلق به سرمایه‌گذار خارجی است و اکنون در شرایطی که کشورهای مختلف بعد از تحریم‌ها قصد ورود به ایران و سرمایه‌گذاری در آن را دارند، لازم است شرکتی که در شرایط سخت همکاری کرده و سرمایه‌گذاری خود در ایران را رها نکرده حمایت کنیم و حال که این شرکت اعلام می‌کند شرایط برای آن آماده نیست ما هم کمی انعطاف‌پذیری داشته باشیم. واعظی تصریح کرد: با نرفتن ایرانسل به بورس در شرایط فعلی قرار نیست هیچ اتفاق خاصی رخ دهد.

ازدواج پست با IT
اما در این نشست که به بهانه روز جهانی پست برگزار شد، حسین مهری مدیر عامل شرکت پست نیز پاسخگوی برخی سوالات بود. مهری در پاسخ به سوال «دنیای اقتصاد» که پیش از این امکان خرید از سایت‌های eBay و آمازون برای کاربران فراهم بوده و حالا قرار است با راه‌اندازی سایت «یاتا» چه اتفاقی رخ دهد گفت: در گذشته کاربران برای خرید از سایت‌های آنلاین دنیا مجبور به تهیه «مستر کارت» یا «ویزا کارت‌» بودند که این کار را برای آنها سخت می‌کرد اما حالا با راه‌اندازی سامانه یاتا، کاربران ایرانی بدون داشتن چنین کارت‌هایی امکان خرید از این سایت‌ها را خواهند داشت.  وی همچنین تایید کرد که تکذیب ebay در خصوص همکاری با ایران تنها به خاطر محدودیت‌های بین‌المللی است اما بعد از رفع تحریم‌ها قطعا این همکاری گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد. مهری با اشاره به وجود نماینده یاتا در ترکیه که امکان خرید کاربران ایرانی در دو ماه گذشته از سایت eBay را فراهم کرده است تاکید کرد که بعد از رفع رسمی تحریم ها نقل انتقالات به صورت مستقیم در ایران صورت خواهد گرفت.

 
همچنین محمود واعظی نیز در این خصوص و با تقدیر از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت پست در دو سال گذشته اعلام کرد که شرکت پست در دو سال اخیر دست به اقدامات توسعه‌ای گوناگونی در ارائه خدمات خود زده است که یکی از این اقدامات ازدواج پست با حوزه IT بوده است.

واعظی همچنین در واکنش به تکذیب eBay درخصوص همکاری با ایران این امر را مقطعی عنوان و گفت: بعد از رفع تحریم‌ها در دوماه آینده ارتباط ایران با دنیا همانند دیگر کشورها خواهد شد و کاربران به صورت آنلاین امکان استفاده از خدمات سایت‌های گوناگون را خواهند داشت.
واعظی همچنین تاکید کرد که در خصوص خرید کاربران ایرانی از سایت‌های خارجی اگر مشکلی در این زمینه پیش آمد شرکت پست باید مسوولیت‌پذیر باشد و خسارت مردمرا بپردازد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3602

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد