درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 03:53   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تکنیک ساندویچ چیست؟

  تکنیک ساندویچ چیست؟


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌

  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
  6 درس مثبت روابط عمومی
  تکنیک ساندویچ چیست؟
  ایران، گرگ قبرستان می خواهد!
  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
  مرجعیت صداوسیما به عنوان مهم‌ترین منبع کسب اخبار طی سالهای اخیر کاهش یافته است
  بنیادگذار تریبون مردم که اعلام کرد انقلاب فرانسه نتوانست به وعده اش؛ تأمین عدالت اقتصادی عمل کند اعدام شد
  رشد 48 درصدی درآمد توسعه دهنده ها
  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!
  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18667صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 25 شهریور 1394 - 10:26
نخستین گزارش خبری روبات خبرنگار منتشر شد
یک شرکت اینترنتی چینی، روبات خبرنگاری را طراحی کرده که اکنون نخستین گزارش خبری خود را ارائه کرده است. شرکت Tencent مدعی است که این روبات، موسوم به «رویانویس» (Dreamwriter) می ‏تواند یک گزارش خبری هزار واژه ‏ای را در یک دقیقه بنویسد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، یک شرکت اینترنتی چینی، روبات خبرنگاری را طراحی کرده که اکنون نخستین گزارش خبری خود را ارائه کرده است. شرکت Tencent مدعی است که این روبات، موسوم به «رویانویس» (Dreamwriter) می‏ تواند یک گزارش خبری هزار واژه ‏ای را در یک دقیقه بنویسد.

این توسعه پس از معرفی یک روبات پیش‏خدمت در رستورانی در استان جنوبی هاینان چین در ماه گذشته انجام شده است. یک شرکت چینی دیگر نیز روبات بانکداری را معرفی کرده که می ‏تواند برخی کارهای معمولی را انجام دهد، اطلاعات بانکی را فراهم و مشتریان را هدایت کند. نخستین گزارش خبری روبات روزنامه‏ نگار از داده‏ های دفتر آمار ملی و گفته‏ های مقامات این دفتر استفاده کرده است. روزنامه محلی Beijing Times اعلام کرد که این گزارش با عنوان «اوج جدید شاخص قیمت مصرف‏ کننده در ماه اوت نسبت به 12 ماه گذشته»، هیچ تفاوتی از نظر کیفیت با گزارش‏های روزنامه ‏نگاران واقعی نداشته است.

این دستگاه از محاسبات و قابلیت‏ های جست‏وجوی اطلاعات بسیار سریع برای تولید یک خبر هزار واژه ‏ای طی یک دقیقه استفاده می‏ کند. اما نقطه ضعف این روبات، نوشتن اخبار جدی است. رویانویس نمی‏تواند گزارش‏ های عمقی و تحلیلی را انجام دهد. برای مثال یک روزنامه‏ نگار می‏تواند مسائل پیچیده‏ مانند تاثیر افزایش تورم بر زندگی مردم را توضیح دهد که یک روبات از انجام این کار عاجز است. شرکت Tencent اعلام کرد که این روبات جای روزنامه‏ نگاران انسان را نخواهد گرفت. سازندگان اظهار امیدواری کرده‏ اند که این روبات بتواند انسان‏ ها را از انجام برخی کارهای معمولی رها کرده و آنها را برای انجام کارهای چالش‏ برانگیز و هوشمندانه ‏تر آزاد بگذارد. اگرچه ناظران اظهار کرده ‏اند که خود این عمل می‏ تواند به کارگزاران در کاهش تعداد روزنامه ‏نگاران استخدامی کمک کند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3581

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


  ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌


  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌


  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


  6 درس مثبت روابط عمومی


  15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب


  روابط عمومی دو


  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟


  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!


  جایگاه روابط عمومی‌های ارزشمند در تعامل با رسانه‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی