درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:42   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1891صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 9 آبان 1391 - 21:51
حج فرصت مناسبی برای قیام علیه سلطه‌ رسانه‌یی غرب
  

تعداد 145میلیون بازی رایانه‌یی تولدشده توسط غرب و صرف هزینه‌ی 22میلیارد دلاری آن‌ها در سال جاری در این زمینه، گویای آن است که از این ابزار به‌عنوان یک رسانه برای سلطه‌ی بیشتر بر دیگر کشورها و فرهنگ‌ها استفاده می‌کنند. مسلمانان جهان باید علیه این نظام سلطه‌ی رسانه‌یی به پا خیزند و حج فرصت مناسبی برای همفکری و آگاه‌سازی در این زمینه است.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به سرزمین وحی، حجت‌الاسلام بهروز مینایی - عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و هیأت علمی بعثه‌ی مقام معظم رهبری در ایام حج - با بیان این مطلب در مکه‌ی مکرمه، بیان کرد: کشوری مانند ایران، 75میلیون نفر جمعیت دارد که 55 درصد آن را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و میلیون‌ها نفر از آن‌ها به‌طور متوسط بیش از دو ساعت در روز را برای بازی‌های رایانه‌یی صرف می‌کنند. بنابراین بازی رایانه‌یی رسانه‌ای است که در دوره‌ی اخیر، کشورها برای کنترل تمام افراد دنیا، بخصوص جوانان، از آن استفاده می‌کنند.

 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی ادامه داد: مقام معظم رهبری بیش از شش سال پیش، بنیادی را تحت نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا نهادند که بیش از هر چیز، وظیفه‌ی آن کنترل محتوای بازی‌های خارجی است. ما در این زمینه متوجه شدیم در بسیاری از بازی‌های ساخت غرب که برای توزیع در کشور ما فرستاده می‌شوند، جنبه‌های زیادی وجود دارد که با فرهنگ اسلامی ما مخالف است. شکنجه، کشتار، ترس و وحشت، مسائل جنسی، عریان‌گرایی، استفاده از مخدرات، دعوت به خودکشی و شکستن هنجارها و ارزش‌های اجتماعی و مذهبی از جمله جنبه‌های گنجانده‌شده در بازی‌های رایانه‌یی تولیدشده در غرب هستند.

 

او بیان کرد: بسیاری از بازی‌ها هم به نفع صهیونیزم ساخته شده‌اند. به‌عنوان مثال، بازی‌های زیادی ساخته شده‌اند برای آن‌که نشان دهند مسلمانان تروریست هستند و اصلی‌ترین مکان اجتماع تروریست‌ها مسجد است. بازی‌های زیادی هم هست که نشان می‌دهد به ایران حمله شده و ایران از سلاح هسته‌یی علیه آمریکا، فرانسه و دیگر کشورها استفاده کرده است.

 

این دانش‌آموخته‌ی دکتری مهندسی و علوم کامپیوتر در دانشگاه میشیگان آمریکا افزود: در بسیاری از این بازی‌ها، جادوگری را به‌عنوان جایگزینی برای دین معرفی می‌کنند و آن را در مقابل حکومت خدا قرار می‌دهند.

 

مینایی با بیان این‌که کنترل محتوای بازی‌های ورودی از راه حل‌های مواجهه با این مسأله است، گفت: ما فقط به 25 درصد بازی‌های وارداتی اجازه‌ی پخش داده‌ایم و در جمع نخبگان مسلمان حاضر در حج امسال هم گفته‌ایم که هر کشور مسلمان دیگری که مطالبه کند، حاضریم این طبقه‌بندی را در اختیارش قرار دهیم. همچنین آماده‌ایم استودیوهای با استاندارد بالا را در کشورهای مسلمان تأسیس کنیم و همان‌گونه که خود به تربیت 300 دانشجو در این حوزه مشغول هستیم، حاضریم تجربیات آموزشی خود را در اختیار دیگر کشورهای اسلامی قرار دهیم، چراکه معتقدیم بازی‌های رایانه‌یی در دنیای امروز بیش از سلاح اتمی اهمیت دارد.

 

حجت‌الاسلام مینایی همچنین در سخنانی دیگر اظهار کرد: یکی از زمینه‌های تحقق موج بیداری اسلامی که در خاورمیانه به ثمر می‌نشیند و بعد از 30 سال بنیان‌های انقلاب اسلامی در کشورهای اسلامی تجلی پیدا می‌کند، حج است که در جریان آن، مسلمانان از کشورهای مختلف اسلامی گرد هم می‌آیند و از مسائل روز جوامع اسلامی مطلع می‌شوند. به تعبیر قرآن «لِیَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ» ایجاد می‌شود که یکی از برکات حج است، یعنی دیدن و مشاهده، از منفعت‌هایی است که حج برای حاجیان دارد.

 

این چهره‌ی دانشگاهی بیان کرد: نفس پاک رهبر فقید انقلاب و مقام معظم رهبری باعث شد که بسیاری از این کشورها به خود آیند و بتوانند به همان شکل و شیوه‌ی انقلاب اسلامی، یعنی استفاده از نیروی توده‌های مردم و پابرهنگان که از قدرت ظاهری اجتماعی بهره‌ای ندارند و با اتحاد علیه طاغوت‌ها، که دائما آب به آسیاب اسرائیل می‌ریختند، آن‌ها را کنار زنند. از زمانی که سلمان رشدی آیات شیطانی را نوشت و امام راحل بدون هیچ ملاحظه‌ی سیاسی فتوای قتل او را داد، به خنثی شدن حرکت‌ اسلام‌هراسی منجر شد که توسط انگلیس در حال هدایت بود. حرکت‌های شیعه‌هراسی (توسط اسرائیل)، اسلام‌هراسی (توسط انگلیس) و ایران‌هراسی (توسط آمریکا) همواره در دستور کار غرب بوده و این مثلث سه‌گانه، در فیلم موهن اخیر علیه پیامبر (ص) به اوج خود رسید. این امر حاکی از آن است که رسانه‌های حاکم بر جهان توسط صهیونیست‌ها کنترل و اداره می‌شوند.

 

او ادامه داد: هرچند در این فیلم به بزرگ‌ترین شخصیت عالم اسلام و کسی که ما حتا توان تصور مقامات عرفانی او را نداریم، توهین و تلاش می‌شود اسلام زاییده‌ی یک تفکر بشری و همراه با خشونت جلوه داده شود و فیلم به همه‌ی همسران پیامبر (ص) و صحابه‌ی ایشان توهین می‌کند، اما ساخت همین فیلم باعث شد هم شیعیان با هم و هم کل جهان اسلام، با یکدیگر متحد شوند. الحمدلله آنقدر رسول خدا (ص) بزرگ است و شخصیت ایشان آنقدر والامقام است که این فیلم چون توهین به خورشید است و این توهین‌کنندگان کوری خود را از دیدن خورشید به اثبات رساندند، باعث بیداری و اتحاد بیشتر مسلمانان شد و نیز بر مسلمانان ثابت شد که وضعیت فعلی سلطه‌ی رسانه‌ها باید اصلاح شود.

 

مینایی در توضح بیشتر گفت: مسلمانان که اکنون تقریبا یک‌چهارم جمعیت جهان را شامل می‌شوند، بهره‌ای از این حاکمیت رسانه‌یی ندارند. تا سال 2025 اکثریت مردم جهان مسلمانان خواهند بود و الان مسلمانان به معنای دارالاسلام و امت اسلامی تمام دنیا را فراگرفته‌اند و هیچ مرز قومی، کشوری و نژادی بین این مسلمانان مطرح نیست و مهم‌ترین جلوه‌ی آن همین مقوله‌ی حج است که هیچ علقه‌ای برای این اجتماع مسلمانان به‌جز اسلام مطرح نیست.

 

وی اظهار کرد: متأسفانه ما مدیا و رسانه‌های حاکم بر جهان را در اختیار نداریم. باید در این عرصه وارد شویم و سرمایه‌گذاری و رسانه‌های پرقدرتی را ایجاد کنیم؛ هم در زمینه‌ی خبرگزاری‌ها، هم در شبکه‌های اجتماعی، هم در زمینه‌ی انیمیشن، هم در زمینه‌ی فیلم و هم در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌یی که خود رسانه‌ای عظیم است و جمعیت عظیمی از نسل جوان از آن استفاده می‌کنند. همه‌ی ما باید این رسانه‌ها را به مثابه ابزار انتقال پیام اسلام، قرآن و اهل بیت به کار ببریم.

 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی گفت: در حال حاضر رسانه‌های غربی اوقات فراغت ما را پر می‌کنند و ما را به سمتی می‌برند که غربی‌ها برای آن طرح و برنامه دارند. ایده‌های قرآنی‌ای که در این کتاب آسمانی است، نوع سبک زندگی‌ای که در قرآن معرفی شده و همین‌طور کسانی که همراه آن‌ها بوده‌اند و مفاهیم قرآنی‌ای که در زندگی‌شان درونی شده، می‌توانند یک سبک زندگی دینی را نمایان کنند و براساس آن‌ها می‌توان بازی‌های رایانه‌یی، فیلم‌ها و انیمیشن‌های تأثیرگذاری را تهیه کرد. این کار مزایای دیگری هم دارد، مانند اشتغال‌زایی، بویژه در سال حمایت از سرمایه‌ی ملی.

 

او همچنین تأکید کرد: واقعیت این است که این رسانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرند. از رسول خدا دستور داریم کسی که بچه دارد، باید خود بچگی کند و وقتش را برای بچه‌هایش اختصاص دهد و خود رسول خدا (ص) نیز چنین می‌کردند. ما نیز اگر مأمور به حفظ بچه‌های خود هستیم، باید به زندگی بچه‌های‌مان وارد شویم و این‌ها (فیلم و انیمیشن و بازی) سرگرمی‌های جدیدند و اگر ما از آن‌ها غفلت کنیم، دشمن از آن‌ها استفاده می‌کند. این‌ها ابزارند و ابزار به خودی خود خنثی است و باید مدیریتش کرد. البته در این مسیر، محدودیت‌هایی هم وجود دارند و باید با مراجع درباره‌ی آن‌ها صحبت و تعامل کرد و تا جایی که می‌شود به شکلی که با اصل مسائل اسلامی درگیری نداشته باشد، این محدودیت‌ها را تعدیل کرد. اگر ارتباط بین هنرمندان و دانشمندان دینی بیشتر شود، بویژه ارتباط هنرمندان و دانشمندان دینی با کسانی که بازی‌های رایانه‌یی را تولید می‌کنند، می‌توانیم گام‌های موثری برداریم. موضوع این است که حتا هنرمندان ما از ضرورت و اهمیت طراحی بازی غافل‌اند.

 

مینایی در پایان گفت: ما در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌یی در ابتدای راه قرار داریم. چهار پنج سال است که راه افتاده‌ایم. باید در این‌باره تجربه‌ی بیشتری کسب کنیم و البته به محتوا نیز توجه داشته باشیم و کسانی که دستی در محتوای معارف و عرفان اسلامی دارند، باید بیایند کمک کنند، چراکه تا تیم‌های بین رشته‌یی در این‌باره تشکیل نشوند، موفقیت چندانی حاصل نخواهد شد. البته ما در حال حاضر هم حرکت‌های مثبتی در این زمینه انجام داده‌ایم مثلا بازی‌هایی داریم که قابل قبول‌اند و حتا در خارج از کشور هم خریده می‌شوند. ما در حال حاضر در کشورهای اسلامی و در منطقه نسبت به کیفیت تولید، مقام اول را داریم؛ ولی چون این رسانه از قبل مورد توجه ما نبوده، ذائقه‌ی فرزندان ما به رسانه‌ها و بازی‌های خارجی عادت کرده است. ما از حالا باید برای کودکان نسل جدید برنامه‌ریزی کنیم.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد