درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 مرداد 1401 - 08:39   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


ادامه ادامه مطلب سه

هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین

  هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر اقتصاد و دارایی: گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی موفق عمل کرده است
  تولید ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای در سازمان محیط زیست
  امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سپه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت توسعه نوآوری نشان
  درباره «سانسور نامحسوس» در رسانه‌های اجتماعی چه می‌دانیم؟
  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی
  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان بوشهر برگزار شد
  تجلیل فرماندار نهبندان از مسئول روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی
  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی سوادکوه شمالی
  زیستن در جهان چند فرهنگی
  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18538صفحه نخست » روابط عمومی اسلامیسه شنبه، 17 شهریور 1394 - 11:48
تاثیر رسانه در بانکداری اسلامی
ابراهیم صفرلکی، مدیر کل روابط عمومی بانک دی - مدیرکل روابط عمومی بانک دی در یادداشتی به مناسبت هفته بانکداری اسلامی ضمن بررسی تاثیر مطبوعات بر معرفی فعالیت‌های نظام بانکی تاکید کرده است که ترویج بانکداری اسلامی در گرو ارتباط نزدیک بانک و رسانه است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 
 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بی گمان از دیرباز تاکنون یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر در حوزه ترویج دانایی رسانه‌ها بوده‌اند. رسانه ابزاری است که دانش را از حوزه علم و دانشگاه خارج ساخته و با کاهش دادن وجوه پیچیده، آن را به سادگی در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.
 
 از این روست که رسانه‌ها بیشترین تاثیرگذاری را در انتقال مفاهیم به اجتماع دارا هستند و نمی‌توان برای این نقش رسانه بدیلی در جامعه پیدا کرد.
 
 هوشمندان به هنگام احساس نیاز به افزایش درک عمومی از یک مفهوم خاص به سراغ رسانه‌ها می‌روند و باید پذیرفت که امروزه میزان اطلاعات عمومی در جامعه ایران نسبت به غالب پدیده‌های اقتصادی بالاخص بانکداری اسلامی اندک است و متاسفانه همین امر سبب می‌شود تا تعامل لازم بین جامعه و سیستم بانکی جهت پیشبرد و تعمیق روزافزون بانکداری اسلامی در اقتصاد کشور صورت نگیرد.
 
 وقتی مشتریان درک صحیحی از ماهیت عقود اسلامی نداشته باشند و تفاوت سود مشارکت به عنوان یک حق اسلامی با نرخ بهره‌ای که به عنوان یک منفعت ربوی مطرح است را تشخیص ندهند؛ بدون شک نمی‌توان انتظار داشت تا به هنگام مراجعه به شعب خواستار اجرای هرچه بهتر قوانین بانکداری بدون ربا در قراردادها شوند.
 
 مسلما تحقق هر پدیده اجتماعی بیش از خواست حاکمیت وابسته به خواست ملت‌هاست و این آحاد مردمند که با مطالبه یا عدم مطالبه یک مساله رقم خوردن یا رقم نخوردن آن در سرنوشت جامعه خود را تعیین می‌کنند.
 
 طبیعتا گزاره‌های اقتصادی نیز از سایر ابعاد پدیده‌های اجتماعی مستثنی نیستند و بدین ترتیب است که بانکداری اسلامی در چنین شرایطی برای ترویج هرچه بیشتر در سطح جامعه نیازمند خواست و اراده ملت است و برای تبدیل شدن یک مساله به خواست و اراده ملت تنها و تنها یاری رسانه‌هاست که موفقیت را به ارمغان می‌آورد.
 
 این رسانه‌ها هستند که می‌توانند یکی را محبوب جامعه سازند و یا وی را به دست فراموشی سپارند و این رسانه‌ها هستند که می‌توانند مردم را به استقبال از پدیده‌ای فراخوانند یا به ترک و طرد آن!
 
 پس امروز نیز رسانه‌ها هستند که می‌توانند بر عمق دانایی مردم از اهمیت و ضرورت بانکداری اسلامی بیافزایند و آن را به مطالبه مردم از سیستم بانکی کشور تبدیل سازند. در بررسی ابعاد تاثیرگذاری رسانه‌ها در ترویج بانکداری اسلامی چند نکته را می‌توان دارای اهمیت بالایی برشمرد:
 
 نخستین و اساسی‌ترین نکته که در فوق نیز بدان اشاره شد، تعمیق و افزایش آگاهی و درک مردم از ماهیت بانکداری اسلامی و تفاوت آن با بانکداری ربوی است. این اتفاق بی گمان در افزایش مطالبه‌گری عمل به بانکداری اسلامی در قراردادها و رعایت وجوه اسلامی عقود اهمیت بسزایی دارد.
 
 دوم اطلاع رسانی از پیشرفت نظریه‌پردازی و ابزارها در بانکداری اسلامی به مردم است. با این کار تصور غلطی که در اذهان مردم از ایستایی نظام بانکداری اسلامی شکل گرفته است برطرف می‌شود و پویایی و تحولات آن را در مسیر افزایش کارآمدی آشکار می‌سازد.
 
 متاسفانه یکی از گزاره‌های نادرست شکل گرفته از بانکداری اسلامی در افکار عمومی ناکارآمدی آن در انجام وظایف سیستم بانکی است که بدین گونه و با یاری رسانه‌ها برطرف می‌شود.
 
 سوم مرور منظم و مستمر اخبار حوزه بانکداری اسلامی در تمام ایام سال و نه منحصر به هفته بانکداری اسلامی است که می‌تواند تاثیر به سزایی بر درگیر کردن دائمی ذهن مخاطبان با پدیده‌ای به نام بانکداری اسلامی داشته باشد و این مقوله را در اذهان مردم از موضوعی مناسبتی که سالی یکبار بدان توجه می‌شود به پدیده‌ای مستمر و جاری در بطن زندگی که همه روزه با آن سرو کار دارند؛ تبدیل کند.
 
 به این ترتیب است که می‌توان از عطف توجه جدی آحاد مردم به مساله بانکداری اسلامی برای تعمیق و ترویج آن بهره برد و یقین داشته باشیم تا پدیده‌ای به خواست و اراده ملت بدل نشود تحقق و اجرای آن در سطوح مختلف اجتماعی جاری و ساری نخواهد شد.
 
 در همین راستا و در جهت ترویج هرچه بیشتر اقتصاد اسلامی مبتنی بر نظام بانکداری بدون ربا، روابط عمومی بانک دی بیش از پیش دست یاران و همکاران رسانه‌ای را می‌فشارد و برای هرگونه هم افزایی در ارتباط بانک و رسانه در راستای تاثیرگذاری بهتر بر اطلاع رسانی به جامعه آمادگی خود را اعلام می‌دارد.
 
 باشد تا حاصل عملکرد امروز ما آینده‌ای باشد هرچه بیشتر مبتنی بر سبک زندگی اسلامی و حیات طیبه برای نسل های آینده.»

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پنج دلیل استرس‌زا بودن حرفه روابط‌عمومی


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  روابط‌عمومی هشتمین شغل استرس‌زا


  عکاسی و موبایل در روابط‌عمومی‌


  جنگ‌های عصر متاورس


  یک عکس،‌یک عکاس: ژاکلین هسینک


  جاری شدن یک قیام بر مدار ارتباطات بر محور قرن‌ها ...


  نشست هم اندیشی مدیران روایط‌عمومی‌های نظام سلامت برگزار شد


  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد