درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 فروردین 1402 - 18:36   

نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

  نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

ایراد امنیتی در ویرایش تصاویر گوشی‌های پیکسل گوگل

  ایراد امنیتی در ویرایش تصاویر گوشی‌های پیکسل گوگل


ادامه ادامه مطلب دو

تاثیر ربات‌ها بر بهبود سلامت روانی به ظاهرشان بستگی دارد

  تاثیر ربات‌ها بر بهبود سلامت روانی به ظاهرشان بستگی دارد


ادامه ادامه مطلب سه

انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار

  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چشم‌انداز و پیش‌بینی بازار روابط‌عمومی تا سال 2031
  انتصاب مدیرعامل جدید ادلمن در بریتانیا
  رسانه در شتاب، دولت در رکاب و مردم حیران از قطار پیشرفت ...
  ۸۰ درصد مشاغل تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت. این مشاغل کدامند؟
  15 ترفند برای حداکثر بهره‌وری از پیام‌رسان واتس‌اپ
  روابط‌عمومی و تجربه خبرنویسی
  نقش ارتباط الکترونیک با مشتری در توسعه فروش
  چگونه «انقلاب» هوش مصنوعی امنیت شغلی روزنامه‌نگاران را متزلزل می‌کند؟
  شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان به دلیل برنیاوردن نیاز مخاطبان قرن 21
  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1842صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیسه شنبه، 2 آبان 1391 - 12:53
بازاریابی و توسعه اقتصادی و بانکی
علی جهانی – استاد دانشگاه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی و مدیر کل روابط عمومی بانک پارسیان - امروز دیگر همچون گذشته سنجش قدرت و توسعه کشورها، تنها داشتن ثروت،منابع و تولیدات صنعتی نیست!بلکه رشد و کارکرد منظم بخش خدمات است که میزان و ملاک بسیار مهمی برای اقتدار قلمداد می شود.
  

شارا- امروز دیگر همچون گذشته سنجش قدرت و توسعه کشورها، تنها داشتن ثروت،منابع و تولیدات صنعتی نیست!بلکه رشد و کارکرد منظم بخش خدمات است که میزان و ملاک بسیار مهمی برای اقتدار و توسعه کشور ها قلمداد می شود. البته نباید از نظر دور داشت، عنصری که پایداری این روند را تضمین می¬کند بدون شک " مصرف کننده " است که پذیرای بازار بوده و با حق انتخاب خود بخش تولید،توزیع و متولیان منابع و از همه مهم تر بخش خدمات را به تحرک و توجه جدی نسبت به تامین رضایت مشتری جلب می نماید .
 " حق انتخاب " به مصرف کننده آگاهی و جهت گیری حضور در بازار را می دهد تا ببیندکه چه کالا یا خدمتی را در الویت اول و کدام را در مراحل بعدی مصرف قرار دهد. امروزه در کسب و کار "بازار یابی" امری ضروری و غیر قابل انکار و شاخه ای حذف ناشدنی است . وجود تفکرو متخصص بازاریاب و همچنین تشکیل ساختار سازمان بازاریابی در هر شرکتی ؛ موجب موفقیت سازمان و شرکت شده و نقش حیاتی در چرخه تولید و مصرف ایفا می کند . بازاریابی موفق سبب دستیابی به خدمات قوی-تر؛ جلب مشتریان بیشتر و بدست آوردن مصرف کنند گانی راضی تر و در نتیجه بی شک کسب سود فزون تر می شود .
 " بازار یابی " حرکتی بی برنامه و مقطعی نیست! بلکه مجموعه¬ای از تمام تلاش¬ها و کوشش¬های سازمان یافته و با برنامه¬ای است که هدف از آن؛ تولید و ارائه خدمتی با مشخصات، کیفیت و نرخ مناسب و مورد قبول مشتریان احتمالی ونیز تامین نیاز و جلب رضایت آنهاشت که در نهایت کسب سود و شهرت برای بنگاه و سازمان به همراه خواهد آورد . این تلاشها از مرحله تحقیقات آغاز و تا پس از فروش استمرار می¬یابد . " بازار یابی خدمات" که در ابتدای یادداشت یاد آورآن شدیم؛ عامل بسیار مهم توسعه اقتصادی و بانکی است، عامل ماندگار و بالندگی موسسات و بنگاه¬ها ست. از این رو ازاهمیتی ویژه برخوردار بوده و در چرخه ارائه خدمات تا نقطه مصرف، فرایندی کلیدی محسوب می شود . اگر چنین فرایندی با تحقیقات و پژوهش بازار که خود می تواند بخشی از علم بازار یابی باشد همراه شود، بی¬تردید اثر بخشی بیشتر و ماندگاری عمیق تری در ذهن و دل مشتری داشته و باعث رضایت مندی هرچه بیشتر او خواهد شد . تحقیقات بازار یابی، عامل ارتباط دهنده تولید ، مشتری و جامعه است . مطابق تحقیقات یاد شده شناسایی، تعیین فرصت ها، تجزیه و تحلیل شرایط بازار و فضای حاکم برکسب وکار و تعیین فرصت ها، مسایل وشناخت مشکلات فروش کالا وعرضه خدمات از این راه امکان پذیر می شود.اطلاعات و آماری که تحقیقات بازار بدست می آورد به عنوان یافته هایی مهم در تدوین سیاست ها و ترسیم استراتژی سازمان و روندها ی اجرایی اثر می گذارد .
 بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در ایران دارای شرایط ویژه بوده و تابع قوانین و مقررات خاص و تحت نظر بانک مرکزی و قوانین پولی و بانکی کشور فعالیت می کنند لذا این عوامل، انعطاف پذیری بازار یابی را کاهش داده و مسیر آن را کند می-کنند. این فضا اتخاذ موضع رقابتی از سوی بانک ها را بسیار دشوار ساخته، با این وجود استفاده از ابزار های خاص و در برخی موارد تحقق فلسفه بازاریابی را هر چند به صورت نسبی و مشروط ممکن می¬سازد. می توان به جد گفت: فرآیند یک بازار یابی صحیح، در واقع باشناسایی و سنجش نیازها و خواسته ها ی مشتریان شروع و سپس تامین به هنگام وسریع و ارزان منافع و درخواست های برآورده نشده¬آنان را در پی خواهد داشت .
 یک بازاریاب حرفه¬ای، پس از بررسی مخاطبان( یعنی مشتریان داخلی و خارجی ) خدمات رسانی به مشتریان را هدف اصلی خود قرار می دهد و برآن پافشاری می¬کند .
 یک بازاریاب موفق باید به چند پرسش کلیدی جواب دهد و آن اینکه خدمات را برای چه کسی؟ در چه زمانی ؟ کجا؟ چگونه؟ و چرا باید عرضه کند؟ !
 نکته پایانی این¬که؛ در بازاریابی بانکی، یک بازاریاب مسلط و کار بلد شایسته است خدمت و محصول(PRODUCT ) نرخ گذاری(PRICING ) واطلاع رسانی یا تشویق (PROMOTION) را سرلوحه بازار یابی خود قرار دهد و هیچگاه از آن غافل نماند . آنچه در این یادداشت که به صورت موجزتقدیم و یادآوری شد، همه نشان از نقش اساسی ومهم بازاریابی در توسعه اقتصادی، بانکی و رشد فضای کسب و کارکشوربود که البته لازم است در زمان موسع¬تری به شکل مبسوط به آن پرداخته و پیرامون آن بیشتر بحث شود.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار


  شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان به دلیل برنیاوردن نیاز مخاطبان قرن 21


  نقش ارتباط الکترونیک با مشتری در توسعه فروش


  تاثیر ربات‌ها بر بهبود سلامت روانی به ظاهرشان بستگی دارد


  دولت فرانسه طرحی را برای نظارت و ساماندهی اینفلوئنسرها به پارلمان ارائه کرد


  ایراد امنیتی در ویرایش تصاویر گوشی‌های پیکسل گوگل


  راهکارهایی برای گزارشگری دیداری مبتنی بر مستندات و اخلاق حرفه‌ای


  روابط‌عمومی و تجربه خبرنویسی


  15 ترفند برای حداکثر بهره‌وری از پیام‌رسان واتس‌اپ


  ۸۰ درصد مشاغل تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت. این مشاغل کدامند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: بهار 1402: نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی»