درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:08   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18232صفحه نخست » ادامه مطلب دویکشنبه، 25 مرداد 1394 - 20:34
ضرورت ایجاد اتاق فکر روابط عمومی بانک ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اولین رییس اداره روابط عمومی و تبلیغات اولین بانک خصوصی کشور، ارتقای زبان گفتگو و ایجاد تعامل اطلاعاتی در جهت ارتقای متقابل سطح تفاهم بانک‌ها و مشتریان آنها را اولویت اول روابط عمومی بانک‌ها دانست و برایجاد اتاق فکر ادارات روابط عمومی در در راستای همکاری سازنده با اصحاب رسانه منتقد به عنوان نماینده مشتریان بانک تاکید کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اولین رییس اداره روابط عمومی و تبلیغات اولین بانک خصوصی کشور، ارتقای زبان گفتگو و ایجاد تعامل اطلاعاتی در جهت ارتقای متقابل سطح تفاهم بانک‌ها و مشتریان آنها را اولویت اول روابط عمومی بانک‌ها دانست و برایجاد اتاق فکر ادارات روابط عمومی در در راستای همکاری سازنده با اصحاب رسانه منتقد به عنوان نماینده مشتریان بانک تاکید کرد.

نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در هتل المپیک تهران برگزار شد در ابتدای برنامه بعد از سخنرانی علی اکبر جلالی از مدیران تاثیر گذار حوزه روابط عمومی بانکی کشور تقدیر به عمل آمد که یکی از تقدیر شوندگان سید جواد مهدوی عادلی بود که در گفتگو با ایران اکونا با تاکید بر اینکه «نام تجاری/ برند یک تعهد متقابل بین مشتری و بنگاه اقتصادی است؛» گفت : روابط عمومی بانکها هنوز تا ایجاد یک ارتباط مستمر و سازنده با ذی‌نفعان اعم از کارکنان و مشتریان فاصله دارند. با وجود اینکه بانک‌ها سالانه در کشور رقمی در حدود 1000 میلیارد تومان برای تبلیغات هزینه می‌کنند، اما آنچنان که باید افکارسنجی معنادار و موثری به منظور ارزیابی موفقیت بدست آمده در خصوص اثر‌گذاری و نتیجه بخشی این تبلیغات صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های روابط عمومی تا قبل از ایجاد بانک‌های خصوصی در کشور، ساختاری تشریفاتی و هزینه ساز در بانک‌ها بود، گفت: با تعریف نوین روابط عمومی به عنوان اداره بازاریابی و ارتباط با مشتریان، از همان زمان تشکیل نخستین بانک خصوصی کشور رویکردی جدید ایجاد شد تا مفهوم عملی و جایگاه سازمانی آن به عنوان یک بازوی قدرتمند برای مدیر عامل، تفاوت معناداری را در عملکرد بانک رقم بزند.

مهدوی عادلی پتانسیل روابط عمومی بانکها را برای توسعه بستر اطلاع رسانی خدمات بانکی دارای جایگاه ویژه دانست و گفت: در دنیا بیش از 500 خدمت بانکی وجود دارد، در حالی در کشور ما حدود 100 خدمت بانکی شناسایی شده است که در این میان تنها 15 تا 20 خدمت بانکی امکان معرفی دارند.

مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت آتیه تابان نوین (تامین آتیه کارکنان بانک اقتصاد نوین) دلیل این امر را کارمزد محور بودن بانکها در جهان عنوان کرد و افزود : تمرکز درآمد بانکها بر دریافت کارمزد خدمات بانکی (خرده بانکداری) در حالی امکان‌پذیر خواهد بود که ادرات روابط عمومی و ارتباط با مشتریان بتوانند ارتباط کامل‌ و سازنده‌تری را با مشتریان ایجاد نموده و با رها نکردن ایشان حتی در محیط خارج از بانک، به عنوان مشاوری امین در تلاش برای ایجاد تعاملی دوسویه و برنده-برنده با مشتریان در قالب یک شاهراه ارتباطی و بازوی نظارتی مدیریت عالی در انعکاس بی پیرایه و شفاف بازخورد فعالیت‌های بانک با رویکرد بهبود مستمر و تدریجی عملکرد ایفای نقش کنند. با توجه به درک اهمیت و ارزش این مهم، حضور استراتژیک این حوزه در هیات مدیره بانک‌ها نیز به اثبات رسیده است.

مهدوی در عین حال با بیان تسهیلات محور بودن اکثر فعالیت‌های بانکداری در کشور، وجود متقاضیان فراوان تسهیلات و تمرکز بانک‌ها بر کسب درآمد از این روش و استفاده از منابع بانکی سپرده‌گذاران به عنوان سرمایه شرکت‌های اقماری خود، تصریح کرد: جایگاه روابط عمومی با پیش ذهنیت یک اداره هزینه‌ساز ، هنوز نتوانسته درمیان هیات مدیره بانکها، به شرایط ایده آل خود در تقویت ارکان بانک دست یابد.

وی افزود: شرایط روابط عمومی ها در تعامل با اصحاب رسانه و خبرنگاران همواره از یک مدل ایده آل برای استفاده از توان خبرنگاران متخصص در حوزه بانکداری ، فاصله جدی داشته است. به طوری که نبود یک اتاق فکر در این زمینه در ادارات روابط عمومی کاملا مشهود است. امکان استفاده از خبرنگاران منتقد در کنار روابط عمومی می تواند نقش یک ناظر ثالث و بی‌طرف را ایفا کند.امکانی که کمک می کند افراد درون سازمان انعکاس دقیقتری از عملکرد خود داشته باشند.

وی تناقض‌های موجود را، در خصوص عدم اطمینان نسبت به عملکرد روابط عمومی ها در بین مدیران ارشد، زمینة تلاش برای استفاده از راهکارهایی نو در روابط عمومی بانکها دانست که نیاز به حضور اصحاب رسانه منتقد یکی از این رهیافتها و به جرات مهمترین آنهاست.

وی در پاسخ به این سوال که نقش روابط عمومی ها در جذب منابع مالی به ویژه در شرایط فعلی که بانک‌ها تحت هجمه انتقادات ریز و درشت هستند، چیست؟ گفت: اتفاقاتی که در سطح بانک‌ها در قالب اختلاس‌های کوچک و بزرگ درسالهای اخیر شکل گرفته اند، تا حدود زیادی به اعتبار و جایگاه ویژة آنها در بین اقشار مردم آسیب وارد کرده است. بازیابی این اعتبار می‌تواند زمینه جذب دوباره منابع از دست رفته را فراهم کند. وی با اشاره به اینکه در گذشته اعتماد به بانکها اتفاقی ناگزیر و مرسوم بود، گفت: متاسفانه میزان پرداخت سود بیشتر را در شرایط فعلی جامعه ملاک اعتماد و وفاداری شده که در این میان با ثبات نشان دادن ساختار مالی و اقتصادی بانک‌ها و اصلاح انتظاراتی که بواسطه فعالیت‌های رقابتی غیرعالمانه و متکی بر دیدگاه صرفا مالی و نه روابط وفادارانه با مشتریان بوجود آمده است مطمئنا می‌تواند در اصلاح وضع موجود نقش ویژه و معناداری ایفا نماید..

وی همچنین با اشاره به ورود قریب الوقوع بانکهای خارجی به کشور، تقاضاهای مطرح شده از سوی بانکهای غربی و شرقی را انگیزه‌ای برای تقویت زبان گفتگو با مشتریان داخلی و خارجی عنوان کرد که به روز کردن ابزارهای مدرن را دراین میان اقدامی مهم و ضروری برای استفاده از نیروی انسانی با استعداد داخلی دانست.

جواد مهدوی عادلی در انتها با اشاره به اقدام ارزشمندی که در ایجاد ارتباط سازنده توسط تیم مذاکره هسته ای کشور و در راس آنها آقای دکتر ظریف صورت پذیرفت و همچنین با ابراز خشنودی از اقدام شایسته و در خور تحسین آقایان دکتر ربیعی ، نوربخش و قاضی زاده هاشمی در تقویت ارتباطات انسانی و دوستانه با کشورهای همسایه فارسی زبان در تحت پوشش بیمه سلامت قراردادن کلیه اتباع افغانی. این اقدامات را رویکردی سازنده به روابط عمومی در سطح بین الملل دانست و ابراز امیدواری نمود تا طعم خوش این اقدامات مشوقی برای اصلاح بینش‌های محدود و انفعالی به نقش پر اهمیت و سازنده روابط عمومی در معدود نهادهای باقی ماندة کشور باشد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد