درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 20:43   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18685صفحه نخست » روابط عمومی اسلامیشنبه، 28 شهریور 1394 - 09:03
تغییر در استراتژی روابط عمومی حماس
حماس تصمیم گرفته است تا شاخه نظامی خود را در خط مقدم امور قرار دهد و با اعتماد به این شاخه برای برقراری ارتباط با عموم، به جای شاخه سیاسی، سیاست‌ها و مشی اقداماتش و محبوبیتش در بین فلسطینیان را از این طریق ترویج نموده و افزایش دهد. گردان‌های القسام مطرح‌ترین سازمان حماس هستند و جامعه فلسطین از آن، همانند شاخه سیاسی حماس انتقاد نمی‌کند
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شهر غزه، نوار غزه-اکنون واضح است که پس از پایان جنگ اخیر در نوار غزه، شاخه نظامی حماس، یعنی گردان‌های عزالدین القسام به اجرای یک اقدام عمومی و فعالیت‌های میدانی دست زده‌اند، اقدامی که پیش از این توسط شاخه سیاسی حماس صورت می‌گرفت و این شاخه از حماس در طی سال‌ها با فلسطینیان ساکن در نوار غزه مستقیماً ارتباط برقرار می‌ساخت. شاخه نظامی حماس مسئولیت برپایی اردوهای آموزش نظامی را برای پسران و مردان جوان بر عهده گرفته است، اردوهایی که در مقطع زمانی ماه ژانویه و تعطیلی میان ترم دانش آموزان/ دانشجویان و در طول تعطیلات تابستانی آنها در ماه آگوست انجام شده و «اردوهای پیشگامان آزادی» لقب گرفته است.

تقریباً همه روزه در اکثر مناطق نوار غزه، شبه نظامیان گردان‌های عزالدین القسام در ساعات مختلف شبانه‌روز به اجرای رژه و سان‌های نظامی می‌پردازند. شبه نظامیان نقاب‌دار سلاح‌های سبک را در دست می‌گیرند و حتی برخی از آنها تسلیحات کوچک و حتی نمونه‌های کوچکی از موشک و هواپیما را در دست دارند که گردان‌های القسام مدعی است خود آنها را در منطقه طراحی و تولید نموده و در نبرد با اسرائیل از آنها استفاده نموده است.

یک منبع آگاه در میان سران حماس در گفتگو با المانیتور به شرط فاش نشدن مشخصاتش مدعی شده است که گردان‌های القسام تصمیم گرفته‌اند تا مسئولیت برقراری ارتباطات با فلسطینیان را از شاخه سیاسی حماس تحویل بگیرند و این کار را از طریق رژه نظامی و اردوهای آموزشی انجام دهند تا از این راه به نمایش قابلیت‌های خود بپردازند.

منبع مذکور به المانیتور گفته است، «حماس تصمیم گرفته است تا شاخه نظامی خود را در خط مقدم امور قرار دهد و با اعتماد به این شاخه برای برقراری ارتباط با عموم، به جای شاخه سیاسی، سیاست‌ها و مشی اقداماتش و محبوبیتش در بین فلسطینیان را از این طریق ترویج نموده و افزایش دهد. گردان‌های القسام مطرح‌ترین سازمان حماس هستند و جامعه فلسطین از آن، همانند شاخه سیاسی حماس انتقاد نمی‌کند».
باید ذکر شود که حماس یک مرکز ویژه اقدامات اجتماعی دارد که مسئول اجرای فعالیت‌های مردمی/ عمومی و سازماندهی اعتراضات گروهی، اردوهای تابستانی و سایر فعالیت‌ها می‌باشد.

منبع فوق‌الذکر توضیح داده است که حماس یک رویکرد مشخص را برای جذب جوانان، از طریق مرکز وعظ اتخاذ نموده است که معمولاً در مساجدی متمرکز است که در سطح نوار غزه حاضر هستند تا به آموزش جوانان بپردازند. پس از جذب به شیوه مذکور، برخی از نفرات جذب شده به شاخه نظامی انتقال می‌یابند. منبع مذکور ادامه داد: «این رویکرد امروزه تغییر یافته است. هدف ما امروز جذب جوانان از طریق اردوهای تابستانی‌ای است که گردان‌های نظامی سازماندهی و برگزار می‌کند و سپس نفرات جذب شده را به مرکز وعظ انتقال می‌دهیم تا تربیت و آموزش آنها انجام شود، امری که در مقایسه با رویکرد زمانبر پیشین زمان کمتری نیاز دارد».

او افزود: «تعداد اندکی از جوانان از طریق مساجد و مرکز وعظ جذب می‌شدند، اما از طریق اردوهای تابستانی گردان‌های القسام و سایر اقدامات عمومی، جذب نیرو سریعتر و موثرتر شده است. گردان‌های القسام به مبارز نیاز دارد و نه واعظ، چرا که در نتیجه جنگ‌ها و نبردهای پیاپی، کمبود مبارز به وجود می‌آید. نه تنها این کمبود باید جبران شود، بلکه باید تعداد مبارزین افزایش یابد».

گردان‌های القسام به صورت رسمی تعداد مبارزان کشته شده در جنگ پنجاه روزه را اعلام نکرده است، اما مرکز حقوق بشر فلسطین اعلام کرده است که بیش از 670 نفر از کل تعداد 2200 نفر تلفات انسانی کشته شده در این جنگ، مبارزین بوده‌اند.

در این فضا، یک منبع دیگر از سران گردان‌های القسام به المانیتور به شرط فاش نشدن نام و مشخاصتش گفته است، «کاهش تعداد مبارزین نه تنها به سبب جنگ و تقابل‌های نظامی می‌باشد، بلکه عامل زمان نیز در این مسئله دخیل می باشد. سن اعضا رو به افزایش است و دیگر از نظر جسمی برای انجام وظیفه در نقش مبارز در خط مقدم مناسب نیستند. ما به مبارزین جوان نیاز مبرم داریم. اردوهای تابستانی شرایط بسیار مناسبی برای جذب نیروهای جوان و سنجش قابلیت‌های فیزیکی آنها، توان جسمی و اشتیاق آنها برای نظامی شدن، پیش از پیوستن به شاخه نظامی می‌باشد.

گردان‌های القسام تابلوها و بنرهای بزرگی را در ورودی‌های مناطق مسکونی پنج شهر اصلی در نوار غزه نصب می‌نماید تا از این طریق به ستایش قابلیت‌های شاخه نظامی و اعضای آن در آخرین جنگ و نبرد رخ داده بپردازند. ماکت موشک‌ها و هواپیماهای ساخته شده در منطقه نیز در میدان‌های کلیدی قرار می‌گیرند. مرکز اطلاعات سازمان حماس هم به صورت مقطعی به انتشار مطالب و کلیپ‌هایی از نبرد و رزم اعضای خود در حین جنگ می‌پردازد که در این نبردها موفق به شکست ارتش اسرائیل و کشتن تعدادی از سربازان دشمن شده‌اند.

یک منبع دیگر از حماس گفته است که هدف از نصب این تابلوها و ماکت‌ها، و همچنین انتشار مطالب مذکور این است که شهروندان فلسطینی را در چارچوب فکری مقاومت حفظ نمایند و شخصیت شاخه نظامی را از این طریق حفظ کنند. منبع مذکور تصریح کرد: «جهت روشن نگه داشتن شعله مقاومت و حفظ فضای مطبوع مردمی، باید دائماً فعالیت‌های گردان‌های نظامی القسام را برای فلسطینیان یادآوری نمود، اقداماتی نظیر آموزش اعضای گردان‌های القسام، شجاعت ایثارگرانه و قابلیت‌های آنها برای مواجهه با دشمن. ماکت‌ها و تندیس‌ها هم بازخوانی تاریخی و مجدد این قابلیت‌ها هستند».

باید ذکر شود که جنبش حماس کنترل نوار غزه را از ماه ژوئن سال 2007 به دست گرفته است. در طول این مقطع زمانی، شاخه نظامی آن در سه جنگ با اسرائیل جنگیده است، که مدعی پیروزی در تمامی آنها است و هر ساله به گرامیداشت سالگرد این پیروزی‌ها می‌پردازد تا موفقیت‌های خود را برجسته نماید.

از زمانی که حماس قدرت را به دست گرفته است، نوار ساحلی تحت محاصره شدید اسرائیل و بین الملل بوده است، امری که به انتقادات شدید ساکنین غزه از توانایی نظامی حماس به سبب کاهش فقر و بیکاری و ناتوانی این گروه در بازگشایی گذرگاه مرزی با اسرائیل و مصر منجر شده است.

رهبر حماس گفته است، «با این وجود، شاخه نظامی حماس از سطح بالایی از احترام و قدرشناسی از طرف جامعه فلسطین برخوردار است». او افزود: «دولت اشتباهاتی را مرتکب شده است، عملکرد ضعیفی داشته و خدمات ناقص و بی کیفیتی را ارائه داده است. فلسطینیان مواضع متفاوتی را نسبت به جنبش سیاسی حماس دارند، اما همه، چه در داخل و چه در خارج از نوار غزه برای عملکرد موفق شاخه نظامی حماس در جنگ و تقابل با اسرائیل احترام بالایی قائل هستند، احترامی که به ویژه در سال 2014، در تقابل با دشمن اسرائیلی و وارد آوردن تلفات سنگین بر مواضع آن ریشه دارد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد